Gjest Gjest Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 De aller fleste kvinner vet hvem/ hvilke personer de har hatt sex med. Hvorfor blir ikke dette forfulgt fra NAV som tar tak og melder dette til poiltiet. Mødre er pliktig til å oppgi far og da de fleste vet hvem mulige kandiater er burde dette gjøres noe med. Hvorfor skal jeg og andre skattebetalere betale for dette? En annen side av saken er at det reageres med en gang mor oppgir mulig far/ fedre. Er dette likestilling og lik behandling av kjønnenene? Svaret gir seg selv. Alle som følger med vet også at kvinner får midlere straff i straffesaker og det samme skjer har ved at de slipper unna denne loven som er blitt sovende. Dette gjør at en ikke har mye respekt for det arbeidet som gjøres i farskapssaker. Dette gjør at NAV får et dårlig rykte, og at våre feminstiske politikere får ture fram som de vil på dette området gjør ikke dette området noe mer stuerent. Synes det er mye som bør rettes på dette feltet. 6
waco Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Ikke regn med og få positiv respons her. Alle vet at kvinner ikke liker og ta tak i kvinneproblematikk eller klare forskjeller i lovverket. Men stolte av å være feminist, - ja det har de ingen problemer med! =) 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Helt enig med deg. Oppgir de ukjent far så er det null støtte fra det offentlige. Da tenker jeg statistikken på barn uten biologisk far hadde gått drastisk ned. 4
Viljaa Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Jeg synes også at det er noe som skurrer i dagens praksis. Har dog lite forslag til hvordan dette kan endres. Med mindre noen melder seg som far, er det lite matnyttig å etterforske mor, hva skal man gjøre, forhøre folk som kan ha møtt henne på byen ni måneder tidligere? Til syvende og sist er det jo barnets beste som må stå i sentrum, og selv om jeg er VELDIG for både fars rett til å kjenne sitt barn og ikke minst barnets rett til å kjenne sin far, så vil jo et forsøk på å straffe moren bare slå tilbake på barnet. En ting jeg synes det er lettere å gjøre noe med, er å straffe mor i etterkant dersom hun blir avslørt i å bevisst skille barn fra far eller oppgi falsk far. En jente som er herfra førte opp kjæresten sin som far, og han og hele hans familie ble engasjert i barnet som de trodde var deres niese/barnebarn ect. Etter en stund meldte det seg flere mulige fedre, og det viste seg at denne kjæresten ikke var far. Nå er denne moren riktignok i kontakt med barnevernet, men jeg synes så absolutt en straffsak burde vært inn i bildet, og jeg synes også at denne hendelsen burde sette alvorlige spørsmålstegn ved hennes evne til å fungere som mor. 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Jeg synes også at det er noe som skurrer i dagens praksis. Har dog lite forslag til hvordan dette kan endres. Med mindre noen melder seg som far, er det lite matnyttig å etterforske mor, hva skal man gjøre, forhøre folk som kan ha møtt henne på byen ni måneder tidligere? Til syvende og sist er det jo barnets beste som må stå i sentrum, og selv om jeg er VELDIG for både fars rett til å kjenne sitt barn og ikke minst barnets rett til å kjenne sin far, så vil jo et forsøk på å straffe moren bare slå tilbake på barnet. En ting jeg synes det er lettere å gjøre noe med, er å straffe mor i etterkant dersom hun blir avslørt i å bevisst skille barn fra far eller oppgi falsk far. En jente som er herfra førte opp kjæresten sin som far, og han og hele hans familie ble engasjert i barnet som de trodde var deres niese/barnebarn ect. Etter en stund meldte det seg flere mulige fedre, og det viste seg at denne kjæresten ikke var far. Nå er denne moren riktignok i kontakt med barnevernet, men jeg synes så absolutt en straffsak burde vært inn i bildet, og jeg synes også at denne hendelsen burde sette alvorlige spørsmålstegn ved hennes evne til å fungere som mor. Helt enig med deg! Og vet om en sak som er helt identisk som den du beskriver (for alt jeg vet, snakker vi om samme person). Barnets beste burde uansett komme først, men kan man bevise at mor bevisst løy om farskap, burde hun absolutt få sin straff.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Klarte du virkelig å starte enda en tråd? Jaja. Hvorfor dette intense hatet mot mor, og en automatisk overbevisning om at hun gjør ting ut av ondskap. Det har seg faktisk slik at en gooooooooooooood del menn sier NEI TAKK JEG VIL IKKE VÆRE FAR, og de forlanger å ikke bli ført opp. Så det er ikke slik at ALLE mødre som ikke oppgir far er noen onde hekser. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 Tror ikke alle vet at dette er pliktig å opplyse engang. Jeg fikk høre både av fastlege og sykehuset at visst jeg trodde barnefaren kom til å prøve å lage problemer for meg så burde jeg ikke oppgi han som far. Å når jeg fikk høre dette av helsepersonell så fikk jeg jo inntrykk at det er frivellig å oppgi barnfaren.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #8 Skrevet 24. september 2011 Klarte du virkelig å starte enda en tråd? Jaja. Hvorfor dette intense hatet mot mor, og en automatisk overbevisning om at hun gjør ting ut av ondskap. Det har seg faktisk slik at en gooooooooooooood del menn sier NEI TAKK JEG VIL IKKE VÆRE FAR, og de forlanger å ikke bli ført opp. Så det er ikke slik at ALLE mødre som ikke oppgir far er noen onde hekser. Eh.... Selv om far sier han ikke vil bli oppgitt så trenger ikke mor å høre på det vettu. 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #9 Skrevet 24. september 2011 Eh.... Selv om far sier han ikke vil bli oppgitt så trenger ikke mor å høre på det vettu. Nei, men om far nekter å ha noe med barnet å gjøre, og mor ikke har noen interesse av å kreve verken bidrag eller noe annet, så må nesten den mannen bare vokse opp og ta del i barnets liv når han er klar. Å tvinge en mann til å være far og skape forventinger hos barnet, eller enda verre, at barnet lærer at ens egen far ikke vil ha noe med han å gjøre, er helt unødvendig. Det er da ryddigere å si til barnet når han kommer i passende alder at far ikke er en del av deres liv, og det har ingenting personlig med barnet å gjøre. Heller det enn å drive å rippe i et sår om og om og om og om igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #10 Skrevet 24. september 2011 Nei, men om far nekter å ha noe med barnet å gjøre, og mor ikke har noen interesse av å kreve verken bidrag eller noe annet, så må nesten den mannen bare vokse opp og ta del i barnets liv når han er klar. Å tvinge en mann til å være far og skape forventinger hos barnet, eller enda verre, at barnet lærer at ens egen far ikke vil ha noe med han å gjøre, er helt unødvendig. Det er da ryddigere å si til barnet når han kommer i passende alder at far ikke er en del av deres liv, og det har ingenting personlig med barnet å gjøre. Heller det enn å drive å rippe i et sår om og om og om og om igjen. Mor trenger ikke å kreve bidrag av faren så lenge staten betaler. Det vet jo moren....... Så da kan far bare få viljen sin. Hun får jo penger uansett.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #11 Skrevet 24. september 2011 Mor trenger ikke å kreve bidrag av faren så lenge staten betaler. Det vet jo moren....... Så da kan far bare få viljen sin. Hun får jo penger uansett. Hva mener du med få viljen sin?
Kontormus Skrevet 24. september 2011 #12 Skrevet 24. september 2011 Og hvor er det det går ut over skattebetalerne? 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #13 Skrevet 24. september 2011 Hva mener du med få viljen sin? Far får viljen sin med at han ikke vil bli oppgitt som far. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #14 Skrevet 24. september 2011 Mor trenger ikke å kreve bidrag av faren så lenge staten betaler. Det vet jo moren....... Så da kan far bare få viljen sin. Hun får jo penger uansett. Joda men alle vet at det lønner seg å heller oppføre barnfaren for da blir barnbidraget høyere.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #15 Skrevet 24. september 2011 Og hvor er det det går ut over skattebetalerne? Tror du pengene kommer fra det hemmelige pengetreet Norge har på månen? 8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #16 Skrevet 24. september 2011 Og hvor er det det går ut over skattebetalerne? Det er vi som sitter å betaler det!!! 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #17 Skrevet 24. september 2011 Joda men alle vet at det lønner seg å heller oppføre barnfaren for da blir barnbidraget høyere. Da får hun en litt av far i ny og ne for å ikke oppgi han så går det opp i opp.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #18 Skrevet 24. september 2011 Joda men alle vet at det lønner seg å heller oppføre barnfaren for da blir barnbidraget høyere. diskusjonen her går jo på at mor IKKE oppgir noen far. Jeg la frem et scenario der det kan være naturlige årsaker til det, som feks at mor ikke har tenkt å kreve noe av han og han nekter å ta del i barnets liv uansett. Slik som den her konfirmasjonstråden noen uker siden. Han har verken sett eller snakket med sin 15 år gamle datter, noen sinne, men kun betalt bidrag. Han nekter plent å ha noe med henne å gjøre. Man kan bli sint på slike fedre, men man kan ikke akkurt tvinge noen til å være en god far.
Kontormus Skrevet 24. september 2011 #19 Skrevet 24. september 2011 Tror du pengene kommer fra det hemmelige pengetreet Norge har på månen? Det er vi som sitter å betaler det!!! Betaler HVA?????? Er det mulig! 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #20 Skrevet 24. september 2011 Da får hun en litt av far i ny og ne for å ikke oppgi han så går det opp i opp. hehe ja men da må du stole på at drittsekken holder det,å da er det lettere å bare gi NAV jobben med å kreve inn pengene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå