Gå til innhold

Noen som har malt en kjøkkeninnredning fra IKEA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et svart kjøkken fra IKEA, jeg misliker dette kjøkkenet svært - da jeg i et svakt øyeblikk i gravidtåka lot mannen få viljen sin da vi skulle bestille kjøkken til vårt nye hus.

Det svarte kjøkkenet ruver veldig i det lille rommet, (stue og kjøkken er i et og er bare 29 kvm)

Jeg har veldig lyst til å male kjøkkenet i en lysere farge, cremehvit eller med gråtoner - mannen påstår at dette ikke går for at overflaten er for glatt - kjøkkenet er av denne typen.

Er det noen her som har malt et slikt kjøkken og kan komme med noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest bellabulla
Skrevet

Du må få det spraylakkert. Funker ikke å male selv! Det koster litt da, så vidt jeg har forstått..

Skrevet

Vi har malt, det ble fint. Pass bare på at dere bruker malekoster av god kvalitet! Ikke noe billig ræl, ellers blir det stripete.

Skrevet

Jeg har malt kjøkkenøy + veggskap med nexus fronter fra IKEA selv. Puss over lett med sandpapir først på fronten + kantene, og tørk av støvet før du maler. Jeg måtte ha 3 strøk (egghvit), brukte rulle på alt og det var 0 problem. Ser veldig pent ut da mønsteret fortsatt skinner igjennom. Jeg tok ut alle knotter/håndtak og tok de av dørene for å rulle over raskest mulig, så det anbefales.

Jeg ville aldri ha betalt noen for å spraylakkere det, dette greier du fint selv!

Skrevet

Tusen takk for svar :nigo:

Jeg tror jeg har klart å overbevise mannen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...