AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Har fått et brev av nav om at faren min, altså den bidragspliktige, har søkt om ettergiving av bidragsgjeld. Hva vil dette si?
Marianne Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Det betyr at han har søkt om at bidragsgjelden blir slettet og han slipper å betale den.
liv Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Antar at du er over 18 siden du skriver "faren min". Han har ikke betalt det han skal i bidrag til din mor, når du fylte 18 gikk han over til å skylde deg pengene i stede for din mor. Så da er det opp til deg om du vil ettergi det han egentlig skulle betalt til din mor i din oppvekst eller om du vil ha pengene selv.
Marianne Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Her i paragraf 6 står det noe om det. Og lenger nede på siden i til paragraf 6. http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/lover_regler/forskrifter/2006/forskrift-om-fastsetting-og-endring-av-o.html?id=92617
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Det var det jeg trodde.. Det er vel ikke opp til meg? Hvordan kan jeg da eventuelt unngå at den blir slettet? Han går på trygd, så vet ikke hvordan jeg stiller i forhold til han? Jeg har bodd i fosterhjem nesten hele livet, så det er mulig jeg ikke har noe rettigheter uansett når det kommer til dette. Hvem kan jeg eventuelt kontakte for å hjelpe meg i dette? Jeg er jo bare 19 år, og kan virkelig ingenting om sånt som dette.
liv Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 (endret) Gjør som det står i brevet om det står du må ta kontakt for å unngå sletting så gjør du det, om ikke så gjør du ingen ting. Det er NAV som kan veilede deg i dette Endret 24. september 2011 av liv
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #8 Skrevet 24. september 2011 Dette står "Det er privat bidragsgjeld i saken på * kroner. Du har derfor rett til å uttale deg i forbindelse med søknaden. En eventuell uttalelse må sendes oss snarest og senest innen 10.10.2011." Jeg får vel kontakte nav, men hvor mye styr kan det bli ut av dette? Jeg vil bare at han skal betale de pengene han skylder, men om det blir noe styr, så vet jeg ikke om jeg orker å styre med det. Har ikke kontakt med han, og ønsker heller ikke å ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå