Lemon Skrevet 15. mai 2002 #1 Skrevet 15. mai 2002 Vurderer å få meg ADSL (bredbånd). Virker jo veldig greit i og med at jeg tilbringer mye av tiden på internett Noen fordeler, ulemper? 12
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2002 #2 Skrevet 15. mai 2002 Fordelen er at det ikke koster noe ekstra å være på nett hele tiden. Det går som regel fort og greit. Ulempen (i alle fall med Telenor) er at de ikke har bygget ut nettet slik at det blir litt stor trafikk og gjerne litt treigt i perioder (gjelder der jeg bor). Men likevel ville jeg ikke vært foruten ADSL. Hvis du ikke har mulighet for tilkobling via annen kabel da.
Cassandra Skrevet 15. mai 2002 #3 Skrevet 15. mai 2002 Jeg må si meg enig i at ADSL via Telenor av og til går litt sent. Ofte hjelper det da å bryte nett kontakt og logge på igjen... Ofte får jeg da en bedre tilkobling. Ellers betaler vi 550 kroner i måneden, og jeg VET at så mye vi er på nett, så ville det blir adskillig mye dyrere!! Forøvrig synes jeg det er "trygt" å være kunde hos Telenor.. De er såpass drevne i gamet at jeg har tilgode å oppleve at nettet er nede o.l. 12
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2002 #4 Skrevet 15. mai 2002 Ja det hjelper ofte å logge av noen sekunder. Har opplevd litt nedetid jeg, men da lå det beskjed om dette på svareren hos kundeservice. Ellers er det litt vanskelig å få kontakt med de som sitter på kundeservice. Har opplevd å sitte en time på vent og så bli brutt... irriterende. men når det først er oppe og går trenger du kanskje ikke hjelp heller! Hos Telenor får du også med anti-virusprogram og sånt. Kanskje plaster på såret fordi det tok dem 3 måneder å koble oss på!
CEL. Skrevet 15. mai 2002 #5 Skrevet 15. mai 2002 On 2002-05-15 21:38, Cassandra wrote: Forøvrig synes jeg det er "trygt" å være kunde hos Telenor.. De er såpass drevne i gamet at jeg har tilgode å oppleve at nettet er nede o.l. De er så 'drevne' og store at de kan ta den prisen de ønsker på sine produkter. Nå vurderer jo Telenor ta tellerskritt på ADSL...! Prinsippet med ADSL er jo borte da, men de tjener vel ikke nok på det produktet. Det er ikke alltid det lønner seg å velge de største!12
Crazee Skrevet 15. mai 2002 #6 Skrevet 15. mai 2002 De er så 'drevne' og store at de kan ta den prisen de ønsker på sine produkter. Nå vurderer jo Telenor ta tellerskritt på ADSL...! Prinsippet med ADSL er jo borte da, men de tjener vel ikke nok på det produktet. Det er ikke alltid det lønner seg å velge de største! Reagerte ikkje noko særleg positivt eg heller då eg først høyrde om dette - men no kan det sjå ut som om "teljarsteg" vil vera eit alternativ til det me har no. (Dvs. dagens modell med høgare prisar, eller trafikkbasert.) Det er så lite opplysningar enno at eg ska'kje seia noko sikkert. men desse teljarstega ser ut til å bli i stil med: 0 - 1 GB trafikk: Lågaste prisklasse 1 - 30 GB trafikk: Litt høgare pris 30 - 100 GB " : Enno høgare pris 100 - 300 GB " : over 300 GB trafikk : Høgaste pris. (Tala teke nokolunde rett ut av lufta. 1GB var eitt tal som er blitt nemnd - samanlikna med ca 200 MP3 filer - og eg trur det var over 300GB som var nemnd som trafikken til eit fåtal prosent.) Er visst eit svensk firma som brukar denne modellen, der all overføring skjer på høgaste hastighet. Det var dei få prosenta som hadde overføring heile tida som kosta pengar (Nedlasting av filer/video/etc døgnet rundt?) så prisane for flesteparten av oss ville kanskje gå ned... Men uansett så blir det interessant å sjå kva resultatet blir til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå