Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå starter jo forsåvidt ski sesongen.. Har alltid leid ski :sjenert:

Så nå er det på tiden at jeg får kjøpt meg noen ski.

Har stått på carving og snowblades.

Jeg synes snowblades var gøy og stå på, men har sett litt rundt og det virker som om det blir kjedelig i lengden.

Så jeg har tenkt og kjøpe meg Twintip. Tingen er jo at jeg ikke har peiling på hva slags twintip+sko jeg skal kjøpe meg.. siden det er forskjellige twintip ski?

Hvilke merker anbefaler dere folk som har peiling på ski? :P

Har ikke så sykt mye erfaring på ski, men har jo stått en del :blush:

Endret av lfcnino
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor mye du vil stå og hva du liker best: bakke? løssnø? triksing? Snowblades har jeg inntrykk av er morro noen ganger, men ikke noe du står hovedsaklig på. Carving er ok om du står mest i bakke og er fornøyd med det, men om du vil stå i løsnø, kommer de til kort. twintip vet jeg ikke mye om, forbinder det med triksing mest. personlig har jeg ski som jeg kan stå med både i preppet bakke, men som også duger ok i løssnø. ser at jeg får mer og mer interesse for løssnø, så kommer nok til å bytte ut disse skiene til denne sesongen.

Skrevet (endret)

Takk for svar :) Planen er jo og renne i bakker som, Hovden, Eikerappen, Trysil kanskje? Bortelid også hehe..

Helst noe som jeg kan fint trikse med, jeg regner med de mestk kjente plassene har "preppet" bakke? Så det blir sannsynligvis ikke mye "løs snø" hehe.

Om skiene funker ok til de fleste tingene så er jeg fornøyd hehe.

Takk for linken også :)

Endret av lfcnino
Skrevet

Takk for svar :) Planen er jo og renne i bakker som, Hovden, Eikerappen, Trysil kanskje? Bortelid også hehe..

Helst noe som jeg kan fint trikse med, jeg regner med de mestk kjente plassene har "preppet" bakke? Så det blir sannsynligvis ikke mye "løs snø" hehe.

Om skiene funker ok til de fleste tingene så er jeg fornøyd hehe.

Takk for linken også :)

Preppet betyr at bakken er kjørt opp av en tråkkemaskin. Om du vil trikse, har de fleste store bakkene egne parker. tror jeg ville gått til en skibutikk og snakket med dem, de store er ganske flinke :)

Skrevet

Hvor bor du? Vist du bor i nærheten av Bergen vil jeg anbefale å ta turen til Skibaluba i midten av oktober på Brann Stadion (arrangeres av Platou Sport). Der kan du få kjøpt årets ski til en brøkdel av utsalgsprisen.

Skrevet

Skiferien tilbringes i Chamonix, basta!

Skrevet

Bor på den værste plassen.. Sørlandet så må jo reise for og komme meg til noen skibakker :P hehe..

• 2 uker senere...
Gjest Rastl0s
Skrevet

Nå har jeg ikke stått aktivt på 1.5 år og er litt utdatert, men merker som selges mye i sportsbutikker eller f.eks. på oslosportslager.no så ville jeg anbefalt å se etter k2 og salomon.

Er mye typer også da... Spørs hvordan man skal stå!

Har du tenkt til å bli parkrotte og drive med mye spins, flips og railing eller tenker du bare for å kunne kjøre begge veier, prøve litt rails og hoppe litt?

Jeg var parkrotte og ville anbefalt en litt myk ski, som er litt lavere enn deg selv (bare noen cm). De bør også være lette! Er stress å spinne med tunge ski om man er ny!

Om man er glad i STORE hopp og trenger veldig mye stabilitet, se etter en ski som er ca. samme lengde som deg selv, og helst ikke SUPERmyk!

Om du bare står litt og vil ha twintip bare, så bare finn noe med en grei pris!

Skrevet

Hehe jeg er ikke ute etter ski for STORE hopp :D

Heller mer som du sier, som jeg kan bruke til litt begge deler. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...