Gå til innhold

Betaler jeg ok husleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utbetalt ca. 22000,- per mnd. Har husleie på kr. 8500,- per mnd. I tillegg kommer strøm og internett. Varmtvann er inkludert.

Står dette i stil? En god grunn til å bo her er at jeg ikke har reiseutgifter ved å bo akkurat her, så de er kr. 0,-.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jo alltid komme ann på alle andre utgifter du har og om du sitter igjen med en sum penger du er fornøyd med.

Skrevet

...Og hvordan og hvor du bor.

Skrevet

Synes det ser helt greit ut jeg.

Jeg har omtrent det samme, litt høyere lønn og litt høyere boutgifter, og føler jeg har helt greit igjen å leve for.

Skrevet

Det kommer helt an på hva du selv anser som "ok". Hvis du synes det er greit, så er det greit :)

For å snakke for meg selv, så ville jeg syntes at lønn inn/leie ut-forholdet gikk litt for mye i minus. Hørtes ut som en høy leiepris.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt 22.000,- utbetalt og 8.500,- i husleie ville jeg heller kjøpt enn å leidd. Kommer litt an på hvor i landet du bor, men som regel kan det lønne seg å kjøpe og betale et par tusenlapper mer i måneden for noe du eier, enn 8.500,- hver måned til en tilfeldig person.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ørlite grann mer utbetalt i mnd enn deg, og betaler vel omtrent det samme for å bo. Da betaler jeg på et lån på 1.4 mill samt 1900 i felleskostnader som inkluderer litt fellesgjeld, fyring og varmtvann. Går helt fint det, men det føles nok litt bedre å betale ned lån enn bare leie?

Spørsmålet er jo også hvor du bor og hva det koster å leie der. I Oslo skal du f.eks lete godt for å finne noe under 8500 som ikke har hybelstørrelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...