Gå til innhold

Venninne som skriver sangtekster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er veldig flink til å skrive sanger. Hun har skrevet flere sangtekster opp gjennom årene. Hun viser ikke det hun skriver til noen, bortsett fra meg. Hun sier det er veldig personlig og er vel redd usikker på hvordan de blir mottatt av andre. Men jeg syns hun skriver veldig bra.

Skal jeg tørre å sende noen av tekstene hennes til noen musikkselskap, kan jo hende hun får noen av sangene solgt? Hun er studerer, men det skader jo ikke å tjene ekstra penger ved siden av studiene. Og hvordan skal jeg få henne til å tro at det hun skriver er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun sier det er privat så er det privat. Dersom hun ikke ønsker å gjøre om tekstene til sang, er det hennes valg. Om du trosser det og selger sangtekstene hennes, selger du sjela hennes.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke legge ut en sangtekster hvis du får lov til det?

Skrevet

La være! Om ho sier det er privat, så er det privat. Hvordan trur du ho vil føle det om du går bak ryggen hennes slik? Då får du heller prøve å overtale ho til å sende de inn selv.

• Liker 1
Skrevet

Det er hennes tekster, og de skal ikke du røre, men du kan fortsette å oppmuntre henne og gi henne mot. Det setter hun nok pris på til slutt :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg skriver, og hadde blitt fly forbanna om en venn hadde gjort noe slikt. Her stoler jeg nok på dem til å vise frem greiene mine, og så går de bak ryggen på meg? :kjempesinna:

Hvis du vil hjelpe henne får du fortsette å skryte av henne, og oppmuntre henne til å vise dem til flere eller sende inn. For å overbevise henne er det viktig at du er ærlig, og påpeker både bra og dårlige ting med tekstene, og sett litt delmål, først oppmuntre til å vise til flere, og så sende inn feks. Og vær konkret, kjenner du noen som har peiling kan du feks foreslå å vise det til den bestemte personen for tilbakemelding, men vektlegge at personen er tillitsverdig og at teksten vil stoppe der.

• Liker 1
Skrevet

Ët minimum av respekt for andres ønsker kan være greit, eller? Sånne ting blir fort veldig privat, og noe man føler seg ekstremt sårbar for. Nå skal ikke jeg uttale meg om din smak og vurderingsevne, men husk at selv om du synes tekstene er bra, så er det ikke sikkert plateselskapet sier det samme. Hvordan tror du venninna di hadde taklet at du først går bak ryggen hennes og SÅ at hun får den kritikken og avvisningen hun sikkert er veldig redd for å få?

Jeg synes Rayannes forslag var veldig fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...