settwolf Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 (endret) Hei jeg er på jakt etter en serie som gikk på NRK , tror et var på søndager etter dagsrevyen. Den hadde ikke så veldig mange episoder men den gjorde alikavel ett inntrykk. Men nå klarer jeg ikke å komme på hva den heter. Den den må ha gått på 90 tallet eller sent 80 tall. Her kommer det jeg husker av serien og håper at det jeg husker kan være rett. Handlig: Det begynner i første episode at vi ser en kvinne som bor i ett flott herskapshus som må rømme med sine 2 barn fordi hun har en voldelig ektemann .Serien må ha tatt plass i eldre tid for jeg syns de brukte fine kostymer og hun rømmer ved hjelp av hest og vogn.. Serien fortsetter med at mannen hennes finner ut at hun er rømt og er på jakt etter henne igjen. Tror hun flyktet inn til byen eller til en annen landsby og begynte å jobbe som en syerske ,men dette var ett arbeid hun ikke var vandt til.. Hun måtte lære seg å leve som fattig selv om hun var rik.. Hun må hele tiden passe på at mannen hennes ikke finner henne eller prøver å kidnappe barna. Hun klarer å holde seg skjult lenge men mannen finner henne til slutt og det blir en like dramatisk slutt som den hadde begynt Tror det sluttet med at mannen hennes dør og at hun dreper han selvforsvar slik at hun kan returnere hjem igjen. Vet heller ikke om dette var en britisk eller fransk serie men håper det var flere som har sett denne mini drama serien som nrk sendte, og som kan hjelpe meg med å huske flere detaljer eller helst navnet på serien Endret 30. mars 2013 av settwolf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå