Gå til innhold

La barnet gå på skole i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som jobber mye og vi har et barn sammen. Barnet er nå blitt 12 år og skal begynne på ungdomsskolen neste år.

Vi har tenkt på å la han gå på kostskole i utlandet, vi mener det vil være nyttig for han å få internasjonal erfaring og lære seg språk tidlig.

Vi har tenkt på Frankrike da de har et godt rykte mpt skole og i tillegg så lærer han seg fransk.

Noen som vet om noen gode sider eller linker mtp kostskoler, det må være i europa og gjerne Frankrike men også andre vest europeiske land er aktuelt som feks Sveits?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ungen noe språk fra før? Synes du evt det er en god ide å sende ungen til et fremmed land uten å kunne språket på forhånd?

• Liker 1
Skrevet

JJeg har tenkt på det samme med min datter, men da blir det england. Men..det er veldig dyrt.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor det må være en kostskole og i utlandet? Det er et veldig spesielt miljø, og vil nok være en mye større og vanskeligere overgang for deres barn enn for de "typiske" barna som går på slike skoler, som også gjerne kommer fra lukkede miljøer det kan være vanskelig for ham å få innpass i. Det finnes jo mange internasjonale skoler i Norge hvor han kan både lære språk og få internasjonal erfaring, uten at han skal flytte hjemmefra som tolvåring.

Skrevet

Kan ikke forstå at en som forelder klarer å sende fra seg barnet sitt. Ungdom over 16 år, kan jeg forstå bedre.. men barn.. som de fortsatt er i 12 års alderen.. er helt ufattelig for meg.

Forstår ønsket om å gi dem en god utdannelse.. det er ikke det.. men tror likevel at barnet tjener mer på en ok utdannelse ( dersom det er språk dere ønsker så var internasjonal skole i Norge, et godt forslag fra personen over) og et stabilt hjem.

Dette er jo et kulturspørsmål.. så jeg har jo ikke enerett på dette... men som sagt.. for meg er det helt uforståelig at man klarer å sende fra seg barnet sitt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi er et par som jobber mye og vi har et barn sammen. Barnet er nå blitt 12 år og skal begynne på ungdomsskolen neste år.

Vi har tenkt på å la han gå på kostskole i utlandet, vi mener det vil være nyttig for han å få internasjonal erfaring og lære seg språk tidlig.

Vi har tenkt på Frankrike da de har et godt rykte mpt skole og i tillegg så lærer han seg fransk.

Noen som vet om noen gode sider eller linker mtp kostskoler, det må være i europa og gjerne Frankrike men også andre vest europeiske land er aktuelt som feks Sveits?

Har selv gått på kostskole. Anbefaler Le Rosey. Som norsk statsborger har han gode sjanser for å komme inn.

http://www.rosey.ch/

Endret av Schotten–Baumann
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis man vil barnet sitt det beste skjønner jeg godt TS. Er det en gutt som er utadvendt og godt likt av andre barn og voksne? I så fall er det lekende lett å knytte uvurderlige kontakter.

Endret av Schotten–Baumann
Skrevet

Heisann Schotten–Baumann,

Naar var du der? Jeg har ogsaa vaert der, og hadde vaert morsomt om vi hadde felles kjente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...