Gå til innhold

Digitalt kamera til 6 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et tvillingpar som straks fyller 6 år. Siden det går sport i å knipse i vei med mamma's telefon tenker jeg å kjøpe et 'ekte' kamera til dem. Ser de har forskjellige kamera på leketøysbutikkene, men heller litt mot ordentlig saker. Noen forslag til robuste enkle kamera til en pris på ca 500-1000 kr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seriøst? skal vi vedde på hvor lang tid det tar før de blir ødelagt? :gjeiper:

Skrevet

De lærer seg jo å ta vare på noe, pluss at de får utnyttet sin kreativitet! :)

Skrevet

seriøst? skal vi vedde på hvor lang tid det tar før de blir ødelagt? :gjeiper:

Hvorfor skulle de bli ødelagt?

Her fikk faktisk 3-åringen kamera når han skulle på sin første sydentur. Var gave fra fotograf-bestefar. Var et kamera med 10 pixler og kostet ca 500 kroner. Nå 2 år senere har han enda kamera og det er langt fra ødelagt. Det er brukt på ferieturer, til fotografering av bamser og kjæledyr, hatt med ut i gata og tatt bilder av venner osv. Bildene er kjempegøy å se på, barna har en helt annen innfallsvinkel enn oss voksne:)Utrolig mye rart barna legger merke til.

Kamerane fra lekebutikkene anbefaler jeg ikke. De har utrolig dårlig oppløsning i tillegg til å være latterlig dyre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt et ordentlig kamera enn ett lekekamera til ~600 på en lekebutikk!

Ville gått for et av de billige, enkle for å se om barna fortsatt synes det var gøy å fotografere.

Små barn har et utrolig morsomt perspektiv på ting som det er gøy å få fanget på film! Godt forslag til gave spør du meg!

Gjest Whooooosh
Skrevet

Jeg har lagt merke til at det selges sportskameraer til rundt 500-lappen. Sportskameraer ( for eksempel et fra kodak, tror jeg merket heter)tåler å være under vann, støt, å bli mistet fra 1,5 metera høyde, støv, sand og minusgrader. Jeg mener det var et kodak-kamera som fikk gode tilbakemeldinger når det gjaldt både bildekvalitet og holdbarhet. Det er jo lurt å ha et litt robust kamera når barn skal ta bilder. Dessuten er vel ikke sportskameraer (eller eventyrkameraer, tror jeg også det kalles) så himla dyre.

Skrevet

Vi har et kamera som tåler støt og vann. Blir helt greie bilder av det og det er enkelt å bruke. Kan skylles av under vann om det blir grisete og det finnes i grønt og rosa ( og muligens oransje) i tillegg til svart. Tror det heter fuji finepix eller noe slikt. (Står fujifilm finepix z33WP under det).

Vår treåring har kamera fra lekebutikken som jeg synes å huske kostet 800 kr. Det blir skikkelig dårlige bilder og det er stort og klumpete. Hun får iblant låne vårt fuji og det er langt lettere å holde og å ta bilder for henne med det. Vi kjøpte vårt for 1600 tror jeg, men har senere sett det helt ned i 900.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...