Gå til innhold

Frastjålet ting og klær på visning!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på bloggen til Fotballfrue idag. Der var det flere som skrev at hun måtte passe på tingene sine nå som hun skal ha visning på leiligheten sin. Det var flere som hadde opplevd å få frastjålet ting og klær, og folk hadde t.o.m. opplevd at nedpakkede kasser hadde blitt åpnet!

Les fra innlegg lagt inn kl.18:32.

Er det forresten flere som har opplevd det der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idiotisk, nei har ikke opplevd det. Men så har jeg ikke hatt visning heller. Har ikke hørt om noen som har opplevd det heller. Kanskje det er greit å ta vekk de fineste og mest verdifulle tingene og holde en enkel stil når det er visning? Er vel uansett bare leiligheten de skal få sett mest mulig på..

Skrevet

Kan ikke skjønne hvordan folk får til å stjele på visning? Enten er det jo mange andre på visning slik at man stadig blir "forstyrret", eller så holder jo megler seg i nærheten hvis man er alene på visning. :klo: Må være i store eneboliger da, evt?

Skrevet

Jada, det går an. I mitt tilfelle en leilighet på 70 kvadrat og en stor familie med mange små barn, fordelt i alle rom. De kom på impuls fordi det hang et stor skilt på veggen uten. Returnerte en gang. Og slik ble jeg av med en rekke verdigjenstander. De var ikke norske.

Skrevet

Vi hadde visning da vi solgte huset vårt for noen år siden. At noen skulle stjele var ikke i mine tanker. Vi var ikke hjemme under visningen, men det var haugevis med mennesker ... 40 personer på det meste og 1 megler. Merket ikke at noe ble borte.

Skrevet

Har vært med på visninger på et hus og to leiligheter og vi har alltid tatt bort ting av stor verdi. (f. eks verdifullt smykke) men klær har jeg aldri fjernet. Man kan jo ikke ta bort alt heller.

Skrevet

Jada, det går an. I mitt tilfelle en leilighet på 70 kvadrat og en stor familie med mange små barn, fordelt i alle rom. De kom på impuls fordi det hang et stor skilt på veggen uten. Returnerte en gang. Og slik ble jeg av med en rekke verdigjenstander. De var ikke norske.

bombe....

Skrevet

Er det mulig? :kjefte: Når vi selger boligen, vil jeg fjerne alt som er lett å flytte. Vi har vært på en god del visninger, men jeg har aldri tenkt at noen kunne stjele noe :tristbla:

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, eller hørt om noen andre som har opplevd det heller. Men, vi er aktivt på boligjakt for tiden og går på flere visninger hver eneste uke. Hvis jeg gikk inn for å stjele så tror jeg at jeg uten videre hadde fått det til på de fleste stedene. Selv om det ofte er mange folk på visning så er det stort sett ikke noe problem å sørge for at man er alene på et rom. De fleste boligene vi ser på har 6-10 rom (inkl soverom, bad, kjøkken osv), så selv om det er flere par/familier på visning er det stort sett noen rom man er alene i. Megler står jo stort sett i ro etter min erfaring, ofte i stuen eller ved inngangsdøren/gangen, så å snike seg unna megler burde gå greit så sant man ikke er alene på visning.

Må si at jeg har tenkt på dette selv i forhold til når vi skal selge neste gan. Vi har nok ikke så mye småting som er lett å ta med som har særlig verdi, men f.eks smykketreet vil bli pakket bort, et par dyre parfymer som står på en hylle vil bli fjernet osv.

Skrevet

Da de kom hos meg, så kom de uanmeldt og lurte på om de kunne se boligen siden den var til salgs. Det kunne de jo selvsagt. De var mange, det var flere små barn som spant rundt over alt. De tittet, var over alt, inne skaper og tilogmed inn i oppvaskmaskinen.

De gikk, men dukket opp litt senere for å se mer. Vel, det var det det skjedde. Da var det vel noen som holdt på min oppmerksomhet mens andre hentet ting de sannsynligvis hadde sett seg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...