liv Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 De har testet vanntetthet, slitetyrke, rivestyrke, pusteevne og mykhet, men ikke varmeevnen... Vinneren er Reima Tec Rakka, så Polarn O. Pyret, Kappahl; Kaxs og så Abeko; Noel. Dårligst ut kom Ticket to Heaven, Lindes; fix, Name it; Kids Storm, og Stormberg; Lykke Vi lurte litt på den Kaxs dressen i år, den har litt dårligere slittestyrke enn Reimaen men til gjengjeld kan en kjøpe to dresser om det går hull på den ene... Men så var det varmeevnen da, som er vel så viktig.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Det var rart at de ikke har testet varmeevne. Selv om jeg må innrømme at jeg er relativt uerfaren som mor så jeg har ikke lest så mange lignende tester enda. Men man har jo ull og fleece under vinterdressen. Eventuelt to lag med ull som lag nummer 1 om det skulle være ekstra kaldt. Så det burde vel holde? Interessant å se at KappAhl sin var bedre enn Name It. Det er sistnevnte jeg har siklet litt etter..
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Men... Jeg trodde at Kaks var et merke som KappAhl førte? Eller er Kaks og Kax to ulike merker (no offence hvis det var skrivefeil altså.)
Safran Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Så at de hadde varmeevne på skoene, men altså ikke på dressene... Jeg har alt kjøpt Kax sin og synes den i tykkelse ol ikke er så ulik Reimadressen vi hadde i fjor. Men det sier jo kanskje ikke så mye om selve foret. Men de har jo gjerne noen lag under som hjelper de å holde varmen og da er det vel viktigst at de er vann og vindtette... I verste fall kan man jo kjøpe feks Reima på salg i januar...
Gjest imli Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Eg trur det er liten forskjell på varmeevnen til dei ulike dressane. Eg satsar i alle fall på ullundertøy og heimestrikka ullgenser/bukse under når det er på det kaldaste. Det viktigaste er vel å kjøpe ein stor nok dress.
Gjest imli Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Men... Jeg trodde at Kaks var et merke som KappAhl førte? Eller er Kaks og Kax to ulike merker (no offence hvis det var skrivefeil altså.) Kaxs er namnet på dressen frå KappAhl ja. Trur det er slik det skrivast.
Gjest pysepusen Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Interessant å se at KappAhl sin var bedre enn Name It. Det er sistnevnte jeg har siklet litt etter.. Jeg har kjøpt NameIt sin - den var jo best i en test i fjor... er det ikke flere forskjellige tester ute og går? En jeg leste dumpa Reima sin veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå