Gossip girl Skrevet 24. september 2011 #1 Del Skrevet 24. september 2011 Hver uke samles vi 9 stk og har middag sammen. Trenger inspirasjon til middager som er lette å lage i store posjoner , men som også er smakfulle. Litt lei av gryterett o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 24. september 2011 #2 Del Skrevet 24. september 2011 Noen forslag fra meg: Fiskesuppe Koteletter med tilbehør Spinat & skinkepai eller tacopai Bacalao Tapas (alle lager èn smårett hver) Lapskaus med lammekjøtt eller pølser Pølsegrateng, fiskegrateng, makaronigrateng Ovnsbakt laks (her kan man jo ta hele fisken, snitte den opp og fylle den med godsaker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #3 Del Skrevet 24. september 2011 Slår et slag for denne. Lett å lage og helt greit å doble. Du trenger å doble 2-3 av denne porsjonen. Godt brød til er et must. Jeg bruker timian i stede for dill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. september 2011 #4 Del Skrevet 24. september 2011 Vegetar-wraps! Lag guakamole og hummus selv (dette tar 5 minutter til sammen maks), Lag en stor bolle med grønt (eks spinat, tomat, agurk, revet gulrot, rødløk, soltørkede tomater osv osv), kryddre med havsalt og pepper og rør inn litt pesto f.eks. Ristede pinjekjerner er også godt, man også f.eks putte i bønner eller quinoa, eller begge deler. Fullkornswraps fra Santa Maria, og vips så har du et måltid som er lett å lage til mange, sunt, og veldig veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 26. september 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 26. september 2011 Tar gjerne i mot enda flere forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #6 Del Skrevet 26. september 2011 Vet ikke om det er så raskt, men enkelt og godt hvertfall. Prior har fryste pakker med kalkun eller kylling, som slenges inn i ovnen og lager seg selv. Eneste man trenger er litt ris/poteter og salat/grønnsaker (evt. litt saus). http://www.prior.no/fryste-produkter/kalkunbryst-marinert-fryst-article20841-15642.html?offset4069=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 26. september 2011 #7 Del Skrevet 26. september 2011 taco er jo veldig lettvint å lage til mange personer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #8 Del Skrevet 26. september 2011 taco er jo veldig lettvint å lage til mange personer! Ikke mere lettvint enn mye annet, vil jeg si. Det blir veldig mye kutting og hakking! Og sikker fire kilo karbonadedeig å brune. Kok heller fårikål, det er det enkleste som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 26. september 2011 #9 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Fårikål! Det skal jo stå å koke en stund, men det gjør jo seg selv Edit: Ser jeg var litt seint ute med det forslaget Endret 26. september 2011 av venus_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 27. september 2011 #10 Del Skrevet 27. september 2011 Lasagne og andre ovnsretter/gratenger. Med salat og brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 27. september 2011 #11 Del Skrevet 27. september 2011 risgrøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rampolina Skrevet 28. september 2011 #12 Del Skrevet 28. september 2011 Pasta med kjøttsaus og hvitklksbaguetter? Pasta Carbonara. Enkelt som kan lages i diger kjele. Pølse og stappe? Eller en litt mer "fancy" variant Brennende kjærlighet Alt dette er hvertfall veldig enkelt :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 28. september 2011 #13 Del Skrevet 28. september 2011 Ikke mere lettvint enn mye annet, vil jeg si. Det blir veldig mye kutting og hakking! Og sikker fire kilo karbonadedeig å brune. Kok heller fårikål, det er det enkleste som finnes. jeg skrev bare at det er lettvint..... jeg skrev ikke at det er mer lettvint enn mye annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 29. september 2011 #14 Del Skrevet 29. september 2011 Vil anbefale denne: 800 g lammekjøtt uten ben smør til bruning 1,5 ts salt 0,25 ts pepper 2 dl melk 2 dl seterrømme ev. litt maisennamel rørt ut i litt kaldt vann til jevning 1 l kantareller eller annen skogsopp Fremgangsmåte Skjær kjøtt i "sviskestore" terninger og brun i smør i varm panne. Legg over i gryte. Brun kjøttet i to omganger for å få en fin bruning. Tilsett salt, pepper,melk eller vann og seterrømme. La retten trekke til kjøttet er mørt, 30-40 min. Om nødvendig kan sausen jevnes med litt maisennamel rørt ut i litt kaldt vann. Tilsett rikelig med finhakket dill. Smak til med salt og pepper. Server med kokte eller stekte poteter, asparges bønner, stekt sopp og rørte tyttebær. Jeg lagde den med rosenkål i stedet for aspargesbønner, og champignon i stedet for kantareller. Jeg brukte heller ikke dill. Men den er utrolig god!! Og passer jo kjempebra som høstmat. Lett å lage er den også, passer stort sett seg selv. Og siden man ikke putter grønnsakene oppi kan folk bestemme hvor mye de vil ha av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 29. september 2011 #15 Del Skrevet 29. september 2011 Sidan dette skjer kvar veke høyrest det ikkje ut til å vere ein så veldig formell middag. kva om du lagar denne gode suppa, og serverer godt brød til? så kan du lage bakt frukt til dessert, og servere med is. Oppskrifta er med plommer, men den er veldig god med eple og, eller ei blanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 29. september 2011 #16 Del Skrevet 29. september 2011 (Lag "hurtigvarianten" av suppa, med kyllingfilet i staden for å koke kraft, så går det mykje fortare.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå