Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant dette innlegget på en tråd her inne:

"Jeg syns det er litt morsomt at det er fordommer mot tannleger etc. som er utdannet i utlandet. Jeg har 4 gode venner som alle er medisinstudenter. To som går i Norge og to som går i Slovakia. De to som går her i Norge pusset fag i flere år før de kom inn, de er ikke de skarpeste knivene i skuffen, men de klarer seg gjennom studiet. De to andre som går i Slovakia vil jeg si er en del flinkere, snakker engelsk flytende og er veldig inne på forskning, og i samtaler med alle fire viser deg seg at de som går i utlandet er mye flinkere - men nå har de jo siden videregåendeskole vært flinkere enn to de som går her i Norge - men fremdeles valgte de å studere i utlandet... Man hører aldri om unge mennesker som velger å studere i utlandet - det må jo være ganske hardt å reise til et fremmed land og ha undervisning på et fremmedspråk - å komme seg gjennom et hardt studium i utlandet hvor man har all undersvisning på engelsk og itillegg må lære seg språket de snakker i landet. Ganske tøft kan jeg tenke meg...

Jeg har ikke selv noen erfaring med utdanning i utlandet, men jeg syns de som reiser til et annet land og klarer seg gjennom studiet er tøffe mennesker! Men det er så klart mange som stryker også... "

Jeg må si meg enig. Leser og hører mye om utenlandsstudier som ikke stemmer. Har også en venninne som studerer i Ungarn og hun er kjempeflink på skolen og fikk seksere både i kjemi og fysikk, men etter ett friår stakk hun til Ungarn for å begynne på medisin og snakker nå flytende ungarsk. Hun begynte på tredje året nå i høst og klarer seg kjempebra, selvom ikke det er noen overraskelse, men hun sier at studiet der borte er veldig bra. Og jeg kunne gjerne tenkt meg henne som lege, for hun er skikkelig flink.

Syns det er dårlig gjort å dømme noen som studerer i utlandet. De som ikke er flinke nok stryker jo og får ikke fortsette med studiene, men de som klarer seg - creds til de!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har faktisk erfart det samme selv. De som studerer i utlandet kan være veldig skarpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...