Gjest Madam Felle Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Nå har vi vært på skolen. Det som det er snakk om er at kommunen skal "leie" ut skolen til den internsjonale skolen. De sparer 1,8 millioner kr på det per år ved å legge ned denne skolen, og det tilsvarer ca 200 kr mnd pr elev. Er det rart vi blir forbanna? De har heller ingen anelse om hvordan de skal løse det med skoleplasser til alle elevene, og må dermed splitte opp 2 andre skoler. Det vil si at våre elever blir plassert på nærmeste skolen, og noen av de elevene som går på den skolen må begynne på en annen skole. Det vil si at det vil bli store omveltninger for 3 skoler i området, bare fordi politikeren skal spare noen kr. regner med at det blir en større demonstrasjon den 1 når vedtaket skal settes. Frem til da skal vi jobbe for å holde skolen åpen. Jeg begynner å bli skikkelig provosert av at de private skolene tar mer og mer over, og de offentlige skolene blir dårligere og dårligere. Vi må nok bare vente i spenning. Rektoren var skikkelig sint for, at vår skole er den eneste skolen i område som har klart å holde budsjettkuttet, og dette er takken. De har lovet alle lærerene jobber, men hvordan i all verden kan de si noe slikt med den arbeidledigheten det er blant lærerne. Ny fy flate for et byrokrati. kanskje en skulle la barna begynne på en privaskole, for da kan en vel være mer sikker på at de får en god utdannelse. Huff a meg for et styr, og stakkars våre barn sier jeg som må leve med dette. jeg vet at mange barn i andre land ikke har den samme muligheten til utdannelse, og vi skal være glad for at barna våre får gå på skole. Men akkurat nå klarer jeg ikke å tenke på det, for det er snakk om at vi er et av verdens rikeste land, men nå virker det ikke slik. Vi skal spare der, og spare der, men når det er snakk om noe politikeren brenner for, ja da kan vi brenne av så mye penger at det ikke ligner noe. Fy flate sier bare jeg. Det var godt å få det av seg.
chimp Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Barn, ungdom og skolepolitikk blir generelt nedprioritert m våre nåværende politikere. Det gjør meg pissforbanna!!! :evil: :evil: :evil:
Gjest care Skrevet 2. desember 2003 #3 Skrevet 2. desember 2003 Ny fy flate for et byrokrati. kanskje en skulle la barna begynne på en privaskole, for da kan en vel være mer sikker på at de får en god utdannelse. Vel, det er vel noe av intensjonen med å nedlegge offentlige skoler, slik at man kan gå over til private Nei, dette var sørgelig...
Gjest Madam Felle Skrevet 2. desember 2003 #4 Skrevet 2. desember 2003 Jeg tror det er den veien vi er på vei mot. At de private skolene blir større og større, og de offentlige blir dårligere og dårligere. Hva er vitsen med å sponse de private skolene når vi ikke har økonomi til å opprettholde de offentlige? Jeg er litt sint akkurat nå.
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2003 #5 Skrevet 2. desember 2003 Byrådet i Bergen foreslår å legge ned to skoler, samt øke foreldrebetalingen for SFO med kr 350 pr mnd. En skole blir ikke åpnet likevell, og flere nedleggelser kan komme, sier byrådet. Kommunens dårlige økonomi er det altså barn, unge og småbarnsforeldre som skal betale for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå