Janis Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Ja, overskriften sier vel sitt. Eldste min har alltid brukt reima i alle år. Men husker jeg hvordan størrelsene er...nei Minste min er noe rund i magen, og ligger på 104 i type joggebukser på hm ol kjeder. Samme i overdel. 98 eller 104 i reima?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Jeg har en 2,5 åring og kjøpte høstdress og vinterdress (ikke tatt i bruk enda selvfølgelig) i str. 98. Han bruker 98 i vanlig klær også, men ser at Reimadressen er ganske romslig. Synes Reima er rause i størrelsene, i motsetning til f.eks. Helly Hansen. Han har regntøy i str. 3 år og det er for lite nå.
Honesty Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Du må kjøpe etter lengden på ungen, ikke bredden. Hvor lang er ungen? Reima-dressene i babymodell er vide i passformen, så dersom de passer i lengden, passer de også i bredden. Til toåringen her har vi kjøpt ReimaTec i str. 92, og den vil nok holde hele vinteren. Hun kan nok også bruke dressen vi kjøpte på tampen av sesongen i fjor, i 86. Hun bruker 86/92 i det meste, og er gjennomsnittlig i størrelse.
SummerJoy Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Reimadresser er ganske stor i størrelsen. Min, som blir 3 år i november, bruker 98 i vanlige klær, og 98 i reimadress, og den er romslig til henne. Siden din bruker 104 ellers, ville jeg nok gått for en 104 i dress også. Så har han litt å vokse på.
Gjest imli Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Eg har berre hatt ein Reima-dress, men meiner den var stor i str. Kva str dei brukar kjem an på kor lange dei er. Min 3-åring må ha 110 i heile dressar... Med mindre 3-åringen din er godt under snittet på høgde, ville eg gått for 104.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå