AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Vi har et greit forhold til min manns eks, altså hans barns mor. Dvs, vi har kontakt ifht det som gjelder ungen deres. Dersom vi skulle møtt henne og hennes mann ute, så er vi høfflige overfor hverandre, men de gir ingen utrykk for at de ønsker noe videre kontakt eller prate noe mere med oss enn kun det som er ytterst nødvendig. Derimot er hun svært kontaktsøkende på facebook. Nå skal det sies at dette er en dame som lever livet sitt på facebook. Og vi har vel fått inntrykk av at det er svært viktig å hele tiden oppdatere omverdenen om absolutt alt mulig. Det er selvfølgelig helt greit, men jeg kjenner jeg irriterer meg over den trangen til å hele tiden måtte skrive på min manns side når det er noe, når hun allikevel skal møte han dagen etter pga henting eller levering. Jeg syns også det hadde vært bedre om hun hadde tatt kontakt på sms i stedet. Alle vet at han har en eks, så det er ikke det, men jeg skjønner bare ikke hvorfor alt må publiseres på nettet? Selv er både min mann og jeg svært lite aktive på facebook, og utleverer oss svært lite her. Altså skal man ta kontakt ifht noe som har med sønnen å gjøre, hvorfor tar man ikke da heller en tlf eller prater når man møtes? jeg mener vel kanskje hun burde tatt et hint når vi ikke gir noe særlig respons tilbake. Mulig dette er flisespikkere og idiotisk å irritere seg over. Men hvorfor er det så viktig å vise alt til omverdenen? Jeg får litt sånn følelse av at hun gjerne skal vise til gud og hvermann at, her har vi det kjempe flott som to familier med god kontakt. mens når vi møtes, så driter hun loddrett i oss... Huff! tror rett og slett jeg er litt lei av facebook og alt som må publiseres der.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Er veldig enig i facebookproblematikken selv om jeg ikke har opplevd det du skriver om. Det er ganske skremmende hvor mye personlig informasjon folk legger ut. Synes det er så unødvendig når samboere skriver "(Navn) lager de beste kjøttkakene i verden, er så heldig som har (navn) som kjæreste. Elsker deg etc..." kanskje et dårlig eksempel, men det er altfor mange som holder på sånn og det flere ganger i uken. Disse menneskene BOR sammen, da blir det veldig rart at de absolutt må skrive om det på nettet i stedet for å si det direkte til samboeren sin. Og så kan du være sikker på at personen det er snakk om svarer på updaten til samboeren sin osv. Selv om de kanskje ikke tenker det slik så er det jo for å vise omverdenen at "Se så flott forhold vi har." Det blir litt som det med eksen til mannen din, hvorfor ikke bare ringe eller sende sms, eller faktisk ta det personlig dagen etter som du sier. Dere kan jo nevne det til henne at dere ikke liker at hun utleverer dere og familien på facebook, er ikke alle som tar et hint.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 ts her.. I forrige uke hadde min manns barn bursdag, og da gratulerte hun min mann på facebook, hun skrev altså: gratulerer med den vakre jenta vår. Både jeg og min mann syns dette er helt latterlig, og mener at dersom hun ønsker å gjøre stas på denne dagen overfor min mann, så burde hun heller ringe eller ta det når de møtes. Hun er fullstendig klar over at min mann svært sjelden er innom facebook, så derfor ser jeg ikke helt vitsen. Det er mao store sjanser for at han ikke ser dette på denne dagen heller. Samtidig som vi føler at dette handler mere om å få oppmerksomhet rundt akkurat dette, fremfor å være hyggelig overfor min mann. Vi har ikke sagt noe om dette, for vi vil ikke skape noe oppstyr eller sure miner, så jeg får nok bare bite meg i det. Det jeg mener er vel at dersom hun skal være så kontaktsøkende på nettet, så burde hun også strengt tatt ha vist mere interesse overfor oss når vi først møter henne også. Jeg syns det blir så merkelig å ha kontakt med en dame på facebook, som ikke gidder å slå av en prat når vi møtes, bortsett fra å hilse eller sånn hyggelighetsfraser...
Tamtam Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Hvorfor ikke avinstaller FB veggen på profilen din og til din mann?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Hvorfor ikke avinstaller FB veggen på profilen din og til din mann? Det har jeg ikke tenkt på. Men er litt revet jdd for at hun vil reagere på dette å bli sur. Og det vet jeg ikke om det er verdt...
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 Det har jeg ikke tenkt på. Men er litt revet jdd for at hun vil reagere på dette å bli sur. Og det vet jeg ikke om det er verdt... "redd" skulle det stå
-AlfaBeta- Skrevet 24. september 2011 #8 Skrevet 24. september 2011 Istedenfor å irritere seg, så er det vel bedre å be henne la være å kommunisere på Facebook,og henvende seg direkte til dere? Eventuelt stenge veggen for henne. Det er jo èn av to alternativer. Enten fortsette å irritere seg, eller ta det opp med den det gjelder. Om hun blir sur, hva så? Ta det opp på en hyggelig måte, så har dere i allefall sagt ifra.
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. september 2011 #9 Skrevet 24. september 2011 Er det alt du bekymrer deg over, ja da har du faktisk lite å gjøre selv :gjeiper: Er helt normalt at folk skriver hva de gjør på statusene til folk og på veggen. Det er da virkelig ikke noe jeg hadde hengt meg oppi i det hele tatt.
animelona Skrevet 24. september 2011 #10 Skrevet 24. september 2011 Går an å gjøre en endring i instillingene slik at folk ikke kan skrive på wallen hans. Vet om flere som har gjort det av ulike grunner..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #11 Skrevet 24. september 2011 Er det alt du bekymrer deg over, ja da har du faktisk lite å gjøre selv :gjeiper: Er helt normalt at folk skriver hva de gjør på statusene til folk og på veggen. Det er da virkelig ikke noe jeg hadde hengt meg oppi i det hele tatt. Bekymrer meg? Har jeg sagt at jeg er bekymret? Ellers har jeg vel ikke sagt noe om at dette er alt jeg bekymrer meg over.. Men mener du at jeg skal skrive om alle mine bekymringer her?? Når det kommer til hva som er normalt og ikke på facebook, så er dette svært individuelt... Noen velger å oppdatere med absolutt alt av bilder og statuser, mens andre velger å ikke leve livet sitt på facebook. For meg må andre få gjøre som de vil, men samtidig mener jeg også at de mest aktive, må respektere de som ikke ønsker full utlevering eller stor aktivitet på nettet. Alle kan jo se hvor aktiv hver enkelt er. Min mann har tidligere sagt ifra at han ikke alltid ser hva hun skriver fordi han ikke er innom daglig (dette var etter at hun gav beskjeder på facebook).
Janis Skrevet 24. september 2011 #12 Skrevet 24. september 2011 Jeg skjønner helt klart hva du mener. Noen er veldig glad i å publisere alt mulig, kan hende hun ikke tenker videre på det? Dere får snakke med henne stemmer jeg på
Viljaa Skrevet 24. september 2011 #13 Skrevet 24. september 2011 Jeg har lite av erfaring på dette området, men min morfar, som fungerte som far for min bestemors to første barn (hun var ikke gift, dette var for rundt 60 år siden, litt mer skandale enn det er nå + at hele familien hadde dårlig økonomi, slik at bonusbarn var mer belastende da enn ) hadde alltid bare èn ting å si dersom dette ble diskutert, nemlig at det viktigste i blandede familier var å være raus. Jeg tror at dersom jeg var i din situasjon så ville jeg vare valgt å svelg et par ekstra kameler. Det er ikke alltid rettferdig, og det krever energi og kan sikkert føles frustrerende når man kanskje ikke får like mange tjenester tilbake, men jeg vil tro at slike småting i det lange løp er ubetydelige. La henne leve sitt liv på facebook dersom hun absolutt vil det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #14 Skrevet 24. september 2011 Jeg har lite av erfaring på dette området, men min morfar, som fungerte som far for min bestemors to første barn (hun var ikke gift, dette var for rundt 60 år siden, litt mer skandale enn det er nå + at hele familien hadde dårlig økonomi, slik at bonusbarn var mer belastende da enn ) hadde alltid bare èn ting å si dersom dette ble diskutert, nemlig at det viktigste i blandede familier var å være raus. Jeg tror at dersom jeg var i din situasjon så ville jeg vare valgt å svelg et par ekstra kameler. Det er ikke alltid rettferdig, og det krever energi og kan sikkert føles frustrerende når man kanskje ikke får like mange tjenester tilbake, men jeg vil tro at slike småting i det lange løp er ubetydelige. La henne leve sitt liv på facebook dersom hun absolutt vil det. Det er helt klart det jeg kommer til å gjøre. Ikke verdt å krangle om noe som dette. Men noe frustrasjon vil det være til tider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå