AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 http://www.ukpromdress.co.uk/prom-dress/warehouse/warehouse-one-shoulder-petal-dress/ Jeg har kjøpt denne kjolen til et brullyp, men ble plutselig veldig usikker på om jeg kan gå med den? Den rekker meg til knærne... Håper virkelig det, for jeg har betalt over 1000 kroner for den, haha! Det sto forresten ingenting om dresskode i invitasjonen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Jeg synes det. Men så er ikke jeg en sånn type som bryr meg om farger på klærne (sort er for noen ikke "lov" i bryllup) eller at skuldrene vises. 1
FruN Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Vi satte ingen kleskode i invitasjonene, og har fått en del henvendelser på hva folk "får lov" til å ha på seg Jeg har svart så lenge ingen går i hvitt, lårkort eller ser sørgekledde ut, gir jeg f.. Jeg hadde ikke reagert om du kom i mitt bryllup i den kjolen Men et tips kan være å sprite den opp med litt knallfarger?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Syns den var helt flott, jeg. Men gjør som høstbryllup sier, sprit den opp med litt farger 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Ja, det hadde jeg ikke tenkt på engang! Tusen takk for innspill. Tenkte mine sorte pumps og sorte finveske jeg, men da blir det jo veldig sort. Så da blir det ut pa jakt etter nye pumps og veske imorgen. Forslag til hvilke farger som kan basse? Beige kanskje?
Gjest i_c_bear Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Den var kjempefin! Jeg hadde ikke reagert på at noen kom i bryllup med en sånn kjole :-)
FruN Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Beige kan gå, nude er jo fortsatt ganske in, er det ikke? Men tror det kunne vært bedre med en knall farge, rødt, lilla, oransj, blå etc. Selvfølgelig, så lenge du føler deg vel med fargen da
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Beige kan gå, nude er jo fortsatt ganske in, er det ikke? Men tror det kunne vært bedre med en knall farge, rødt, lilla, oransj, blå etc. Selvfølgelig, så lenge du føler deg vel med fargen da Stemmer også for knall farge på skoene, det er skikkelig stilig´til svart eller kanskje metallic?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Orange er litt sprekt da, spesielt til høstbryllup orange veske og sko..
bobbi Skrevet 22. september 2011 #10 Skrevet 22. september 2011 Syns den var kjempefin, hadde ikke reagert hvis noen kom i vårt bryllup i den
Tillie Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 Her er folk forskjellige, så ring og spør. Jeg synes verken hvitt, lyst, svart eller rødt bør brukes som bryllupsgjest, men vet at mange er uenige med meg her... Nå har vi lang kjole som kleskode, men så lenge de ikke har noen vil jeg tro lengden går fint. (håper ikke jeg får alt for mange negative svar på denne - det er selvfølgelig ingen fasit, men min ærlige mening)
bobbi Skrevet 23. september 2011 #12 Skrevet 23. september 2011 (endret) (håper ikke jeg får alt for mange negative svar på denne - det er selvfølgelig ingen fasit, men min ærlige mening) Må jo være lov å gi konstruktive svar Endret 23. september 2011 av bobbi
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #13 Skrevet 24. september 2011 Tusen takk for alle svar! Det ble nude pumps. Men overalt hvor jeg leser nå, ser jeg at svart er "forbudt". Vil jo ikke at noen skal reagere - om det så er en gammel tante. MEN utifra det flesteparten av dere skriver, er det ikke så ille?
Rampolina Skrevet 24. september 2011 #14 Skrevet 24. september 2011 Jeg bryr meg ikke så veldig om svart eller røde kjoler, men lengden er mer en ting for meg. Det er forskjell på kjoler a la miniskjørt (som IKKE er ok i de fleste bryllup, etter MIN mening ) eller kjoler TIL knærne. Fin kjole, da. Men som nevnt lenger opp her, hør ang kleskode. Er så teit å ikke sette det i invitasjonen..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #15 Skrevet 24. september 2011 Så du mener kjoler til knærne er ok? Eller? Ja, sant det. Men bryllupet er idag, har ikke så lyst å plage de med spørsmål idag. Men spørsmål: Er det normalt å gå med bunad i kirken, også skifte? Vil ikke være eneste med bunad, hehe
She_Leiva Skrevet 24. september 2011 #16 Skrevet 24. september 2011 Jeg synes du kan bruke den jeg. Det var en fin kjole og den var slettes ikke for kort, men du må gjøre noe ut av den. Ta fargerike øredobber som matcher fargerike sko og en fargerik clutch-veske.
fridr Skrevet 24. september 2011 #17 Skrevet 24. september 2011 Jeg skal også i bryllup i dag! Og jeg har bunad i kirken, også skifter jeg til finkjole etterpå Men de hadde kleskode i invitasjonen da :gjeiper:
Shoe Skrevet 26. september 2011 #18 Skrevet 26. september 2011 Jeg kan jo ingen "regler" for bryllupsanntrekk, men jeg syntes kjolen er vakker! Det skader ikke med smykker til, siden den er såpass enkel. WOW!
Gjest Adriane Skrevet 26. september 2011 #19 Skrevet 26. september 2011 Her er folk forskjellige, så ring og spør. Jeg synes verken hvitt, lyst, svart eller rødt bør brukes som bryllupsgjest, men vet at mange er uenige med meg her... Nå har vi lang kjole som kleskode, men så lenge de ikke har noen vil jeg tro lengden går fint. (håper ikke jeg får alt for mange negative svar på denne - det er selvfølgelig ingen fasit, men min ærlige mening) Dette er ikke ment som en negativ tilbakemelding, bare en ærlig en, og litt overrasket en Jeg mener, det er jo strengt tatt ikke så mange farger igjen da, hehe - spesielt ikke når alt "lyst" er på "not to wear"-lista (Da tenker jeg bare på meg selv, som ikke kler all verdens av farger, hehe) Men for all del - det er brudeparets dag, og føler bruden at det er viktig at man unngår hvitt, lyst, svart og rødt - ja så gjør man det (så langt det lar seg gjøre) Som en liten fotnote kan jeg nevne at min forlover kommer til å bruke kjolen hun selv giftet seg i, når jeg gifter meg. Den er lys, men ikke hvit (heller ikke ivory)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå