AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Vi er en "moderne" familie, med mine og dine barn. Jeg har en datter fra før, det har han også i tillegg til at han også har en sønn. Han kom til meg og sa at jeg forskjellsbehandlet jentene, noe han var grundig lei av. At han sin jente fikk mer kjeft osv. Hun er 2 år eldre enn min, og er i puberteten. Det er jo selvfølgelig noen krangler og diskusjoner, noe annet ville jo vært rart. Jeg føler absolutt ikke at det er slik, og tar dette opp med 14 åringen på en ordentlig måte. Hun sier at hun heller ikke føler at hun og min jente blir behandlet annerledes hvis de har gjort noe galt etc. Far fortsetter på dette og sier at hun ikke tør si i fra til meg. Jeg ber far komme med eksempler, men han har ingen konkrete eksempler der og da sier han. Dagen etter tar jeg meg en prat med 14 åringen igjen, hun sier at hun ikke synes de blir forskjellsbehandlet og hun sier hun ikke har sagt til sin far at hun ikke tør å si i fra til meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg blir jo selvfølgelig veldig lei meg, men far er bare sur og grinete. Far jobber i Norsjøen, jeg skrev en mail til han der jeg fortalte om samtalen jeg hadde hatt med jenta, da svarer han ikke. Jeg vet at han kommer til å bli sur for denne mailen også.
Gjest grønnfi Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Jeg forskjellsbehandler mine jenter(de er mine biologiske) Av den enkle grunn at de har forskjellig personlighet. Den ene har mer frihet feks. fordi hun viser mer ansvar. Den andre får mer kjeft fordi hun er en latsekk som må mases på før hun gjør noen ting som helst. Men at far er sår på det punktet, vitner om at han ikke er helt i komfortsonen med mine & dine. Forsøk å ha et familieråd, med jentene og ham når han er tilbake fra nordsjøen. Ta gjerne opp med jentene på forhånd at de kan skrive liste over ting de vil si. (føler feks din jente at det er forskjell?) La fyren være sur når han er der ute, og legg det på is til han kommer hjem
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Kanskje 14 åringen taler med 2 tunger?
Redbull Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Det er da ikke noe galt å forskjellsbehandle barn! De er forskjellige individ! Vi er også en "moderne" familie med mine dine og våre barn (altså, jeg er en av barna!) og det er da en selvfølge at vi skal behandles forskjellig! Da snakker vi ikke om favoritisering altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå