AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Jeg er så redd for barna mine at det til tider føles som å bli kvalt. Jeg er nesten sikker på at enten den ene eller begge kommer til å få kreft/bli påkjørt/dø av stygt fall etc etc. Denne frykten er altoppslukende! I det siste har det eldste barnet mitt vært syk litt for mye, og nå er jeg sikker på at det som jeg har fryktet siden fødselen har skjedd; Kreft. Det jeg lurer på er om dette er normalt? Jeg vet at alle foreldre er redde for barna sine, men jeg tenker at hvis alle tenker slik som meg er det et under at verden fremdeles går rundt! Jeg bukker nemlig snart under...
Aspera Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Det er normalt å være redd for barna sine, men det skal ikke være altoppslukende. Du burde snakke med legen din eller en psykolog, det hjelper ofte veldig mye. Lykke til
Gjest Annaires Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Nei, for meg er ikke det vanlig. Er selvfølgelig bekymret for at noe skal skje, men ikke noe jeg tenker særlig på.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Høres ut som du har utviklet en angst. Dette er veldig usunt både for deg og barna. Så mitt beste råd er å kontakte fastlegen din på mandag, og fortelle han om hvordan du føler det. Han henviser deg nok videre til noen å snakke med. Dette er det utrolig viktig du får gjort. Om du ikke vil gå til psykolog eller fastlege, så kan du kontakte fvk - et gratis tilbud. Det er normalt å være urolig for barna sine i den grad man vil de skal ha et fantastisk og problemfritt liv. Men å gå og tro og forvente at de får kreft er faktisk absurd. Høsten er influensasesong nr 1. Det er vanlig med en forkjølelse om sommeren. Vanlig med forkjølelse i julen med lite aktivitet, kulde, mye nærkontakt med stor krets, vanlig med influensa/forkjølelse til våren pga man tror dagene er varmere enn de er. osv. Barn er barn, putter alt mulig i munnen, hygienen er ikke på topp. De er myyyye sammen med maaaaange andre barn som igjen bærer med seg alt mulig. Det fantastiske er at barn SKAL BLI SYKE fordi de skal bygge opp et godt immunforsvar og antistoffer slik at når kroppen ikke er like sterk i voksen alder takler den sykdom myyye bedre. Det er en grunn og mening for alt.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Høres ut som du har utviklet en angst. Dette er veldig usunt både for deg og barna. Så mitt beste råd er å kontakte fastlegen din på mandag, og fortelle han om hvordan du føler det. Han henviser deg nok videre til noen å snakke med. Dette er det utrolig viktig du får gjort. Om du ikke vil gå til psykolog eller fastlege, så kan du kontakte fvk - et gratis tilbud. Det er normalt å være urolig for barna sine i den grad man vil de skal ha et fantastisk og problemfritt liv. Men å gå og tro og forvente at de får kreft er faktisk absurd. Høsten er influensasesong nr 1. Det er vanlig med en forkjølelse om sommeren. Vanlig med forkjølelse i julen med lite aktivitet, kulde, mye nærkontakt med stor krets, vanlig med influensa/forkjølelse til våren pga man tror dagene er varmere enn de er. osv. Barn er barn, putter alt mulig i munnen, hygienen er ikke på topp. De er myyyye sammen med maaaaange andre barn som igjen bærer med seg alt mulig. Det fantastiske er at barn SKAL BLI SYKE fordi de skal bygge opp et godt immunforsvar og antistoffer slik at når kroppen ikke er like sterk i voksen alder takler den sykdom myyye bedre. Det er en grunn og mening for alt. Ja, jeg vet at jeg må snakke med noen. Det er bare en slik ting som er vanskelig å komme i gang med... Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå