therese91 Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Hei! Min ruter er litt merkelig. Når den har vært på ein stund (noen timer) Så skal eg på intenrett igjen vil den ikkje koble seg på. Da må eg slå av og på. Dette skjer kvardag. Noen som veit ka det skyldes?
Heart Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 (endret) Det er litt vanskelig å si uten mer informasjon. Det kan være at routeren er ustabil/defekt (det mest sannsynlige), at Internet-linjen ikke er helt i orden, at radiostøy bryter forbindelsen i det trådløse nettet (hvis det er trådløs router) eller at du har uønskede gjester på nettet. Er det en trådløs router? Er det i såfall det trådløse nettet du ikke får kontakt med, eller står det på PCen at du er tilkoblet nettet, men det virker ikke? Er dette en router som ble levert med Internet-abonnementet, eller noe som er montert i tillegg? Er det noen indikatorlys på routeren, og lyser de? Endret 24. september 2011 av Heart
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Jeg har hatt samme problem i ett par måneder nå. Nesten hver dag fant ikke maskinen min det trådløse nettverket, og det endte med at jeg måtte restarte routeren for å få den til å koble opp. Min router var 5+ år gammel og sannsynligvis bare "oppbrukt". Kjøpte ny Apple AirPort Extreme og problemene har ikke vist seg siden.
therese91 Skrevet 24. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2011 Dette er ruter med passord:) heilt ny! Kjøpt for 1 mnd siden.
therese91 Skrevet 24. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2011 Internetten er med telefon - linje. Lysene på den virker fint, men dette må vi gjere (slå av og på) mange ganger pr dag.
Heart Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Dette er ruter med passord:) heilt ny! Kjøpt for 1 mnd siden. Internetten er med telefon - linje. Lysene på den virker fint, men dette må vi gjere (slå av og på) mange ganger pr dag. Hvis jeg forstår deg riktig, er dette en trådløs router som du kjøpte for 1 måned siden, og som er koblet til bredbåndsmodemet fra Internet-leverandøren. Siden det holder å slå denne routeren av og på når problemet oppstår, er det lite trolig at problemet har med linjen å gjøre. Jeg tror jeg ville gått tilbake til butikken og klaget på routeren.
therese91 Skrevet 26. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2011 Hvis jeg forstår deg riktig, er dette en trådløs router som du kjøpte for 1 måned siden, og som er koblet til bredbåndsmodemet fra Internet-leverandøren. Siden det holder å slå denne routeren av og på når problemet oppstår, er det lite trolig at problemet har med linjen å gjøre. Jeg tror jeg ville gått tilbake til butikken og klaget på routeren. Hei! Ja tror nok burde gjøre det nå. Skal no ikkje være slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå