Gulphild Skrevet 24. september 2011 #1 Del Skrevet 24. september 2011 Da sitter jeg her med min "ferdige" sushiris, som er varm og som jeg har tatt vingård i, eller hva det heter, vinegar. Kan jeg bare ta den i mikroen for å myke opp risbitene litt? De var hakket for harde, og jeg har ikke mer "vingård"-dressing. Noen superkjappe og enkle tips? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #2 Del Skrevet 24. september 2011 Hvis risbitene er for harde, så er de ikke kokt nok. Mulig det kan hjelpe å mikre det litt, kanskje med litt vann i bunnen... Best mulig sushiris får man om man skyller og "gnir" risen først, lar den stå i vann i 30-60 min etterpå, skyller igjen og så koker. Ha plata på fullt, når det koker setter du den på 1 og lar det stå i 17 minutter. Uten å røre eller i det hele tatt løfte på lokket en eneste gang, slipper du ut dampen har det endel å si for konsistensen. Når den er ferdigkokt, skal den tas av plata og dampe (fortsatt under lokk, det skal ikke løftes på før den er helt ferdig!) i ca. 5 minutter. Vet det ikke var det du spurte om, men jeg er så fornøyd med den fremgangsmåten at jeg må dele den ved hver anledning som byr seg. :gjeiper: Også heter det eddik på norsk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulphild Skrevet 24. september 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Var sånn boil in bag-type sushiris, men så på youtube at de skylte på forhånd. De var forresten kokt godt nok, jeg lot de koke litt ekstra, men jeg trodde de var for harde. o.O FOrstå det den som kan . . . Ble i hvert fall vellykket! edit: skrivefeil Endret 24. september 2011 av Gulphild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #4 Del Skrevet 24. september 2011 BOIL-IN-BAG-SUSHIRIS? Hvor i alle dager..??? Matvoldtekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulphild Skrevet 24. september 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 24. september 2011 Det er første gangen jeg lager det hjemme, og boil-in-bag er alltid safe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 25. september 2011 #6 Del Skrevet 25. september 2011 Når jeg lager sushi-ris tar jeg oppi et par spiseskjeer med sukker for å gjøre den klissete og medgjørlig. Får den søte smaken også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 25. september 2011 #7 Del Skrevet 25. september 2011 Vinegar er engelsk for eddik, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå