Gå til innhold

Er det vanskelig å finne leilighet som godtar hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte inn til Oslo igjen og skal finne med en leieleilighet. Det skal bare bli meg og hunden min ( en veldig rolig liten hund.)

Det jeg lurer på er om DU noen gang har hatt problemer med å finne deg leieleilighet når du hatt hund?

Eller om du kjenner til noen som har hatt problemer med dette.

Bor per i dag hos familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av de vanligste kravene etter "Ikke røykere" er "Ingen dyr" når man skal leie en leilighet. Det er mulig, men ikke spesielt lett.

Lykke til!

(De jeg kjente leverte vekk hunden for å kunne få en leilighet etter å ha holdt på i en del måneder)

Skrevet

Det er ikkje lett å finne leilighet når man har husdyr, det medfører ekstra slitasje og mange vil ikkje risikere riper i parketten eller opptygde dørkarmer. Men det er nok lettere å finne seg sted å bu med ein liten hund, enn ein stor hund.

Alle gangene vi har flyttet har vi vært veldig heldige med å finne leilighet der huseiger har latt oss ha våre store hunder uten problem.

Skrevet

Et av de vanligste kravene etter "Ikke røykere" er "Ingen dyr" når man skal leie en leilighet. Det er mulig, men ikke spesielt lett.

Lykke til!

(De jeg kjente leverte vekk hunden for å kunne få en leilighet etter å ha holdt på i en del måneder)

TS her.

Okei, det hørtes ikke bra ut. Hørt at det er veldig vanskelig men det hjelper kanskje om man leier gjennom for eksempel utleiemegler?

Skrevet

Det som lønner seg er å legge ut annonse selv på finn, der du skriver at du har hund. Det er ganske mange som ikke legger ut annonse for leiligheten, men leter heller på "Leilighet søkes". Jeg fikk leilighet til meg, gubbe, barn og 2 katter sånn. :)

Skrevet

Det er ikkje lett å finne leilighet når man har husdyr, det medfører ekstra slitasje og mange vil ikkje risikere riper i parketten eller opptygde dørkarmer. Men det er nok lettere å finne seg sted å bu med ein liten hund, enn ein stor hund.

Alle gangene vi har flyttet har vi vært veldig heldige med å finne leilighet der huseiger har latt oss ha våre store hunder uten problem.

TS her.

Det var godt å høre at det finnes håp. Ser at det er en del annonser det ikke nevnes noe om dyrehold, men tipper at når man nevner hund blir man mindre atraktiv.

Håper virkelig jeg også har flaks.

Skrevet

Det som lønner seg er å legge ut annonse selv på finn, der du skriver at du har hund. Det er ganske mange som ikke legger ut annonse for leiligheten, men leter heller på "Leilighet søkes". Jeg fikk leilighet til meg, gubbe, barn og 2 katter sånn. :)

Så flott, da skal jeg prøve det! Er heldigvis ingenting som haster enda. Blir bare veldig deilig å slippe lang reisevei til jobben :)

Skrevet

Vi slet EKSTREMT, så endte opp med at far måtte kjøpe og vi leier av han.

Skrevet (endret)

Jeg fikk leilighet etter bare to uker med min hund! Vet at jeg var veldig heldig, men du kan ha flaks! :)

Jeg var på to visninger(med prima standard) som begge godtok hund uten å engang sette krav om å møte vesla.

En venninne av meg slet litt mer, men også hun fant leilighet til seg og sin hund innen rimelig tid. Da måtte hun ta med hunden på visning så huseieren kunne se at hunden var snill og rolig.

Mitt råd er at du bare søker på alt du kan! Alle typer leiligheter og ikke vær kresen. Du kan jo alltids fortsette å lete etter noe bedre etter at du har flyttet:-)

Endret av ViaVitae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...