Gå til innhold

Sex med noen andre rett før man får kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okej, greia er at jeg har en kompis. Han er veldig snill, nesten litt for snill for min del og romantisk anlagt. Har kjent han lenge, og vet at han ikke har mye ONS (tror faktisk jeg er den eneste han har hatt sex med uten å være sammen med). For ca en måned siden møttes vi på fylla, og jeg ble med han hjem. Sånn mellom oss to er dette uproblematisk, for vi har hatt sex før, og vet at vi to bare er venner. Det var en stund siden sist vi hadde møttes pga ulike studiesteder, og dagen derpå fortalte han meg at han faktisk hadde møtt en jente som han likte godt. En uke senere ser jeg at de er sammen på facebook.

Jeg er ikke ute etter å dømme HAN på noen direkte måte, jeg vet jo at deres forhold ikke er min sak, og har ingen planer om å blande meg mer enn det jeg på en måte har gjort. Men jeg har tenkt litt på det, av nysgjerrighet mest. Er det virkelig passende å ha sex med ei annen jente ei uke før man blir offisielt sammen med en annen? Da har de jo sannsynligvis holdt på en stund tenker jeg. Og med tanke på at han er veldig snill og romantisk fra før, så er jeg faktisk litt sjokkert.

Nå har han i tillegg akkurat kjøpt seg leilighet, og tilbydde meg å komme på innflytningsfest, og sove på sofaen i leiligheten hans for ei helg. Merker at jeg har lyst ift. å henge med han, noe som er lenge siden sist, er ikke hver dag vi har anledning til å møtes, men tenker at dette blir litt feil i forhold til nydama, eller er jeg hysterisk? Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det er litt dårlig gjort av han ja.

• Liker 3
Skrevet

Nå har han i tillegg akkurat kjøpt seg leilighet, og tilbydde meg å komme på innflytningsfest, og sove på sofaen i leiligheten hans for ei helg. Merker at jeg har lyst ift. å henge med han, noe som er lenge siden sist, er ikke hver dag vi har anledning til å møtes, men tenker at dette blir litt feil i forhold til nydama, eller er jeg hysterisk? Hva tenker dere om dette?

Selvfølgelig er det ikke akseptabelt med et slikt "forhold" som dere har når han har fått seg ei dame. Det ville ikke du akseptert heller hvis du var henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at dette er helt greit.

Inntil man erklærer å være i forhold med noen så er man jo faktisk singel. Som singel er man fri til å ha sex med den man vil, uten at noen annen kan eller bør føle seg sviktet.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke akseptabelt med et slikt "forhold" som dere har når han har fått seg ei dame. Det ville ikke du akseptert heller hvis du var henne.

Jeg anser det som uproblematisk at du sover på sofaen den helgen, og er med på festen - siden han er en god venn av deg.

Men selvsagt gjør du ikke noe som betyr at han er utro, nå som han har kjæreste.

Skrevet

Jeg anser det som uproblematisk at du sover på sofaen den helgen, og er med på festen - siden han er en god venn av deg.

Det hadde du ikke sagt hvis det var deg det gjaldt. Altså hvis du var den nye kjæresten.

• Liker 4
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg synes ikke det er ok å ligge med noen andre når man er i fasen rett før man blir kjærester :sjenert:

• Liker 6
Skrevet

Synes også det blir feil å ha sex med noen annen når det er så tett på et forhold som det ser ut til å ha vært der. Jeg ville heller ikke takket ja til tilbudet om innflytningsfest med sofa ;) når han er i et så ferskt forhold. Det kan lett bli misforståelser i forhold til nydama av sånt.

• Liker 1
Skrevet

Det hadde du ikke sagt hvis det var deg det gjaldt. Altså hvis du var den nye kjæresten.

Ikke så bastant nå.

Det er faktisk helt normalt å ha venner av det motsatte kjønn på sofa-overnatting når man har kjæreste, selv om du ikke tror at det går an.

Skrevet (endret)

Men jeg er jo ikke den nye kjæresten. Og jeg er heller ikke han med kjærese (hans forhold blir jo hans ansvar). Men jeg er enig i at et blir litt weird. Litt synd at situasjonen skulle bli så teit egentlig, for har jo lyst til å henge med han, men jeg blir litt stressa, vil ikke ha dårlig karma. :fnise: men for å utdype, han bor ikke alene i leiligheten sin (tror søsteren pluss to andre leier av han), og jeg tror heller ikke det hadde blitt så mye tid sånn oss to, mer hilse på dama, hilse på felles venner som bor i denne byen og sånn. I tillegg til at jeg antar at siden forholdet deres er ferskt, så vil hun sikkert sove der selv litt også.

Men jaaa, jeg vet ikke helt, synes han har vært litt drøy mot henne, og vil egentlig ligge lavt.

Edit: er btw jeg som er ts, glemte at jeg hadde haket av det da jeg skrev innlegget, men er ikke så nøye.

Endret av Viljaa
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Det er faktisk helt normalt å ha venner av det motsatte kjønn på sofa-overnatting når man har kjæreste, selv om du ikke tror at det går an.

Det kommer nok veldig an på alder og vennekrets,for her er det IKKE normalt når man har kjæreste.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo ikke alltid forhold er så planlagt, ofte snubler man over drømmepartneren helt plutselig. Og å la være å ha sex i dag, fordi drømmemannen kan dukke opp i morra ser jeg ikke noe poeng i. Og at du antar de har "boblet" en stund før de ble offisielle er jo bare synsing, og ikke noe man bør dømme folk etter. Bare fordi du pleier å gjøre det sånn er det ikke sikkert andre er likedan, jeg har FB-venner som går "i forhold" dagen etter en ONS og "forlovet" uka etter. Ikke min greie, men det er tydeligvis noe enkelte folk gjør.

Når du henger deg så mye opp i dette tenker jeg at du kanskje hadde noen forhåpninger selv. Normal reaksjon er å trekke på skuldrene eller le litt av det, så lenge man ikke er følelsesmessig involvert.

Endret av Rayanne
  • Liker 2
Skrevet

Ikke så bastant nå.

I mine øyne er dette et sted imellom direkte uansvarlig til totalt sinnssykt.

Men så er jeg nok heller ikke akkurat verdens mest tolerante menneske på dette området :smoke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville i det hele tatt ikke blitt sammen med noen som tar så lett på sex at de har det med noen de ikke er i forhold med. Det er ikke noen formildende omstendighet at det skjer i fylla, for å si det slik.

• Liker 2
Skrevet

Okej, greia er at jeg har en kompis. Han er veldig snill, nesten litt for snill for min del og romantisk anlagt. Har kjent han lenge, og vet at han ikke har mye ONS (tror faktisk jeg er den eneste han har hatt sex med uten å være sammen med). For ca en måned siden møttes vi på fylla, og jeg ble med han hjem. Sånn mellom oss to er dette uproblematisk, for vi har hatt sex før, og vet at vi to bare er venner. Det var en stund siden sist vi hadde møttes pga ulike studiesteder, og dagen derpå fortalte han meg at han faktisk hadde møtt en jente som han likte godt. En uke senere ser jeg at de er sammen på facebook.

Jeg er ikke ute etter å dømme HAN på noen direkte måte, jeg vet jo at deres forhold ikke er min sak, og har ingen planer om å blande meg mer enn det jeg på en måte har gjort. Men jeg har tenkt litt på det, av nysgjerrighet mest. Er det virkelig passende å ha sex med ei annen jente ei uke før man blir offisielt sammen med en annen? Da har de jo sannsynligvis holdt på en stund tenker jeg. Og med tanke på at han er veldig snill og romantisk fra før, så er jeg faktisk litt sjokkert.

Folk som han er dessverre typisk nå til dags.

Skrevet

Hvis jeg var den nye kjæresten kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at han skulle ha opplyst meg om alt i hele verden på to uker.

Så lenge han ikke er utro, er det ikke noe galt i å fortsette et vennskap med noen man tidligere har hatt sex med. Ærlig talt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg var den nye kjæresten kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at han skulle ha opplyst meg om alt i hele verden på to uker.

Så lenge han ikke er utro, er det ikke noe galt i å fortsette et vennskap med noen man tidligere har hatt sex med. Ærlig talt.

Tror du han ville fortalt deg om han er utro?

Skrevet

Tror du han ville fortalt deg om han er utro?

Jeg har andre ting å gjøre enn å kaste vekk livet på spekulasjoner.

Skrevet

Ikke så bastant nå.

Ikke når det er en uke siden han pulte på henne.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...