Gå til innhold

Hvor kaldt kan en katt ha det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våkna selv med sår hals fordi det er så kaldt på soverommet. Der hadde jeg også kattungen min på 6 mnd.

Ble ganske satt ut da jeg plutselig så han "hoste og harke" i dag morges, og tenkte med en gang at han hadde blitt syk.

Heldigvis har det gitt seg nå, og det skal sies at han nettopp hadde spist. Så det er ikke sikkert det var pga temp.

Jeg skal uansett få gjort noe med dette. Ble nysgjerrig når jeg først fikk skrekken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En katt tåler noen minus og jeg regner ikke med at det var så kaldt på rommet ditt på denne tiden av året.

En katt kan være ute i mange minus, men det er viktig at det ikke blir for lenge pga frostskader. Den må ha tilgang til lunere sted eller komme seg inn når den fryser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mistenkte at han tåler litt, men blir jo bekymra. Han er korthåret og innekatt. Takk for svar. TS.

Skrevet

De fleste kattunger "hoster og harker" litt når det blir småkaldt i hjemmet. Vi bor i kjellerleilighet så soverommet vårt blir rimelig kaldt om nettene nå, så pusen vår har vært utsatt for litt kulde. Hun hosta og harket i noen dager, og nå legger hun seg inn på det varme badet i stedefor. :)

De 2 forrige kattene jeg hadde ble også småforkjølet som kattunger og da bodde vi varmere. Venninna mi sin pus var også forkjølet da han var liten. Jeg gikk kun til dyrlegen med nummer 1, og da sa han at det ikke var vits i å dra til legen når de bare nyser og hoster litt for det er visst ganske vanlig. Derimot bør du ta turen til legen når katten får feber og smerter. :)

Skrevet

Hvis den vil være sammen med deg på soverommet, men at du ikke vil ha den i senga (eller den ikke vil selv), så anbefaler jeg at du har en stol eller et eller annet der inne slik at den kommer seg et stykke opp fra gulvet. Det er alltid kaldest lengst nede. :)

Skrevet

Vår ligger på et ullpledd foran varmeovnen på soverommet (!)

Der ligger den og koser seg frem til den våkner i 6-tiden og vekker resten av huset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...