Gå til innhold

Kjeks med Bringebær

Lilo

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med oppskrift på kjeks med "bringerbærfyll"? (Nesten som de Ballerina kjeksene med sånn søt gele i midten).

Har bare fått sååååå lyst på sånne kjeks etter at jeg leste om det i en bok jeg leser for ungene om kvelden.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skrållan - ikke innlogget

Tro om det ikke er slike kjeks jeg har sett 'reklame-oppskrift' på i X antall blader denne uken? Tro om det var Freia???? De har visstnok no type jordbær/blåbærtopping på markedet nå, og dette var da oppskrifter på kjeks hvor man brukte denne toppingen som fyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kakeboksen fyllt med bringebær og jordbær kjeks!! De ble kjempegode!! Tok litt tid å trykke ut alle kjeksene med former, de skal jo være doble med hull i den øverste figuren som fylles med syltetøy / topping. Stekte dem lengre enn det sto i oppskriften og på noe varmere ovn.

Godt ble det ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg laget også sånne kjeks. Kjøpte Freia jordbærtopping.

Mine ble ikke helt ferdigstekte, så jeg ble litt skuffet. Men, men.

Jeg har litt deig igjen, så nå skal jeg teste ut sterkere varme og lenger steketid. Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du lykkes med resten av deigen, plusset på 10 min steketid og gikk opp til 200 c. Da ble det bra. Fylte med freia jordbærtopping jeg også og den andre halvparten med flytende bringebærsyltetøy på plastflaske. Deeeeilg!! :blunke:

Imorgen er det pepperkakehus som står for døren og jeg leter etter bilder/mønstre av fine hus til pepperkakebyen min.....Noen tips?

(har eget innlegg om det under julen 2003).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...