AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Så i gårnatt gikk jeg i herlig tur til et sted som har betydd mye for meg. Sto og skuet utover stedet og gjenlevde herlige minner. Etter å ha stått der i 10 minutter kommer det en kvinne gående i min retning. Når hun ser meg 100 meter lenger fram snur hun brått og velger en annen vei. Skjønner jo litt - better safe than sorry, men likevel er det provoserende å bli sett på som en potensiel trussel når man ikke har gjort en dritt galt annet enn å være. Man føler at verden i blant er til for kvinner og at menn bør legge seg ned på baken å spille dø så de trygt kan passere og gå videre i gatene. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Ingen har gjort noe galt før de faktisk angriper, og da er det ofte for sent. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 disse kvinnene er redde.. er ikke lett å se i mørket. men til høyere/større du er, til større trusel ser de på deg som. hvis jeg er redd en kveld, så unngår jeg alle menn. det er som oftes når nervene mine er på høyspenn. du må ikke ta det personlig 3
Tormod83 Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Jeg hadde en motsatt opplevelse forleden. Satt på et bibliotek da det kom inn Claudia Shiffer look-alike i den avdelingen jeg satt i. Det var likevel noe med denne jenta som overgikk Shiffer fordi hun hadde en stil og eleganse jeg sjelden har sett. Alt virket så gjennomført og gjennomtenkt med denne jenta som kunne være omtrent 25 år gammel. Etter at hun passerte så fortsatte jeg med mitt, og tenkte igrunn ikke så mye over henne. Kort tid etter kommer hun imidlertid tilbake mot meg, hilser, blunker og begynner å snakke med meg. Jeg som både har hatt flere forhold, og omgås omtrent mer jenter enn gutter har svært sjelden noen sjenanse til det motsatte kjønn. Men i dette tilfelle ble jeg av en eller annen grunn nesten målløs. Jeg signaliserte nok at jeg ikke ønsket å snakke med henne på en vennlig måte ser jeg for meg. Dette til tross for at jenta virket svært interessant på mange måter. Så jeg tror nok dette kan sees på som et fenomen begge veier. Kanskje var hun rett og slett ikke forberedt på å treffe deg der, eller en hvilken som helst annen person heller.
Gjest otrivin Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Hahaha seriøst? Fins det damer som er redd menn i mørket? HAHAHAHA. Unnskyld men alvorlig talt..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Hva forventer du når vi hver helg kan lese om voldtekter som har skjedd i løpet av nettene? 7
Gjest nupp Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Hahaha seriøst? Fins det damer som er redd menn i mørket? HAHAHAHA. Unnskyld men alvorlig talt.. ja, oss som er forsiktig hvis det er f.eks bare meg og en annen på et øde sted, så hadde jeg nok snudd 1
Cathrine88 Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Skjønner jo litt - better safe than sorry, men likevel er det provoserende å bli sett på som en potensiel trussel når man ikke har gjort en dritt galt annet enn å være. Man føler at verden i blant er til for kvinner og at menn bør legge seg ned på baken å spille dø så de trygt kan passere og gå videre i gatene. Det er nok ikke engang i nærheten av hvor provoserende det må være å bli overfalt og voldtatt "når man ikke har gjort en dritt galt annet enn å være." Ser ikke helt hvorfor situasjonen plagde deg, det var midt på natten og det var en kvinne du ikke kjente - hvorfor bry seg om at hun gjorde det hun trengte for å føle seg trygg? 10
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Jeg har opplevd det selv. Det er f. eks. vanlig at jenter begynner å ta opp tempo om jeg går samme vei bak dem på en sen kveld, for å få mer avstand fra meg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Jeg opplever det samme ukentlig. Går ofte hjem fra sentrum sent på kveldstid, både på ukedager og i helgene. Med få unntak så ser jeg at de krysser gaten før de møter meg, eller tråkker på og går fortere dersom jeg runder ett gatehjørne og ikke havner så langt bak dem. Føler meg brydd fordi jeg blir mistenkeliggjort bare fordi jeg er akkurat der. Jeg snilleste mannen i byen! Kjedelig at samfunnet har blitt slik at man forhåndsdømmer alle menn! 1
Gjest nupp Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 Jeg opplever det samme ukentlig. Går ofte hjem fra sentrum sent på kveldstid, både på ukedager og i helgene. Med få unntak så ser jeg at de krysser gaten før de møter meg, eller tråkker på og går fortere dersom jeg runder ett gatehjørne og ikke havner så langt bak dem. Føler meg brydd fordi jeg blir mistenkeliggjort bare fordi jeg er akkurat der. Jeg snilleste mannen i byen! Kjedelig at samfunnet har blitt slik at man forhåndsdømmer alle menn! de kan jo ikke vite at du er verdens snilleste mann 2
katinkatinka Skrevet 23. september 2011 #12 Skrevet 23. september 2011 Det er gæærnt når jentene er for uforsiktige, også er det gæærnt når de er for forsiktige. Å finne en fin balansegang er vankelig når det er livet som står på spill. 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #13 Skrevet 23. september 2011 de kan jo ikke vite at du er verdens snilleste mann Så sant! Forstår jo forsåvidt hvorfor jentene/damene er redde, all den tid det antall overfallsvoldtekter er rekordhøyt. Like fullt er det vondt å bli mistenkeliggjort bare fordi man en mann på "feil" sted. Jeg ønsker ingen annet enn godt. Jeg tar gjerne følge, slår av en prat og følger trygt hjem til døren, men får aldri anledningen. Ikke lett å være medmenneske i disse dager! Oh well!
Gjest Gorgonzola Skrevet 23. september 2011 #14 Skrevet 23. september 2011 Så lenge media og den politiske dagsorden er på "menn er dyr, kvinner er ofre" nivå så må vi som står og tisser duknakket bøye oss i støvet og be om unnskyldning for at vi ble født med den skavanken som det å være mann tross alt er. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #15 Skrevet 23. september 2011 Anbefaler folk å ha telefonen og nøklene i hånden, med hurtignummer ett tastetrykk unna. Også følge magefølelsen. Jeg har et par ganger fått følge hjem fra byen av menn jeg tilfeldigvis tar igjen på hjemveien, og en gang var det faktisk en som fulgte meg hjem, men snudde og gikk andre veien når jeg så ut vinduet. :gjeiper: Ingen av disse mennene har vært noe creepy, presser seg på eller oser sex av. Normalt hyggelige rett og slett!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #16 Skrevet 23. september 2011 Visst du er utlending er det kanskje ikke så rart? Syns det er bra kvinner tar forhåndsregler jeg 2
Gjesten Skrevet 23. september 2011 #17 Skrevet 23. september 2011 Jeg tror overhodet ikke at alle menn er voldtekstmenn og farlige, men når det er mørkt ute og ingen andre i nærheten inntar jeg definitivt en "better safe than sorry"-holdning. Jeg forstår at det kan være sårt for gutter hvis de føler seg forhåndsdømt, men jeg mener også at det er det eneste kloke. 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #18 Skrevet 23. september 2011 Visst du er utlending er det kanskje ikke så rart? Syns det er bra kvinner tar forhåndsregler jeg Jeg er ikke utlending. Uansett kunne hun ikke se hvordan jeg så ut på den avstanden. Crappy innstilling du har foresten. 5
Bernardette Skrevet 23. september 2011 #19 Skrevet 23. september 2011 Jeg hadde en motsatt opplevelse forleden. Satt på et bibliotek da det kom inn Claudia Shiffer look-alike i den avdelingen jeg satt i. Det var likevel noe med denne jenta som overgikk Shiffer fordi hun hadde en stil og eleganse jeg sjelden har sett. Alt virket så gjennomført og gjennomtenkt med denne jenta som kunne være omtrent 25 år gammel. Etter at hun passerte så fortsatte jeg med mitt, og tenkte igrunn ikke så mye over henne. Kort tid etter kommer hun imidlertid tilbake mot meg, hilser, blunker og begynner å snakke med meg. Jeg som både har hatt flere forhold, og omgås omtrent mer jenter enn gutter har svært sjelden noen sjenanse til det motsatte kjønn. Men i dette tilfelle ble jeg av en eller annen grunn nesten målløs. Jeg signaliserte nok at jeg ikke ønsket å snakke med henne på en vennlig måte ser jeg for meg. Dette til tross for at jenta virket svært interessant på mange måter. Så jeg tror nok dette kan sees på som et fenomen begge veier. Kanskje var hun rett og slett ikke forberedt på å treffe deg der, eller en hvilken som helst annen person heller. Veldig sammenlignbart, jeg skyr bibliotekene som pesten etter all lesingen om de grusomme biblioteksvoldtektene som herjer i hele landets byer. 5
Gjest otrivin Skrevet 23. september 2011 #20 Skrevet 23. september 2011 Hvis jeg går ute på natten pleier jeg å ha mobilen i hånden, men jeg snur ikke Jeg gidder ikke begrense livet mitt pga noe har skjedd med noen. Har blitt voldtatt selv at en jeg så på som dritgrei, så det kan skje uansett om det er en du er glad i eller en du går forbi i en mørk bakgate. Jeg tror sannsynligheten er like stor faktisk. Færre tør vel uansett å anmelde en man kjenner så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå