Gjest SmurfeLurfen Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Hei! Tenkte å prøve ut å handle på ebay.com Har handlet der før og har konto og paypal. Men tenkte å kjøpe sko der? Men er det noen som aner noe om størrelser? Tenkte f.eks. å kjøpe pumps. Og jeg må bruke str. 35/36 i pumps! Men i joggesko f.eks. har jeg alltid brukt str 37 eller 38. Var å så i butikker idag, men fant ingen sko jeg likte. Så kan heller ikke søke etter samme typen sko på ebay. Men er det noen som har noe å si om str? Er det helt håpløst å bestille på ebay hvis man ikke har prøvd samme typen sko på forhånd, i butikk? Er ikke toll på sko, men det blir vel moms (25%) av verdien på selve varen (uten frakt?). Og er det et gebyr til tollerne også eller? Takknemlig for alle tips og svar
otilie Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 (endret) hvis du bestiller fra asia, så bestill hvertfall en str større enn det du bruker. Men du kan jo høre med de om de kan måle skoene, og sende med hvor mange cm føttene dine er. Ellers er det vel ganske håpløst å vite om de passer Har bestilt sko fra utlandet mye selv, og en gang måtte jeg bestille et nytt par fordi de jeg bestilte var for små Men det har som regel gått greit. Blir skoene for store kan man jo putte i såler. Endret 24. september 2011 av otilie
Shoe_girl Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Det er ikke håpløst men det finnes mange useriøse. Spesielt dersom det er privatpersoner som selger. Jeg har blir lurt et par ganger - sendt penger (fordi det var det de krevde) og oppgitt en leveringsadresse i New York (gjennom magnum.no). Men de sendte aldri skoene. Nettbutikker er som regel seriøse. Dersom de har solgt mye og fått mange positive karakterer så er det ingen fare. Når det gjelder størrelse så er det ofte lurt å gå opp en halv størrelse i amerikanske... (oi... nå slo det meg at det kanskje ikke er ebay i USA du bestiller fra?)... størrelser. Str. 36 tilsvarer 6 i USA, men jeg ville gått for 6 1/2. Det er ikke nødvendigvis str. 37 i norske størrelser, og det er skikkelig kjipt dersom de er for små. Det kommer også litt an på hvilket merke du kjøper. Designer-merker er som oftest små i størrelsene (med mye rimeligere! :jepp )
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Det er ikke håpløst men det finnes mange useriøse. Spesielt dersom det er privatpersoner som selger. Jeg har blir lurt et par ganger - sendt penger (fordi det var det de krevde) og oppgitt en leveringsadresse i New York (gjennom magnum.no). Men de sendte aldri skoene. Nettbutikker er som regel seriøse. Dersom de har solgt mye og fått mange positive karakterer så er det ingen fare. Når det gjelder størrelse så er det ofte lurt å gå opp en halv størrelse i amerikanske... (oi... nå slo det meg at det kanskje ikke er ebay i USA du bestiller fra?)... størrelser. Str. 36 tilsvarer 6 i USA, men jeg ville gått for 6 1/2. Det er ikke nødvendigvis str. 37 i norske størrelser, og det er skikkelig kjipt dersom de er for små. Det kommer også litt an på hvilket merke du kjøper. Designer-merker er som oftest små i størrelsene (med mye rimeligere! :jepp ) Takk for svar begge to Skal holde meg til de seriøse selgerne, de som er nettbutikket fra før av f.eks. så litt på sko i sted, og fant både fra USA og China bl.a.
kills Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Takk for svar begge to Skal holde meg til de seriøse selgerne, de som er nettbutikket fra før av f.eks. så litt på sko i sted, og fant både fra USA og China bl.a. Ville ikke kjøpt dyre sko fra Kina uten å gjøre grundig research av selgeren først. Mye falskt derfra ute og går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå