Gå til innhold

Hull i tannkjøttet etter tanntrekking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trakk en jeksel for 5 dager siden, og det er jo et stort hull der hvor tannen var. Jeg tenkte ikke på å spørre tannlegen om dette, og håper at noen av dere har svar. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før dette hullet gror igjen? Er så utrolig irriterende å måtte gå og skylle munnen hver gang jeg spiser noe, det setter seg jo fast matrester inni hullet hele tiden. For det gror vel helt igjen? Håper jeg ikke blir vandrende rundt med et digert hull i kjeften resten av livet, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gror igjen ja (måtte kjenne etter hvordan det var i munnen min nå). det har grodd igjen, men er fremdeles et lite søkk ned der tennene var. Er ikke lenger plaget med mat som setter seg fast nedi der. Tror vel det tok mellom 2 uker og 1 mnd, uten at jeg skal si noe sikkert.

Skrevet

Det gror igjen ja, men tok vel noen uker for meg de gangene jeg har trukket :)

Skrevet

Jeg trakk en jeksel for 5 dager siden, og det er jo et stort hull der hvor tannen var. Jeg tenkte ikke på å spørre tannlegen om dette, og håper at noen av dere har svar. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før dette hullet gror igjen? Er så utrolig irriterende å måtte gå og skylle munnen hver gang jeg spiser noe, det setter seg jo fast matrester inni hullet hele tiden. For det gror vel helt igjen? Håper jeg ikke blir vandrende rundt med et digert hull i kjeften resten av livet, hehe.

Jo! Men se positivt på det, der kan du lagre mat i tilfelle dårlige tider! ;)

• Liker 1
Skrevet

Det gror igjen1 Etter hvert som det blir mindre sårt så kan du også pirke matrestene ut med en tannpirker ;)

Har gravd noen kjøttdeig-biter ut av hullene etter de 9 tennene jeg har trukket ja :fnise:

Skrevet

Ja, det er kanskje ikke så dumt å lagre litt der inne, så har jeg litt niste på byturen. Nam! Får bare ta tålmodigheten til hjelp da, og håpe det ikke tar så alt for lang tid for det har lukket seg.

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor lang tid det har tatt for meg, men det har ikke vært plagsomt utover de første 1-2 ukene. Husk at det er viktig med renhold i denne perioden, så man ikke får betennelse, min tannlege har anbefalt at man renser og skyller med Corsodyl etter hvert måltid, for å ta bakteriene.

Skrevet

Wowoowoow. Her kom skrekken ja.

Er dette snakk om vanlige jeksler? Skal trekke den helt bak oppe (har ikke visdomstenner så ikke det altså). Kommer jeg til å få dette problemet? Og er det veldig plagsomt/vondt? Vurderte om jeg skulle la vær å trekke den etter å ha lest her :P

Skrevet

Nei, slapp av, det er ikke farlig! Bare litt ekkelt, hehe. Det er snakk om den vanlige bakerste jekselen her også ja, og det var litt vondt og sårt de første dagene, men nå går det helt fint.

Skrevet

Sikkert bedre enn å ha et knust krater der i guess :) haha. Har nå blitt vant til det etterhvert også, så blir vel samme sak :P

Gjest Applecore
Skrevet

Det gror igjen etterhvert, selv om det kanskje blir igjen et lite søkk der.

I mellomtiden er det bare å skylle i vei!

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men gadd ikke lage ny. 6 dager siden jeg trakk tann nå, grodd fint men setter seg litt mat der. Er klin umulig å se hullet uten lommelykt, speil og tre hender samtidig, derfor redd det ligger matrester der som jeg ikke har fått bort. Men vil såret støte ut slike fremmedlegemer av seg selv eller MÅ jeg pirke med tannpirker selv om jeg må gjøre det i blinde? Får så lett dårlig ånde så derfor mistenker jeg inngrodde matrester ;(

Anonymous poster hash: 77282...8c9

Skrevet

Gammel tråd, men gadd ikke lage ny. 6 dager siden jeg trakk tann nå, grodd fint men setter seg litt mat der. Er klin umulig å se hullet uten lommelykt, speil og tre hender samtidig, derfor redd det ligger matrester der som jeg ikke har fått bort. Men vil såret støte ut slike fremmedlegemer av seg selv eller MÅ jeg pirke med tannpirker selv om jeg må gjøre det i blinde? Får så lett dårlig ånde så derfor mistenker jeg inngrodde matrester ;(

Anonymous poster hash: 77282...8c9

Uff, håper ikke det. Men jeg tenker at kroppen støter jo vekk ting som ikke skal være i kroppen.

Du må være flink å skylle godt med vann etter hvert måltid :)

Anonymous poster hash: c0af3...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...