Nuffen Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Jeg synes det ser så koselig ut når noen har pyntet opp med en blomst/plante på badet, gjerne på vasken, og har lyst på det . Men, hva bør jeg kjøpe? Vi har ikke vindu på badet, så det må være en blomst/plante som overlever uten naturlig lys.
sequin Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Ingen blomster overlever uten naturlig lys. Om du skal ha plante på badet da bør du nesten sette den et sted hvor den kan få litt sollys en gang i blant. Orkideer er egentlig fine å ha på badet, de trives når barken kan suge til seg fuktighet fra luften de krever ikke mye sollys heller, men trenger jo selvfølgelig litt, som alle blomster.
sinne Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Vi har en kunstig orkide ( ifra plantasjen, ser veldig ekte ut) også noen sånne "grønne stilker" ifra Ikea som står i en vase på en hylle. de trives nok veldig godt, det kommer stadig nye skudd og mere røtter i vasen vi har heller ingen vinduer på badet.
Nuffen Skrevet 24. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2011 Takk for svar . Det der med naturlig lys er vanskelig, altså... Gode tips dere kom med, tror jeg skal prøve meg på det. Det gjør jo så mye med badet når man får en plante ut der .
Kvist Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Fredslilje kan du også prøve. De tåler en god stund uten lys. Også er de veldig greie og sier i fra når de er tørste, hehe.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 zamicoulcas også kalt garderobeplante, kan være et alternativ siden de trenger lite lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå