AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Vi har ikke barneforsikring, og når jeg leser hva det inkluderer, så er jeg usikker på om det egentlig er nødvendig, når barnet er medlem av folketrygden og jeg og mannen har stabile jobber og almindelig grei inntekt. Noen som har gode argumenter for å forsikre barna?
Grønt blad Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Dersom barnet kommer utfor en ulykke og f.eks. blir lam fra livet og ned, eller halsen og ned, så vil det bli behov for tilrettelegging av bolig (f.eks. rullestolrampe, ombygging slik at rullestolen kommer gjennom dører, inn på bad, kjøkken osv. Dette dekkes ikke av folketrygden, men av en forsikring, og slike tilpasninger av bolig kan fort bli svært dyrt. Dersom barnet blir så hardt skadet at han/hun blir/kommer til å bli ufør, så må han/hun leve på et minimum som ufør. En del forsikringer utbetaler et månedlig beløp resten av livet slik at barnet slipper å leve svært trangt økonomisk. En slik forsikring vil altså komme barnet til gode etter at dere foreldre har falt fra. Andre forsikringer gir et større engangsbeløp ved arbeidsuførhet. Jeg ville absolutt forsikret barna med mindre man har veldig mye penger i bakhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Jeg har alltid hatt barneulykkesforsikring, og fikk oppdage i fjor at det var verdt hver ei krone jeg har betalt inn... Minstejenta ramlet og slo løs begge fortennene (blivende tenner). Vi gikk til privat tannlege, som henviste til spesialist i rotfylling da nerven på den ene tanna var ødelagt og hun måtte rotfylle. Alt dette ble dekket. Likedan må den tanna med stor sannsynlighet settes på stift engang i tiden, om det så skjer når hun blir 25, så vil hun få det dekket, nettopp fordi jeg hadde forsikring. Spesialisten skrev i papirene til forsikringselskapet at det var stor sannsynlighet for dette. Altså; vi forsikrer jo hus, bil, innbo, hytte, bikkje......hvorfor ikke barna? Jeg har også tegnet ufør og livsforsikring på meg selv. Skulle jeg bli ufør så vil jeg få utbetalt en sum penger for å kompensere tapt inntekt. Dør jeg så får barna en sum. Det er ikke mange hundrelappene i måneden jeg betaler, og det er gull verdt!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 TS her, takk for svar, med gode argumenter.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Jeg har alltid hatt barneulykkesforsikring, og fikk oppdage i fjor at det var verdt hver ei krone jeg har betalt inn... Minstejenta ramlet og slo løs begge fortennene (blivende tenner). Vi gikk til privat tannlege, som henviste til spesialist i rotfylling da nerven på den ene tanna var ødelagt og hun måtte rotfylle. Alt dette ble dekket. Likedan må den tanna med stor sannsynlighet settes på stift engang i tiden, om det så skjer når hun blir 25, så vil hun få det dekket, nettopp fordi jeg hadde forsikring. Spesialisten skrev i papirene til forsikringselskapet at det var stor sannsynlighet for dette. Altså; vi forsikrer jo hus, bil, innbo, hytte, bikkje......hvorfor ikke barna? Jeg har også tegnet ufør og livsforsikring på meg selv. Skulle jeg bli ufør så vil jeg få utbetalt en sum penger for å kompensere tapt inntekt. Dør jeg så får barna en sum. Det er ikke mange hundrelappene i måneden jeg betaler, og det er gull verdt! Har opplevd nytten av barneforsikring. Begge barna er nå voksen og stor ungdom, og har hatt nytte av dette. Det er fysiosterapi, sykehus, tannlege ved skade og reise til og fra behandlinger der jeg har fått nytte av forsikringen. Folketrygden dekker ikke alt og der den ikke har dekekt utgifter har forsikringen gjort dette. Men over de år jeg har betalt forsikringen har jeg betalt en del mer enn det jeg har fått refundert, så har i mitt tilfelle ikke tjent på det men det har vært en trygghet.(Har hedligvis ikke tjent på det). Når en har aktive barn så kan det fort skje noe, og er glad skader ikke har vært så altfor store. Men skulle det oppstå en stjernesmell så er det klart en stor fordel å ha forsikringen i orden der folketrygden ikke dekker opp.
MellonCollie Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Kan jeg også spørre hvilke forsikringsselskap dere har forsikret i, som dere er fornøyd med..?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Kan jeg også spørre hvilke forsikringsselskap dere har forsikret i, som dere er fornøyd med..? Jeg har Storebrand, veldig fornøyd. Betaler 250kr i mnd for barneulykkesforsikring, og ufør/livsforsikring på meg.
O'hara Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Dine penger om barneforsikring: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10089841 Test av barneforsikring: http://www.norskfamilie.no/article.php?articleID=387
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Har opplevd nytten av barneforsikring. Begge barna er nå voksen og stor ungdom, og har hatt nytte av dette. Det er fysiosterapi, sykehus, tannlege ved skade og reise til og fra behandlinger der jeg har fått nytte av forsikringen. Folketrygden dekker ikke alt og der den ikke har dekekt utgifter har forsikringen gjort dette. Men over de år jeg har betalt forsikringen har jeg betalt en del mer enn det jeg har fått refundert, så har i mitt tilfelle ikke tjent på det men det har vært en trygghet.(Har hedligvis ikke tjent på det). Når en har aktive barn så kan det fort skje noe, og er glad skader ikke har vært så altfor store. Men skulle det oppstå en stjernesmell så er det klart en stor fordel å ha forsikringen i orden der folketrygden ikke dekker opp. Sparebank 1 forsikring
Hedda-78 Skrevet 24. september 2011 #10 Skrevet 24. september 2011 Jeg lurer på noe: dekker en slik barneforsikring foreldrenes inntektstap dersom barnet blir alvorlig/langvarig sykt? F.eks. hvis barnet får kreft og må inn og ut av sykehus i månedsvis, da må jo mor eller far gjerne slutte å jobbe for å ta vare på barnet disse månedene. Eller dekker folketrygden dette?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2011 #11 Skrevet 24. september 2011 barnet bør vere forsikret vis foreldrene dør ..da har dei jo ikke penger en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå