AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Det finnes mange sånne tester på nett. Man kan faktisk trene opp intelligensen til en viss grad, så det er jo den gode nyheten :-)
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Det finnes mange sånne tester på nett. Man kan faktisk trene opp intelligensen til en viss grad, så det er jo den gode nyheten :-) mange av iq-testene du finner på nett er helt gratis.
HedvigR Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Jeg likte den IQ-testen som NRK drev med for noen år tilbake, da de hadde TV-sending samtidig som testen lå på nett. Det er nemlig den jeg har scort høyest på 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 jeg har fått fra 121 til 137 på mensa sin nett-test. av en eller annen grunn måtte jeg gjennom en iq-test når jeg ble utredet for adhd(har etterhvert skjønt at det ikke er noe alle må), hvor det var "puslespill" i tillegg til andre oppgaver. de sa jeg lå på 130. men helt ærlig skjønner jeg ikke helt poenget på iq-testing. jeg er stokk dum, og har kun fått med meg små biter av grunnskolen og vgs på grunn av konsentrasjonsproblemer.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 jeg har fått fra 121 til 137 på mensa sin nett-test. av en eller annen grunn måtte jeg gjennom en iq-test når jeg ble utredet for adhd(har etterhvert skjønt at det ikke er noe alle må), hvor det var "puslespill" i tillegg til andre oppgaver. de sa jeg lå på 130. men helt ærlig skjønner jeg ikke helt poenget på iq-testing. jeg er stokk dum, og har kun fått med meg små biter av grunnskolen og vgs på grunn av konsentrasjonsproblemer. husker jeg var på et kurs der det var så mye repetering(av enkle ting)av jeg av en eller annen grunn ikke husker så mye fra det kurset...
Gjest WendyClear Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 IQ-tester kan bare teste hvor god du er i akkurat det som blir testet (puslespill, tallrekker, hukomelse, ordforståelse++) - den kan ikke vise til hvor smart du utover dette er. Testen går heller ikke nok i dybden på de forskjellige punktene til at en kan finne et matematisk geni, eller en person med stålhukomelse.
sequin Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Jeg likte den IQ-testen som NRK drev med for noen år tilbake, da de hadde TV-sending samtidig som testen lå på nett. Det er nemlig den jeg har scort høyest på Haha den likte jeg og, scorte 147 på den, så etter det har jeg ikke "brydd" meg om å ta noen flere 1
Neette Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Jeg tok en seriøs IQ-test for flere år siden og det er faktisk den eneste gangen jeg har utført en slik test, og da fikk jeg en score på 126 poeng.
Gjest Applecore Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 (endret) jeg har fått fra 121 til 137 på mensa sin nett-test. av en eller annen grunn måtte jeg gjennom en iq-test når jeg ble utredet for adhd(har etterhvert skjønt at det ikke er noe alle må), hvor det var "puslespill" i tillegg til andre oppgaver. de sa jeg lå på 130. men helt ærlig skjønner jeg ikke helt poenget på iq-testing. jeg er stokk dum, og har kun fått med meg små biter av grunnskolen og vgs på grunn av konsentrasjonsproblemer. Å ha konsentrasjonsproblemer og å gjøre det dårlig på skolen er ikke det samme som å ha lav IQ Endret 23. september 2011 av Applecore 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Å ha konsentrasjonsproblemer og å gjøre det dårlig på skolen er ikke det samme som å ha lav IQ nivået er ofte på et så lavt nivå at det blir lite interessant og stimulerende på skolen. 1
Chiyo Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 Jeg har alltid fått over gjennomsnittet på IQ-tester, men det er vel EQ som teller mest nå om dagen.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #12 Skrevet 23. september 2011 IQ-tester kan bare teste hvor god du er i akkurat det som blir testet (puslespill, tallrekker, hukomelse, ordforståelse++) - den kan ikke vise til hvor smart du utover dette er. Testen går heller ikke nok i dybden på de forskjellige punktene til at en kan finne et matematisk geni, eller en person med stålhukomelse. ok, jeg har prøvd å finne sosial-iq tester på nett det var ikke så lett å finne... Sjelelig intelligens er det også noe som heter har jeg hørt, dvs den som filosofer ofte har. Det finnes mange forskjellige typer intelligens, det stemmer det. Det er også vet er at intelligens og rasjonalitet ikke er det samme dvs at Hitler og Stalin helt sikkert var intelligente men ikke nødvendigvis rasjonelle. Rasjonalitet er noe man kan påvirke mer enn intelligensen som man jo også kan trene opp til en viss grad+at det er viktig å trene og spise sunn mat osv Gravide bør tenke på at omega 3 er bra for babyen i denne sammenhengen :-)
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #13 Skrevet 23. september 2011 Jeg har alltid fått over gjennomsnittet på IQ-tester, men det er vel EQ som teller mest nå om dagen. er Emosjonell intelligens det samme som Sosial Intelligens????
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #14 Skrevet 23. september 2011 Å ha konsentrasjonsproblemer og å gjøre det dårlig på skolen er ikke det samme som å ha lav IQ det som er litt dumt er at det desverre ikke har fått med seg det.. når iq har vært tema på fester har jeg vært ærlig om hva jeg har fått på iq-testene. hvær gang har det endt med, etter anklagelser om løgn når jeg ikke kan svare på mattematiske(eller om fysikk) spørsmål, om løgn, forde de ikke har fått med seg at iq ikke har noe med kunnskap å gjøre. har derfor sluttet å svare, men det er desverre ofte en full tullig som husker det fra tidligere ganger. har blitt mer kresen på hvem jeg fester med. jeg kommer desverre i forsvarspossisjon med en gang det blir snakk om iq... ...men er veldig gla for at det i hert fall finnes en ting her i livet jeg ikke er for dum til da!!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #15 Skrevet 23. september 2011 Jeg likte den IQ-testen som NRK drev med for noen år tilbake, da de hadde TV-sending samtidig som testen lå på nett. Det er nemlig den jeg har scort høyest på klarer du å finne igjenn denne?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #16 Skrevet 23. september 2011 det som er litt dumt er at det desverre ikke har fått med seg det.. når iq har vært tema på fester har jeg vært ærlig om hva jeg har fått på iq-testene. hvær gang har det endt med, etter anklagelser om løgn når jeg ikke kan svare på mattematiske(eller om fysikk) spørsmål, om løgn, forde de ikke har fått med seg at iq ikke har noe med kunnskap å gjøre. ikke det at jeg vet så mye om dette emnet, men man kan vel ikke være like god i alt?? 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #17 Skrevet 23. september 2011 Hvis jeg ikke husker helt feil er kravet for å bli mensa medlem en iq på 131(eller var det 141?). Isåfall er det svært mange overinnteligente kg brukere, noe jeg tviler på. Mensa medlemmene utgjør ca 2% av befolkningen. Mange skrytepaver her evt lystløgnere. 2
sequin Skrevet 23. september 2011 #18 Skrevet 23. september 2011 (endret) Hvis jeg ikke husker helt feil er kravet for å bli mensa medlem en iq på 131(eller var det 141?). Isåfall er det svært mange overinnteligente kg brukere, noe jeg tviler på. Mensa medlemmene utgjør ca 2% av befolkningen. Mange skrytepaver her evt lystløgnere. Selv om man har en iq som er høy nok til å søke seg inn i MENSA er det vel ikke dermed sagt at alle gidder å gjøre det? MENSA er da for spesielt interesserte, og ikke noe man må være med i selv om man har høy iq... Endret 23. september 2011 av sequin 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #19 Skrevet 23. september 2011 Selv om man har en iq som er høy nok til å søke seg inn i MENSA er det vel ikke dermed sagt at alle gidder å gjøre det? MENSA er da for spesielt interesserte, og ikke noe man må være med i selv om man har høy iq... Sorry. Jeg formulerte meg feil. Det jeg mente var at ca 2% av befolkningen har nok iq til å nå mensa kravet.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #20 Skrevet 23. september 2011 Sorry. Jeg formulerte meg feil. Det jeg mente var at ca 2% av befolkningen har nok iq til å nå mensa kravet. men man tjener jo ingenting på å si høyere tall enn sannheten her på kg..? sikkert noen altså, men det tror jeg er de som har for vane å trolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå