Pasi Skrevet 22. september 2011 #1 Del Skrevet 22. september 2011 Ønsker å si noen ord til min kjære, men ønsker ikke en klissete sukkersøt tale.. MÅ man f.eks si: "Jeg elsker deg", eller er det alternative måter å si det samme på?? Håper på litt tips her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 23. september 2011 #2 Del Skrevet 23. september 2011 Du MÅ ingenting, du kan velge å ikke holde en tale, eller du kan velge å skrive en sang i stedet for. Du gjør da akkurat som du vil, hvis du ikke føler deg komfortabel med å si "Jeg elsker deg" foran en haug med mennesker, så gjør du ikke det. Jeg valgte å gå for den litt klissete talen, men hadde også flere momenter med humor, der vi enten lo av oss som par eller av teite/søte ting min mann har gjort. MEN! Det som er "skikk og bruk" for bruden er å takke alle som har hjulpet til i bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 23. september 2011 #3 Del Skrevet 23. september 2011 Som sagt over, er det skikk og bruk at bruden takker alle som har hjulpet til. Jeg vet ikke engang om jeg orker å holde tale - jeg er så sentimental at jeg tror jeg bare kommer til å stå der og grine Men om jeg gjør det, så tror jeg at jeg blir å si ting til mannen min som er veldig koselig/typisk han/ikke for personlig. Som at selvom han glemte å ta oppvasken i går, så klarer jeg ikke å bli sint på ham, fordi han har det fineste, røde håret jeg vet om, at jeg kan sitte i en bil sammen med ham i timesvis uten å kjede meg, at han er min beste venn osv... Sånne "småting" som gjør at jeg elsker ham, uten at jeg trenger å si høyt "JEG ELSKER DEG". Det kan jeg hviske i øret hans etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 23. september 2011 #4 Del Skrevet 23. september 2011 Hehe, jeg er nok ikke til noen hjelp her siden min tale kommer til å bli så klissete det er mulig. Og jeg kommer nok til å avslutte med "jeg elsker deg". Grunnen til det er nok at jeg ikke er flink til det ellers, og jeg har sagt at jeg IKKE skal holde tale. Så da blir det en hyggelig overraskelse for samboeren min Men jeg skal ha et dikt også da. "Ein å være to i lag med" heter det. Det er jo en måte å si jeg elsker deg på uten å si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 25. september 2011 #5 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg kunne jo sitere en sang av en tidligere ganske berømt ung sviskesanger fra Irland: "You say it best, when you say nothing at all" Men fra spøk til alvor; kanskje du kan finne litt inspirasjon i den sangen. Da mener jeg ikke sitere den direkte, men kanskje den kan gi deg en innfallsvinkel til hvordan si at du elsker ham, uten å si at du elsker ham - og uten at det trenger å bli superklissete Ellers har jeg "alltid" tenkt at denne sangen inspirerer meg hva bryllupsløfter eller tale til min kommende ektemann angår. Ja, det er en del klissetikliss i den sangen, men det kan man jo bare skrelle bort. Jeg syns det er mye fint der også, som inspirerer meg. Hadde jeg turt, skulle jeg sunget denne i bryllupet vårt - men så tøff er jeg dessverre ikke Ønsker deg masse lykke til! PS: Forresten - Halvdan Sivertsens Kjærlighetsvisa er jo også veldig fin og ikke-klissete. Igjen, kanskje mer til inspirasjon enn direkte sitering av sangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasi Skrevet 27. september 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 27. september 2011 Noen som har forslag til andre ord/et godt alternativ til å si "jeg elsker deg" på en annen måte i talen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 28. september 2011 #7 Del Skrevet 28. september 2011 Noen som har forslag til andre ord/et godt alternativ til å si "jeg elsker deg" på en annen måte i talen? "Du er alt for meg", kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. september 2011 #8 Del Skrevet 28. september 2011 For meg var det viktig å holde en tale som var personlig, hvor jeg delte av meg selv, men ikke for mye. Jeg hadde et selvskrevet dikt som jeg også tok med. Jeg kan jo legge ved talen jeg holdt: Den som betyr mest i mitt liv Dette er en dedikasjon til den som står meg aller nærmest, til den jeg er aller mest glad i. Jeg møtte deg for snart tre år siden. Det er litt underlig følelse man sitter tilbake her nå, tre år etter, og tenker tilbake til den gang jeg fant mannen i mitt liv. Med en fornemmelse av redsel og grynende forelskelse møttes vi sensommeren. Vi hadde snakket sammen i flere år over nett, men hadde egentlig aldri helt klart å møtes i det virkelig liv. Personlig ble jeg veldig betatt første gang jeg møtte deg. I min uskyldige og nesten naive tilstand av nervøsitet snakket jeg nesten høl i hodet på deg, stakkars. Nervøsiteten var nesten til å ta og føle på, og stille og sjenerte Yvonne, ble denne plaprende jenta hun nesten ikke kjente seg igjen i. Det var kanskje like greit, for du min kjære var vel nesten like nervøs som meg. Betryggende var det jo på en måte, selv om det nok føltes like rart for oss begge. Dagen og kvelden gikk, det var koselig, og vi møttes atter en gang senere den uka for vår andre date. Og det var vel på vår andre date at jeg overrasket oss begge like mye, antagelig meg selv aller mest. Før jeg visste ord av det, hadde jeg plantet et kyss på munnen din rett før du skulle rekke bussen. Det var spontant og egentlig veldig lite likt meg. På tredje date ble vi sammen, på Norsk folkemuseum av alle steder. På en benk under et tak av grønne blader spurte du meg om du kunne få lov til å kysse deg, ordentlig på munnen denne gangen, ikke bare et sånt raskt kyss jeg hadde avlevert kvelden før. Det er slik jeg husker det, og det er slik jeg ønsker å huske det videre. Fordi jeg elsker deg min kjære, fordi du betyr alt for meg, og fordi du utfyller meg så vanvittig godt. Jeg elsker deg for alt det uperfekte du er, det er det som gjør oss perfekte for hverandre, og hvorfor du er perfekt for meg. Jeg elsker deg for all den betydning du har hatt i mitt liv, fordi du er verdens beste kjæreste, fordi du er kjærlig og omtenksom, fordi du er så søt når du vifter med tærne dine når du har sand mellom tærne, fordi du er vanvittig søt når du smiler lurt, og fordi du gjør meg brusende forelska og glad hver eneste dag vi er sammen. Jeg kan ikke tenkte meg noe bedre enn å våkne ved siden av deg hver eneste dag, krype inntil deg og kjenne den lukta jeg liker aller best når du stryke meg over håret. Du min kjære, er det beste som fins, du er den som betyr mest i mitt liv. Alt som er godt det gror inni meg, hver eneste gang jeg tenker på deg. Du er hos meg alltid, i både hjerte og sinn. Jeg ønsker at du bare skal være min. Jeg vil at du skal vite at det finnes noen her, som elsker alt det vakre du er. Det gjør meg glad, at du vet at jeg fins. Til deg. Min eneste elskede prins. Det som overrasket meg mest var det var mange som faktisk ble så rørte at de gråt, og da ble jo jeg rørt og hadde problemer et par ganger selv. Mvh Yvonne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 28. september 2011 #9 Del Skrevet 28. september 2011 Yvonne, ikke rart at folk begynte å gråte, jeg kjente tårene litt her selv, særlig da jeg leste diktet... Nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. september 2011 #10 Del Skrevet 28. september 2011 Takk Coarvi! Det er veldig koselig, men fyttirakker'n så nervøs jeg var! Da hjalp det ikke på å høre at andre gråt, for da gråt jo jeg selv mer. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slackerbitch Skrevet 28. september 2011 #11 Del Skrevet 28. september 2011 Så fin tale! Rant et par tårer for meg og gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 28. september 2011 #12 Del Skrevet 28. september 2011 Noen som har forslag til andre ord/et godt alternativ til å si "jeg elsker deg" på en annen måte i talen? "DU er den jeg vil bli gammel sammen med" "Når vi legger oss på kvelden, gleder jeg meg allerede til å våkne ved siden av deg neste morgen" "Du gjør meg til et bedre menneske" "Du /Vårt forhold er min drøm som ble til virkelighet" "Du gir meg troen på at jeg kan få til alt jeg vil" "Du beriker mitt liv" "Takk for at du valgte meg" "Du er den viktigste for meg" Vanskelig å skulle si "jeg elsker deg", uten å si det direkte, og uten at det blir bittelittegranne klissete... Håper noen av forslagene i det minste gir deg inspirasjon til en annen måte å si det på. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 28. september 2011 #13 Del Skrevet 28. september 2011 For meg var det viktig å holde en tale som var personlig, hvor jeg delte av meg selv, men ikke for mye. Jeg hadde et selvskrevet dikt som jeg også tok med. Jeg kan jo legge ved talen jeg holdt: Den som betyr mest i mitt liv Dette er en dedikasjon til den som står meg aller nærmest, til den jeg er aller mest glad i. Jeg møtte deg for snart tre år siden. Det er litt underlig følelse man sitter tilbake her nå, tre år etter, og tenker tilbake til den gang jeg fant mannen i mitt liv. Med en fornemmelse av redsel og grynende forelskelse møttes vi sensommeren. Vi hadde snakket sammen i flere år over nett, men hadde egentlig aldri helt klart å møtes i det virkelig liv. Personlig ble jeg veldig betatt første gang jeg møtte deg. I min uskyldige og nesten naive tilstand av nervøsitet snakket jeg nesten høl i hodet på deg, stakkars. Nervøsiteten var nesten til å ta og føle på, og stille og sjenerte Yvonne, ble denne plaprende jenta hun nesten ikke kjente seg igjen i. Det var kanskje like greit, for du min kjære var vel nesten like nervøs som meg. Betryggende var det jo på en måte, selv om det nok føltes like rart for oss begge. Dagen og kvelden gikk, det var koselig, og vi møttes atter en gang senere den uka for vår andre date. Og det var vel på vår andre date at jeg overrasket oss begge like mye, antagelig meg selv aller mest. Før jeg visste ord av det, hadde jeg plantet et kyss på munnen din rett før du skulle rekke bussen. Det var spontant og egentlig veldig lite likt meg. På tredje date ble vi sammen, på Norsk folkemuseum av alle steder. På en benk under et tak av grønne blader spurte du meg om du kunne få lov til å kysse deg, ordentlig på munnen denne gangen, ikke bare et sånt raskt kyss jeg hadde avlevert kvelden før. Det er slik jeg husker det, og det er slik jeg ønsker å huske det videre. Fordi jeg elsker deg min kjære, fordi du betyr alt for meg, og fordi du utfyller meg så vanvittig godt. Jeg elsker deg for alt det uperfekte du er, det er det som gjør oss perfekte for hverandre, og hvorfor du er perfekt for meg. Jeg elsker deg for all den betydning du har hatt i mitt liv, fordi du er verdens beste kjæreste, fordi du er kjærlig og omtenksom, fordi du er så søt når du vifter med tærne dine når du har sand mellom tærne, fordi du er vanvittig søt når du smiler lurt, og fordi du gjør meg brusende forelska og glad hver eneste dag vi er sammen. Jeg kan ikke tenkte meg noe bedre enn å våkne ved siden av deg hver eneste dag, krype inntil deg og kjenne den lukta jeg liker aller best når du stryke meg over håret. Du min kjære, er det beste som fins, du er den som betyr mest i mitt liv. Alt som er godt det gror inni meg, hver eneste gang jeg tenker på deg. Du er hos meg alltid, i både hjerte og sinn. Jeg ønsker at du bare skal være min. Jeg vil at du skal vite at det finnes noen her, som elsker alt det vakre du er. Det gjør meg glad, at du vet at jeg fins. Til deg. Min eneste elskede prins. Det som overrasket meg mest var det var mange som faktisk ble så rørte at de gråt, og da ble jo jeg rørt og hadde problemer et par ganger selv. Mvh Yvonne Aaawww!! Nydelig tale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 28. september 2011 #14 Del Skrevet 28. september 2011 "DU er den jeg vil bli gammel sammen med" "Når vi legger oss på kvelden, gleder jeg meg allerede til å våkne ved siden av deg neste morgen" "Du gjør meg til et bedre menneske" "Du /Vårt forhold er min drøm som ble til virkelighet" "Du gir meg troen på at jeg kan få til alt jeg vil" "Du beriker mitt liv" "Takk for at du valgte meg" "Du er den viktigste for meg" Vanskelig å skulle si "jeg elsker deg", uten å si det direkte, og uten at det blir bittelittegranne klissete... Håper noen av forslagene i det minste gir deg inspirasjon til en annen måte å si det på. Lykke til! Veldig mange gode forslag her!! Mulig jeg stjeler ett eller to hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 29. september 2011 #15 Del Skrevet 29. september 2011 For meg var det viktig å holde en tale som var personlig, hvor jeg delte av meg selv, men ikke for mye. Jeg hadde et selvskrevet dikt som jeg også tok med. Jeg kan jo legge ved talen jeg holdt: Den som betyr mest i mitt liv Dette er en dedikasjon til den som står meg aller nærmest, til den jeg er aller mest glad i. Jeg møtte deg for snart tre år siden. Det er litt underlig følelse man sitter tilbake her nå, tre år etter, og tenker tilbake til den gang jeg fant mannen i mitt liv. Med en fornemmelse av redsel og grynende forelskelse møttes vi sensommeren. Vi hadde snakket sammen i flere år over nett, men hadde egentlig aldri helt klart å møtes i det virkelig liv. Personlig ble jeg veldig betatt første gang jeg møtte deg. I min uskyldige og nesten naive tilstand av nervøsitet snakket jeg nesten høl i hodet på deg, stakkars. Nervøsiteten var nesten til å ta og føle på, og stille og sjenerte Yvonne, ble denne plaprende jenta hun nesten ikke kjente seg igjen i. Det var kanskje like greit, for du min kjære var vel nesten like nervøs som meg. Betryggende var det jo på en måte, selv om det nok føltes like rart for oss begge. Dagen og kvelden gikk, det var koselig, og vi møttes atter en gang senere den uka for vår andre date. Og det var vel på vår andre date at jeg overrasket oss begge like mye, antagelig meg selv aller mest. Før jeg visste ord av det, hadde jeg plantet et kyss på munnen din rett før du skulle rekke bussen. Det var spontant og egentlig veldig lite likt meg. På tredje date ble vi sammen, på Norsk folkemuseum av alle steder. På en benk under et tak av grønne blader spurte du meg om du kunne få lov til å kysse deg, ordentlig på munnen denne gangen, ikke bare et sånt raskt kyss jeg hadde avlevert kvelden før. Det er slik jeg husker det, og det er slik jeg ønsker å huske det videre. Fordi jeg elsker deg min kjære, fordi du betyr alt for meg, og fordi du utfyller meg så vanvittig godt. Jeg elsker deg for alt det uperfekte du er, det er det som gjør oss perfekte for hverandre, og hvorfor du er perfekt for meg. Jeg elsker deg for all den betydning du har hatt i mitt liv, fordi du er verdens beste kjæreste, fordi du er kjærlig og omtenksom, fordi du er så søt når du vifter med tærne dine når du har sand mellom tærne, fordi du er vanvittig søt når du smiler lurt, og fordi du gjør meg brusende forelska og glad hver eneste dag vi er sammen. Jeg kan ikke tenkte meg noe bedre enn å våkne ved siden av deg hver eneste dag, krype inntil deg og kjenne den lukta jeg liker aller best når du stryke meg over håret. Du min kjære, er det beste som fins, du er den som betyr mest i mitt liv. Alt som er godt det gror inni meg, hver eneste gang jeg tenker på deg. Du er hos meg alltid, i både hjerte og sinn. Jeg ønsker at du bare skal være min. Jeg vil at du skal vite at det finnes noen her, som elsker alt det vakre du er. Det gjør meg glad, at du vet at jeg fins. Til deg. Min eneste elskede prins. Det som overrasket meg mest var det var mange som faktisk ble så rørte at de gråt, og da ble jo jeg rørt og hadde problemer et par ganger selv. Mvh Yvonne For en nydelig tale, ble kjempe rørt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 3. oktober 2011 #16 Del Skrevet 3. oktober 2011 Veldig mange gode forslag her!! Mulig jeg stjeler ett eller to hehe Så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. oktober 2011 #17 Del Skrevet 3. oktober 2011 Yvonne: Nydelig tale, tørket noen tårer jeg også Jeg vet ikke om jeg kan holde tale, jeg griner bare ved å tenke på det. Forferdelig å være slik, håper jeg kommer over det slik at jeg tør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #18 Del Skrevet 27. juli 2018 Gode forslag. Dytter for flere innspill Anonymkode: a2205...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #19 Del Skrevet 27. juli 2018 På 27.9.2011 den 21.44, Pasi skrev: Noen som har forslag til andre ord/et godt alternativ til å si "jeg elsker deg" på en annen måte i talen? Så spørsmålet ditt er om noen kan informere frasen jeg elsker deg til noe som betyr eksakt det samme som jeg elsker deg? Ikke noe overført betydning - si det med en historie osv. Men en omformulering eller direkte erstatning? Eg hudleikar deg? Anonymkode: 22f9b...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morganaut Skrevet 28. juli 2018 #20 Del Skrevet 28. juli 2018 Inspirert av lignelsen om bryllupet i Kana og ordtaket "in vino veritas": Resten av verden er vann, som stiller tørsten for en stund; du er vin, som beruser meg og får meg til å se sannheten, den jordiske og den evige. You are the drug that gets me high! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå