Gå til innhold

Noen andre par som ikke har holdt tale/ikke vil holde tale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og folk virker som om de blir litt sjokkert hvis vi sier vi ikke skal det.

Selv synes jeg det allerede er en vanskelig dag, i og med at alle mine/våre innerste følelser for hverandre blir vist ut foran alle gjestene. Det er vanskelig for meg å vise disse sidene foran andre. Jeg vet at jeg kan velge selv om vi skal ha tale eller ikke, og vi kommer ikke til å endre på det.

Derimot kan andre folk fint holde tale, jeg vil bare ikke snakke om dette selv.

Er det noen andre som ikke har holdt tale pga disse grunnene? Med reaksjoner som "Hva! Ingen tale til hverandre? Dere må jo det!", kjenner jeg nesten blir litt sånn at man må det likevel fordi det er nesten forventet.

Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen der ingen av de som har giftet seg har holdt tale, brudgommen har ihvertfall gjort det. Men dere kan jo gjøre det som dere vil for det, gjør det som føles riktig for dere :Nikke:

Personlig gleder jeg meg til min kommende manns tale til meg, men jeg har ikke tenkt å tale...kommer bare til å bli så rørt av anledningen at det nok bare blir gråting :grine::biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg skal holde tale enda. Jeg sliter veldig med å snakke foran forsamlinger og dette vil nok være en dag der tårene sitter løst. Jeg har lyst, men er litt nervøs.

Skrevet

Det mest vanlige er vel at brudgommen holder tale, men det er (heldigvis) ikke forventet av bruden. Her i gården kommer ingen av oss til å holde tale. Begge har like stor angst for slik, og hva andre mener om det bryr jeg meg ingenting om. Det er vår dag!:-)

• Liker 1
Skrevet

Det er din dag, gjør akkurat som du vil :) Jeg har giftet meg, og ingen av oss holdt tale. Det hadde jeg ikke følt meg komfortabel med i det hele tatt. Hvis du har noe du vil si til han kan du jo bare si det til han når dere er alene, eller skrive det til han :)

Ikke føl deg presset til noe som helst, bare fordi det er forventet.

Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg skal holde tale enda. Jeg sliter veldig med å snakke foran forsamlinger og dette vil nok være en dag der tårene sitter løst. Jeg har lyst, men er litt nervøs.

Samme problemet jeg har, skulle gjerne sagt all verdens fine ting til min kjære, men vet at jeg bare kommer til å gråte.....og sikkert rødme også :flau: ....HATER å snakke for store forsamlinger, og har alltid gjort det og, så det endrer seg neppe til april :fnise:

Skrevet

Pentu og bibbi, ta en titt på tickerne deres :fnise:

Skrevet

he he, ja er ikke det litt morsomt, tilfeldigvis helt like, og jaggu samme dato også :fnise:

Skrevet

Oo flere April ? Vi gifter oss 14 April :)

Takker for svar alle! :)

TS

Skrevet

Vi hadde talefritt bryllup eller dvs søsteren min sa jo noen ord... Men vi hadde et veldig lite bryllup da, kun 15 stk. Blir kanskje litt annerledes i store bryllup...? Selv om jeg synes at brudeparet skal få bestemme, det er deres dag.

Skrevet

Nei selvfølgelig holdt vi ikke taler for hverandre. Hadde vi ikke visst hvordan vi følte om hverandre, så hadde vi selvfølgelig heller ikke giftet oss.

Jeg synes disse pompøse talene er en uting.

Skrevet

Pentu og bibbi, ta en titt på tickerne deres :fnise:

Ja, vi har valgt den perfekte bryllupsdatoen :gjeiper:

Skrevet

Jeg tror neppe jeg blir å holde noen tale, jeg gråter ALT for lett... Håper selvfølgelig at mannen taler til meg. Synes det er veldig fint.

Jeg kommer kanskje til å skrive en sang til ham istede... Det er litt lettere, synes jeg.

Men jeg hadde ikke reagert om jeg var i bryllup og det ikke var taler... Er faktisk ikke så vanlig med slikt i min familie, ihvertfall.

Mamma kviet seg fryktelig for å holde tale i broren min sitt bryllup, men svigersøster massa sånn :gjeiper:

Skrevet

Vi skal ikke ha noen taler i vårt bryllup, bare ønske folk velkommen. Hvis noen av gjestene plutselig får det for seg at de vil si noen ord får de bare gjøre det for vår del, ønsker bare ikke at folk skal skrive side opp og ned i forkant av bryllupet fordi de tror de må. Skal ikke ha allsang heller :)

Skrevet

Vi skal holde taler. Samboeren min vet ikke at jeg skal det ennå da. Syns det hadde vært stusselig om ingen av oss sa noe. Og som gjest tror jeg kanskje at jeg hadde blitt litt skuffa om brudeparet ikke engang takket for at folk kom og sånt. Kunne evt bare ønsket velkommen for å ha sagt noe :)

• Liker 2
Skrevet

I forrige bryllup jeg var i holdt ikke brudeparet taler. Brudgommen sa vel omtrent tre velvalgte ord, og ellers var det brudgommens mor og forlover som holdt talene. Ikke noe problem det:)

Skrevet

Man gjør det som føles riktig for en selv. Her holdt jeg, bruden, tale, men ikke brudgommen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi skal holde taler. Samboeren min vet ikke at jeg skal det ennå da. Syns det hadde vært stusselig om ingen av oss sa noe. Og som gjest tror jeg kanskje at jeg hadde blitt litt skuffa om brudeparet ikke engang takket for at folk kom og sånt. Kunne evt bare ønsket velkommen for å ha sagt noe :)

Selvfølgelig skal vi da takke gjestene for at de kommer, jeg forstår ikke hvorfor det er ensbetydende med å holde tale? VI skal bare ikke holde en tale til hverandre, som par.

Skrevet

Selvfølgelig skal vi da takke gjestene for at de kommer, jeg forstår ikke hvorfor det er ensbetydende med å holde tale? VI skal bare ikke holde en tale til hverandre, som par.

Ok, det er ingen anonyme her som har skrevet at de skal takke alle for at de kom så var ikke så lett å skjønne. Ikke sikker jeg egentlig svarte deg heller siden jeg ikke vet hvilken AB du er..

Skrevet

Ok, det er ingen anonyme her som har skrevet at de skal takke alle for at de kom så var ikke så lett å skjønne. Ikke sikker jeg egentlig svarte deg heller siden jeg ikke vet hvilken AB du er..

Det var jeg TS som svarte. Selvfølgelig takker man da for at gjestene kommer, men jeg trodde jeg gjorde det klart i start-innlegget at jeg snakket om taler fra brud til brudgom og omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...