Gå til innhold

Har du kjøpt OnePiece?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en OnePiece forleden. (Jeg er 170 høg og har normal kroppsbygning. Bruker str 38-40 i klær).

Inne på gjenstandsbeskrivelsen på OnePiecen jeg har kjøpt står det at hvis en er melom 155 og 165 cm høy,

så anbefaler de at en velger str M (medium).

Det står at alle modellene er unisex, men det er bilde av en jente på den modellen jeg kjøpte.

Da jeg fikk OnePiecen i medium som jeg bestilte fikk jeg helt sjokk.

Jeg prøvde den på og forventet at den skulle være baggy, men den var f l e r e størrelser for stor.

Vet den skal være baggy, men dette er helt enormt. . . .

Den er minst en halv meter for lang og skrittet er under knea slik at det er vanskelig å gå.

Den er så diger at det er umulig å vite hvor mange str. jeg må ned for å få den til å passe.

Det er veldig lite info om dette på hjemmesiden til OnePiece.

Jeg var inne på hjemmesiden for å finne mer info om bytting og kjøpsbetingelser,

og der står det at jeg ved bytting må bruke vedlagt skjema og pakkseddel vedlagt i pakken.

Men det var ikke vedlagt noe som helst info i pakken,

kun et par one piece tøfler som også er 10 nr for store...

Fant til slutt en link på hjemmesiden hvor en kunne laste ned bytteskjema,

men denne var ute av funksjon da siden er under forandring..

Jeg blir litt oppgitt,

og lurer på om det bare er meg som synes at dette er dårlig kundeservice.

Burde de ikke opplyse om at størrelsen blir målt utifra stoor guttestørrelse?

Hvis jeg nå vil bytte OnePiecen må jeg selv betale dyrt for en stor servicepakke for å sende den i retur (til svensk adresse),

og i tillegg legge ved 100 kr seddel til de i pakken for at de skal sende en ny. Dette blir både dyrt og er vel heller ikke lovlig å sende penger per post...

I tillegg fikk jeg ikke papirene jeg trenger for å kunne sende pakken i retur.

Det er heller ikke vedlagt angrerettsskjema.

Om ikke dette var nok,

så var forskjellen på fargen på bildet og fargen på varen jeg mottok nesten som dag og natt.

Men det er e annen historie og den kan jeg leve med.

Er det andre som har kjøpt OnePiece via nettsiden deres og har lignende erfaringer?

noen råd/kommentarer?

Flere som har vert i en bytteprosess?

Hvordan fikk dere tak i bytteskjema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kommer aldri, aldri, aldri til å kjøpe onepiece. Ene og alene fordi det er forferdelig stygt.

• Liker 2
Skrevet

jeg kommer aldri, aldri, aldri til å kjøpe onepiece. Ene og alene fordi det er forferdelig stygt.

Veldig saklig og hjelpsomt svar..

Jeg kjøper ikke OP fordi det er pent,

men fordi det er praktisk...

Skrevet

Jeg har vært i en bytteprosess, men det var pga en feil ved varen, og da blir det jo litt annerledes...Jeg fikk nemlig refundert returbeløpet..

Men du kan jo argumentere med at den er mye større enn hva de har oppgitt på sine sider, og at du derfor vil bytte den uten kostnad for deg..? De burde jo ha noen mål...

Har for øvrig samme erfaring som deg når det gjelder størrelse :ler:

Skrevet

Jeg har vært i en bytteprosess, men det var pga en feil ved varen, og da blir det jo litt annerledes...Jeg fikk nemlig refundert returbeløpet..

Men du kan jo argumentere med at den er mye større enn hva de har oppgitt på sine sider, og at du derfor vil bytte den uten kostnad for deg..? De burde jo ha noen mål...

Har for øvrig samme erfaring som deg når det gjelder størrelse :ler:

Takk for svar,

kan du huske om du returnerte den til en svensk eller norsk adresse?

Det står en svensk returadresse i tillegg til at de krever at en sender som registrert pakke,

og til utlandet leser jeg å posten at det koster over 500 kr.

Så jeg bare lurer på hva/hvordan du sendte inn returen..

Den er ekstremt mye større enn oppgitt.

Fikk en som er 1.95 høy til å prøve den,

og medium var litt for stor selv til ham.

Det var de gratis tøflene som fulgte med også i ca str 46.

Så at det er en jente på produktbildet og de anbefaler meg å velge str medium når piecen er for stor til en 1.95 cm høy mann,

da blir det litt drøyt...

Jeg har sendt to mail til de men ikke fått svar.

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor jeg sendte, men tror ikke jeg betalte mer enn 150,- eller noe deromkring. Jeg sendte den ikke rekommandert.

Men dersom din dress i Medium var altfor stor for en på 195, så må det være en feilvare! Og da skal jo ikke du måtte belastes for å bytte den! Jeg har en L, som jo er for stor selvsagt, men så er jeg også bare ca 175cm. Ut i fra min L ville nok M kanskje vært passe, og derfor kan ikke din være riktig merket som er for stor for en på 195.

Hadde det vært meg som hadde sendt to mailer uten å få svar hadde jeg blitt grinete, ja...

Skrevet

Kanskje den du fikk var feilmerket? Jeg har en i.. hm.. tror det er M og kjæresten min har en i L. Min er jo veldig veldig stor, men jeg kan bruke både min og hans uten verdens største problemer. Jeg pleier å brette min hvis jeg går ut så jeg ikke tråkker i den bare.

Men kan du ikke ringe dem og be dem om hjelp når det gjelder retur?

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om hvor du bor, men har du mulighet til å oppsøke butikken deres på Majorstua i oslo, så vil det sikkert være greit å få den byttet...?

På siden til Onepiece står det telefonnummer til butikkene, til kundeservice og en pressekontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...