Gå til innhold

Nekte jenta mi å bli ned noen hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi leker mye med en gutt på skolen/SFO og gutten virker hyggelig og hører aldri noe om at de krangler! Men nå har hun lyst til å bli med han hjem etter skolen og jeg har veldig lyst til å si nei! Vet det er mye fyll og bråk hjemme hos dem, han har vært i fosterhjem, men bor hos moren igjen nå! Er jeg utrolig fæl hvis jeg sier nei? Har ikke lyst til å la jenta mi komme midt oppi noe sånt og kanskje bli redd! Foreslå at han kan bli med henne hjem istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviter han til dere i stedet? Sånn løser jeg det når tuppa her vil leke med noen jeg ikke kjenner noe til i bhg. Så får man snakket litt med foreldrene når de henter også :)

Skrevet

Foreslå at han blir med henne hjem. Ville aldri sendt barnet mitt inn i et slikt hjem.

Bli kjent med dem ivertfall før du avgjør ja eller nei. Inntil da kan han være hos dere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier nei til at jenta mi er med ei klassevennine hjem. Årsaken er at moren røyker som en damp inne. De to gangene hun har vært der så har alt av tøy måtte gå rett i maskinen, fra jakke til undertøy og dattera vår en runde i dusjen. T.o.m skolesekken har måttet stått på trappa for å lufte av lukt.

I stedet så får heller vennina bli med jenta vår hjem.

Skrevet

Jeg sier nei til at jenta mi er med ei klassevennine hjem. Årsaken er at moren røyker som en damp inne. De to gangene hun har vært der så har alt av tøy måtte gå rett i maskinen, fra jakke til undertøy og dattera vår en runde i dusjen. T.o.m skolesekken har måttet stått på trappa for å lufte av lukt.

Så du straffer denne jenta fordi moren røyker? Ja, gid så ille å måtte vaske klær og dusje... Tror jeg hadde gjort det framfor å si til jenta at man ikke får lov å være med henne hjem fordi mor røyker. Er det mulig?

• Liker 5
Skrevet

Så du straffer denne jenta fordi moren røyker? Ja, gid så ille å måtte vaske klær og dusje... Tror jeg hadde gjort det framfor å si til jenta at man ikke får lov å være med henne hjem fordi mor røyker. Er det mulig?

Jenta mi har ei storesøster med astma som reagerer sterkt når lillesøster kommer hjem og oser.. Jentene leker her hos oss, og på skolen, ser ikke problemet? Til opplysning så har jeg forklart moren til jenta problemet.

Hvilke foreldre er det som egentlig sitter og damper og røyker inne sammens med barn, det synes jeg er ille...

Ikke er det heldig for barn å være passive røykere heller.

• Liker 7
Skrevet

Du kødder? Aldri i verden om jeg ville utsatt ungene mine for passiv røyking innendørs, i den grad det beskrives. Det skal nemlig en del til å få tøy og alt av stasj til å stinke røyk, da er det ikke bare snakk om litt poffing ut vinduet.(det kunne jeg sett mellom fingrene med).

Det er ille nok at noen barn må leve med et sånt innemiljø om man ikke skal sende sine egne barn til elendigheta.

• Liker 3
Skrevet

Du kødder? Aldri i verden om jeg ville utsatt ungene mine for passiv røyking innendørs, i den grad det beskrives. Det skal nemlig en del til å få tøy og alt av stasj til å stinke røyk, da er det ikke bare snakk om litt poffing ut vinduet.(det kunne jeg sett mellom fingrene med).

Det er ille nok at noen barn må leve med et sånt innemiljø om man ikke skal sende sine egne barn til elendigheta.

Det hadde jeg virkelig sett gjennom fingrene med. Ungen tåler å være i et hus hvor det røykes et par timer en gang i blant. Jeg synes veldig synd på denne lille jenta som aldri får ha med noen hjem pga hysteriske mødre. Folk som sitter inne og nirøyker har dessuten ofte psykiske problemer og derfor er det enda viktigere at denne jena får ha med seg noen hjem og leve et normalt liv uten å bli stigmatisert fordi mor røyker.

• Liker 4
Skrevet

Hadde heller aldri sendt barnet mitt hjem til noen som røyker inne. Ville ikke utsatt verken meg selv eller barnet mitt for den type passiv røyking. Spesielt ikke når storesøster har astma.

Enig med de andre her forresten; be denne gutten hjem til dere.

