AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Hei! Er det noen regler for hvem som sitter som eksaminand? Jeg skal ta noen eksamener som privatist til jul, og jeg vet det vil virke utrolig forstyrrende om jeg får en lærer jeg hadde på vgs som eksaminand. Særlig fordi jeg ikke kom godt overens med denne læreren....
kaprifolen Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Vet ikke om det er noen regler, men jeg hadde min egen klasseforstander som sensor, så vil ikke tro at det er noen "inhabilitetsregel" i alle fall....
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Vet ikke om det er noen regler, men jeg hadde min egen klasseforstander som sensor, så vil ikke tro at det er noen "inhabilitetsregel" i alle fall.... Uff...Kanskje man kan spørre studieveileder om man kan få en annen lærer..?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Jeg regner med at du mener eksaminator. Eksaminand er eleven, altså deg. Ja, du kan få læreren din som eksaminator. Hvis du følger undervisning som privatist vil du som regel få læreren din som eksaminator, men hvis du mener om du kan få en lærer du har hatt en gang tidligere mens du gikk på skolen så er det lite sannsynlig, men teoretisk mulig dersom han har meldt seg som eksaminator/sensor for privatister og privatistkontoret tilfeldigvis skulle velge han (eller noe mindre tilfeldig, da geografi tross alt har noe å si). 1
Gjest Nica. Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Om du har flere videregående skoler i nærheten, kan du vel melde deg opp til eksamen på en annen skole enn der du gikk?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Om du har flere videregående skoler i nærheten, kan du vel melde deg opp til eksamen på en annen skole enn der du gikk? Når du er privatist melder du deg opp til fylkeskommunen og ikke en skole. Det er så fylkeskommunens eksamenskontor som velger hvor og når du skal ha eksamen. Du selv har ingenting du skulle ha sagt og kan ikke velge noe (men følger du privatistundervisning i et fag som har muntlig/praktisk eksamen sender lærestedet inn elevlister slik at du vanligvis vil få eksamen ved den skolen og med læreren din der som eksaminator).
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 Det var fylkeskommunen, ja, men det var så langt unna, de andre skolene. Jeg fikk valget mellom ca. tre skoler, og da ble det "min". Jeg kan ikke requeste å ikke få denne læreren da...?
Gjest Nica. Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 (endret) Når du er privatist melder du deg opp til fylkeskommunen og ikke en skole. Det er så fylkeskommunens eksamenskontor som velger hvor og når du skal ha eksamen. Du selv har ingenting du skulle ha sagt og kan ikke velge noe (men følger du privatistundervisning i et fag som har muntlig/praktisk eksamen sender lærestedet inn elevlister slik at du vanligvis vil få eksamen ved den skolen og med læreren din der som eksaminator). Jeg har da gått opp som privatist flere ganger før, da har jeg kunne valgt mellom alle skolene som har faget i fylket mitt. Det var fylkeskommunen, ja, men det var så langt unna, de andre skolene. Jeg fikk valget mellom ca. tre skoler, og da ble det "min". Jeg kan ikke requeste å ikke få denne læreren da...? Kan ikke du kontakte skolen og høre bare generelt om det er mulig? Du trenger ikke si hvem det er før de eventuelt sier ja. Endret 25. september 2011 av Nica.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå