Gå til innhold

Få genseren helt hvit igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en hvit genser i bomull som har blitt ganske misfarget/gulnet. Den har ligget på vent i et år e.l, men nå har vi omsider lagt den i en bøtte med klorvann. Foreløpig ser det ut til at noe av misfargingen ikke forsvinner. Ingen krise, men er det noen som vet om det er håp, om det hjelper å klore fler ganger e.l?

(det høres kanskje litt stusselig ut å prøve å gjenopplive denne genseren, men det er jo verdt et forsøk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur nok klor er noko av det som bør funke. Viss ikkje har eg høyrt at solbleiking skal funke på slikt. Spørs vel kor mykje sol som er nå for tida...

Skrevet

Klorvann er vel eneste redningen , og en runde med blendahvitt i maskina. Det er ikke stusselig forsøk , nok bruk og kast mentalitet , så å få liv i det en har er jo glimrende det!

Skrevet

En omgang i vaskemskinen, ja, og i tillegg til vaskepulver hiver du en skje bakepulver i maskinen. Kan hjelpe. :)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg så ikke tipset om bakepulver før det var for sent, men kan prøve det ved neste vask. Genseren har blitt betraktelig mye hvitere, men har fortsatt noen flekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...