Skrevet

Moren min røyker som regel en røyk hver kveld. Det setter seg alltid i både klærne og håret mitt, så det trenger ikke nødvendigvis være snakk om kjederøyking fordi om det stinker.

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi har ei storesøster med astma som reagerer sterkt når lillesøster kommer hjem og oser.. Jentene leker her hos oss, og på skolen, ser ikke problemet? Til opplysning så har jeg forklart moren til jenta problemet.

Hvilke foreldre er det som egentlig sitter og damper og røyker inne sammens med barn, det synes jeg er ille...

Ikke er det heldig for barn å være passive røykere heller.

Syns ikke du trenger å "unnskylde" deg med astma barn(den setningen er ikke så frekt ment som den kom ut) hadde gjort akkurat det samme som deg :) Helt uaktuelt at dattera mi skal leke i ett hus fult i røyk.

TS, be gutten hjem til dere :)

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke du trenger å "unnskylde" deg med astma barn(den setningen er ikke så frekt ment som den kom ut) hadde gjort akkurat det samme som deg :) Helt uaktuelt at dattera mi skal leke i ett hus fult i røyk.

TS, be gutten hjem til dere :)

Jeg tviler på at jeg ville ha sendt jenta mi dit om søstera hennes ikke hadde hatt astma heller..., synes ikke noe om barn og røyk.

Ps; ikke alle som nidamper har psykiske problemer!!

• Liker 1
Skrevet

Vel, hvis man ønsker å støtte datteren til denne røyedama så kan man avtale et besøk der, forutsatt at det ikke røykes innendørs.

Det er en bakvendt verden hvis man stilltiende skal støtte passiv røyking fordi man ikke har ryggrad til å si ifra.

Skrevet

Vel, hvis man ønsker å støtte datteren til denne røyedama så kan man avtale et besøk der, forutsatt at det ikke røykes innendørs.

Det er en bakvendt verden hvis man stilltiende skal støtte passiv røyking fordi man ikke har ryggrad til å si ifra.

Jeg snakket med moren til vennina til jenta mi om storesøsters astma etter det første besøket der hun kom osende hjem. Da hun gang nr to velger å røyke (jenta mi sa at hun røykte i stua mens de såg en film) så velger jeg å ikke sende mitt barn dit en gang nr 3.

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakket med moren til vennina til jenta mi om storesøsters astma etter det første besøket der hun kom osende hjem. Da hun gang nr to velger å røyke (jenta mi sa at hun røykte i stua mens de såg en film) så velger jeg å ikke sende mitt barn dit en gang nr 3.

Utrolig at voksne mennesker kan oppføre seg så dårlig! Men applaus til deg. Skulle tro det for det første ikke var nødvendig å poengtere astma, og at ønsket ditt ihvertfall ble respektert. Rekner med du fikk lovord om det siden det ble et besøk nr 2?

Stakkars jentungen...

Skrevet

Nå vet du sikkert at hun røyker inne mens datteren din er der. Men hvis man røyker inne mye, så setter lukten seg i klærne på gjester selv om det ikke røykes mens de er på besøk.

Skrevet

Nå vet du sikkert at hun røyker inne mens datteren din er der. Men hvis man røyker inne mye, så setter lukten seg i klærne på gjester selv om det ikke røykes mens de er på besøk.

Jeg vet at røyklukt setter seg i klærne selv om det ikke blir røyket der og da, men denne moren røyker foran ungene. Jenta mi kommenterte at det luktet ekkelt i stua, og at hun røykte mens de så film.

Skrevet

Jeg vet at røyklukt setter seg i klærne selv om det ikke blir røyket der og da, men denne moren røyker foran ungene. Jenta mi kommenterte at det luktet ekkelt i stua, og at hun røykte mens de så film.

Ring barnevernet.

Skrevet

Ring barnevernet.

Ærlig talt.....tror barnevernet har fornuftigere ting å ta seg av en røykende mødre....Jeg kjenner ikke mora, men dattera er ei søt og oppegående jente.

• Liker 1
Skrevet

Jenta vår ville fått lov til å gå på besøk selv om det ble røyket i huset til vennen/venninnen, da får vi evt bare vaske de klærne. Hadde selv venninner med foreldre som røykte i barndommen, kan ikke huske at det var så forferdelig når jeg var på besøk der, annet enn at det luktet rart og uvant.

Hvis det var andre ting, som f.eks. at de(n) voksne der ikke passet godt nok på, eller åpenlys krangling elelr noe slikt, ville jeg heller insistert på at vennen/venninnen heller kom til oss for å leke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...