Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har studert/lært seg fransk på egenhånd?

Jeg kan en del fransk, fikk gode karakterer på vgs, men mye har dabbet av og jeg skulle gjerne snakket det flytende.

Hvordan vil det være best å lære seg fransk på egenhånd egentlig?

Nettstudier/nettkurs? Hvordan foregår det?

Er det prøver og innleveringsoppgaver?

Jeg har fortsatt oppgaveboken min i fransk, men det er bare oppgaver, så jeg vil vel slite litt med uttale og slikt ivl jeg tro...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært meg fransk på egenhånd :) Hadde det ikke på vgs, men kjøpte vgs-bøker og lydbøker og studerte dem. Når jeg følte meg trygg på stoffet, drog jeg til Frankrike. Der har man faktisk ikke valg, man må nesten snakke fransk siden franskmenn er utrolig dårlige i engelsk. Det gjorde at jeg ble mye bedre i det muntlige språket. I dag kan jeg gjøre meg forstått og jeg forstår, men er ikke heeelt trygg på alt riktig enda.

Når jeg tenker meg om... kanskje det fins et språkkurs i nærheten av der du bor, som du kan hoppe på? :)

Skrevet

Jeg har lært meg fransk på egenhånd :) Hadde det ikke på vgs, men kjøpte vgs-bøker og lydbøker og studerte dem. Når jeg følte meg trygg på stoffet, drog jeg til Frankrike. Der har man faktisk ikke valg, man må nesten snakke fransk siden franskmenn er utrolig dårlige i engelsk. Det gjorde at jeg ble mye bedre i det muntlige språket. I dag kan jeg gjøre meg forstått og jeg forstår, men er ikke heeelt trygg på alt riktig enda.

Når jeg tenker meg om... kanskje det fins et språkkurs i nærheten av der du bor, som du kan hoppe på? :)

Okei, så du følte deg trygg på det "lille" stoffet du hadde å jobbe med? :) Ja, jeg har aldri vært i frankriket selv, men det er vel en kjent sak at de er sta på språket sitt :fnise:

Hvilke lydbøker kjøpte du da? Og hvor lang tid brukte du ca?

Ja, jeg har tenkt litt tanken om språkkurs, men er så usikker på hvordan det foregår :P

Skrevet

Okei, så du følte deg trygg på det "lille" stoffet du hadde å jobbe med? :) Ja, jeg har aldri vært i frankriket selv, men det er vel en kjent sak at de er sta på språket sitt :fnise:

Hvilke lydbøker kjøpte du da? Og hvor lang tid brukte du ca?

Ja, jeg har tenkt litt tanken om språkkurs, men er så usikker på hvordan det foregår :P

Ja, jeg hadde boka Rendez-Vous 1 og 2 tror jeg og CD-rommene som tilhører disse bøkene. Når jeg hørte på CDen hørte jeg uttalen på ordene og de tekstene som hørte til tekstene i boka, og dermed ble det både muntlig og skriftlig trening.

Jeg brukte ganske lang tid på dette fordi jeg fordelte lesingen litt jevnt over. Brukte nesten ett år på å gå gjennom bøkene og CDene, og har dratt til Frankrike jevnlig etter det. Mest fordi jeg liker meg der :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, jeg hadde boka Rendez-Vous 1 og 2 tror jeg og CD-rommene som tilhører disse bøkene. Når jeg hørte på CDen hørte jeg uttalen på ordene og de tekstene som hørte til tekstene i boka, og dermed ble det både muntlig og skriftlig trening.

Jeg brukte ganske lang tid på dette fordi jeg fordelte lesingen litt jevnt over. Brukte nesten ett år på å gå gjennom bøkene og CDene, og har dratt til Frankrike jevnlig etter det. Mest fordi jeg liker meg der :)

Hei,

Jeg kan gi franskkurs i bergen omradet. Jeg er Fransk :)

Hvor bor du?

Fanny

Gjest Badabing
Skrevet

Henger meg på denne tråden for å få litt tips jeg også.:)

Skrevet

Hei,

Jeg kan gi franskkurs i bergen omradet. Jeg er Fransk :)

Hvor bor du?

Fanny

Hei!

Jeg bor desverre veeeeldig langt fra Bergen, men takk for tipset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...