Gå til innhold

Tett avløp

Anbefalte innlegg

Skrevet

What to do!?

Jeg har renset vannlåsen og prøvd å åpne ved å helle mengder kokende vann i vasken. Hjelper ikke. Jeg vil ikke bruke Plumbo, da det kan gjøre mer skade enn godt(?) Rørene er gamle og tåler nok ikke så mye. Finnes det noe midere, som stadig er effektivt, jeg kan prøve?

Maange takk på forhånd! :D

Skrevet

Jif har visst en sånn røråpner som skal være effektiv og ikke like skadelig som plumbo :)

Skrevet

Takker! Har du prøvd den?:)

Skrevet

Dra til Clas Olsson og kjøpe sånn som du kan stake opp rørene. Veldig effektiv.

Skrevet

Dra til Clas Olsson og kjøpe sånn som du kan stake opp rørene. Veldig effektiv.

En sånn sugekopp? Jeg har lett, men det er tydeligvis ikke til å oppdrive i denne byen..

Skrevet

Du kan også prøve å ha i et par toppede spiseskjeer med bakepulver/natron, etterfulgt av ca en dl eddik. Vente litt og så helle kokende vann etter.

Skrevet

Hun mener nok en stakefjær.

Thanks!:)

Du kan også prøve å ha i et par toppede spiseskjeer med bakepulver/natron, etterfulgt av ca en dl eddik. Vente litt og så helle kokende vann etter.

Det kan jeg prøve! Er det uten fare for at det størkner i rørene?

Skrevet

Jeg skrudde ut sluken, tok fra hverandre alle rørene, staket de opp, kloret og vasket de grundig. Vi har den diggeste vasken i hooden! Lyser hvitt nedi :)

Skrevet

Problem solved! Bakepulver blandet med varmt vann, direkte inn i avløpet (etter å ha skudd av de delene som kunne skrues av). :danser:

Tror aldri, i hele mitt liv, jeg har luktet så ille som jeg gjør nå. Ei heller vært så glad for vann som renner igjennom. Wuuhuu!!

(Håper jeg ikke har ødelagt noe..)

• Liker 1
Skrevet

Problem solved! Bakepulver blandet med varmt vann, direkte inn i avløpet (etter å ha skudd av de delene som kunne skrues av). :danser:

Tror aldri, i hele mitt liv, jeg har luktet så ille som jeg gjør nå. Ei heller vært så glad for vann som renner igjennom. Wuuhuu!!

(Håper jeg ikke har ødelagt noe..)

Lykkefølelsen av å få vann til å renne igjen i en tilstoppet sluk, er sterkt undervurdert! :)

Det er moro å fikse ting sjæl.

Skrevet

Lykkefølelsen av å få vann til å renne igjen i en tilstoppet sluk, er sterkt undervurdert! :)

Det er moro å fikse ting sjæl.

Så til de grader! Var så stolt av meg sjøl, at det var helt okey å ha brukt en hel lørdagskveld på prosjektet. :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...