Gå til innhold

til alle ryttere:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aktiv rytter,og har i det siste hatt problemer med at jeg får gnagsår og blir sår diverse steder nedentil :fnise:

spesielt når jeg har litt nupper/utvekst etter shaving,da blir det aldeles fælt og kjeempevondt! dette hindrer meg veldig,for det er jo såå irriterende og vondt at det poåvirker ridingen :(

Får også små gnagsår på hver side av rumpeballene,dette er AU!og gror ikke på maange dager.

what to do?? Nå bruker jeg vanlige bomullstruser og vanlig ridebukse,uten helskinn.Har ikke slitt med dette før så forstår ikke hvorfor det skjer..har fått ny sal da,mulig det er den som gjør det..?

Å slutte å shave er ikke noe tema,vil ikke være fru bush..

Hva bruker dere for undertøy,vil det evt.funke med spesialtøy fra feks.høøks? tar imot alle tips med stor takk!

velger å være anonym pga litt intime detaljer :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være salen, de har jo ulike bredder på tvers, fasonger på setet etc. hva med å teste saueskinn som nevnt over og evnt herreboxer som undertøy ? da tenker jeg på de med lengde på beina og ikke hipsterboxere som pierre robert og til dels björn borg (kommer an på fasongen på beina dine når det gjelder borgen har jeg inntrykk av).

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ellers skal du ikke kimse av rumpesalve før du rir :gjeiper:

Men det er jo trasig om det er salen som plager deg. Er den helt flett ny? Sitter du riktig i den? Dressursal?

Skrevet

Kjøp saueskins sal overtrekk, det er bare heeeelt deilig og ri i!, sitter der som i en kongesal vettu :fnise:

Har aldri slitt med rumpegnagsår selv, men om jeg rir i en ubehagelig sal så blir jeg litt sår i rumpa. tror ikke at om du rir riktig har noe med det oggjøre, men gjerne heller salen, kanskje det er salpussen som du reagerer på? :S

Skrevet

Salen er flett ny ja,det er en wintec allroundsal(nye typen). Hmm kansje jeg skal prøve saueskinnstrekk...men blir ikke det noe klin når det blir vått?? her regner det MYE...

kansje jeg skulle prøvd en ny ridebukse også..?

hmm delikat problem dette her..ikke bare bare å gå inn i en butikk og si " du jeg sliter med gnag og sårhet i ******",kan dere hjelpe meg? haha :fnise:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg liker IKKE å ha en sau under rompa :gjeiper: Synes man mister for mye kontakt med salen og ergo hesten. Ikke kan det brukes i regn heller (ja de blir søkkvåte og tørker ikke med det første).

Kan hende en annen ridebukse kan hjelpe ja. Med god salskjæring og at salskjæringen går høyt nok opp bak.

Skrevet

men har ikke wintec salen ett annet stoff en en vanlig lærsal? sånn tøystoff på en måte?

Har du prøvd helskinnsridebukse? jeg rir kun med det og har aldri slitt med gnagsår.

Jeg rei med saueskinnstrekk når det regnet litt, det gikk fint, ble jo ikke vått der jeg sitter, men kan nokk være ubehagelig når det plasker ned, og som Belle Gunnes sier så er det lettere og miste kontakten med hesten med slikt overtrekk fordi det er så tykt.

Men at det er herlig og ri med, det er det :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...