Gjest Trilla Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Lurer på, hvis man har en elsker og har trekant med han og kameraten hans, er man da utro hvis man har sex med denne kameraten uten at elskeren er med? :enig_animasjon:
Grooo Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Er dette noe å lure på??? *riste på hodet*
Gjest Trilla Skrevet 2. desember 2003 #3 Skrevet 2. desember 2003 ja, for vi er jo ikke annet enn elskere? vi er ikke foreslak i hverandre eller noe.
aline Skrevet 2. desember 2003 #5 Skrevet 2. desember 2003 Kommer an på avtalen dere i mellom det. Jeg hadde en elsker i 7 mnd, vi hadde ikke noen følelsesmessige forpliktelser til hverandre, men vi hadde en avtale om at dersom vi hadde sex med andre, så skulle vi si ifra til den andre. Dette rett og slett fordi jeg vil vite hvem jeg ligger med og hva jeg utsetter meg for. Dersom du er frisk sammen med elskeren, men elskeren ligger med en som er smittet av noe, så er det jævlig kjipt å bli smitta fordi man ikke har snakket om hvordan man skal ha det. Har vært der, og droppa elskern på minuttet når han innrømmet at han hadde hatt ubeskyttet sex med ei anna. Å ha en elsker, for meg, var for å kunne ha sex mens jeg var singel uten å trenge å ha ons hver gang jeg hadde lyst på. Føler du det blir galt å ha sex med kameraten, så er det kanskje fordi du vet han ikke vil like det? eller fordi du i tilfelle bør fortelle ham det?
Rapitap Skrevet 2. desember 2003 #6 Skrevet 2. desember 2003 I teorien er du vel det. I praksis - en egoistisk utro bitch som ikke eier moral eller medmenneskelighet mot personen hun liksom skal elske og ta vare på. (Han der hjemme...ups...mener de) *grøsser*
aline Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 .. I praksis - en egoistisk utro bitch som ikke eier moral eller medmenneskelighet mot personen hun liksom skal elske og ta vare på. (Han der hjemme...ups...mener de) *grøsser* Nå kan man faktisk være singel og ha en singel elsker da, hva søren er det som gjør en til en egoistisk utro bitch som ikke eier moral bare fordi man har en elsker? :o Og elskeren er jo ikke en som en elsker og ønsker å ta vare på, det er en en har sex med uten å ønske et mer følelsesmessig forhold til, ergo det sitter ingen der hjemme, verken en eller flere!
Gjest trilla Skrevet 2. desember 2003 #8 Skrevet 2. desember 2003 Takk aline, som om jeg skulle sagt det selv..
Joplaya Skrevet 2. desember 2003 #9 Skrevet 2. desember 2003 Snu på situasjonen. Om det var omvendt. Ville du synes det var utroskap om han gjorde det samme? Tror du finner svaret der. Men at du i det hele tatt lurer på om det er utroskap får meg til å lure på om du har litt mer tilknytning til fyren enn du selv vil innrømme for deg selv...
huzky Skrevet 2. desember 2003 #10 Skrevet 2. desember 2003 Er det du eller han som sier at dere ikke er forelska osv? Kanskje dere burde klargjøre spillereglene litt hvis du begynner å tenke i disse baner?
aline Skrevet 3. desember 2003 #11 Skrevet 3. desember 2003 Herregud, man trenger da på langt nær være forelsket selv om man er usikker på "reglene" i ett elsker-forhold!!! :x Har selv hatt elskere opptil flere ganger (når jeg var singel, og elskeren har alltid være singel!) Dette har vært mennesker jeg kommer overens med, og som jeg tente på seksuelt, men som jeg IKKE hadde romantiske følelser for! Allikevel så ville det faktisk føltes som utroskap dersom jeg lå med en annen uten å fortelle om dette, pga det jeg nevnte tidligere, at man ønsker å vite hvem man ligger med!! Men så har jeg hatt klare "regler" ihht mine tidligere elskere også da, det har vært diskutert og klarlagt tidlig at vi ikke har sex med andre, og at dersom det forekommer så informerer vi hverandre slik at vi ikke utsetter hverandre for smitte eller annet! Jeg har ærlig talt brydd meg om elskerne mine, selv om jeg ikke har hatt dypere følelser for dem, og derfor ønsker man jo å ta hensyn! Og har man ett godt elskerforhold som fungerer slik man vil, så ønsker man ikke å ødelegge det ved at det blir sleivspark om at den ene ligger rundt med flere andre. Man ønsker å vite hvem man ligger med, ellers hadde det jo ikke vært noe poeng i å ha elsker, da kunne man jo bare løpt rundt å hatt ons med totalt fremmede når man fikk lyst på litt sex!! Til Trilla: prat med ham om hvordan dere ønsker det i elsker"forholdet" deres, også følger du det dere blir enig om.
Bettan* Skrevet 3. desember 2003 #12 Skrevet 3. desember 2003 Sammen med elskeren har du hatt en trekant med en tredje person, dette var avtalt og helt greit. Om du nå ønsker å ha sex alene med denne tredje personen, ja da har du ikke lenger en elsker men TO. Da er spørsmålet om førsteelskeren syns det er greit at du har sex med andre i tillegg til han eller ikke. Spør han om dette, ellers så må du velge hvem av dem du vil ha som elsker. Jeg er enig med aline i at to stykker som inngår en avtale om å være elskere og ikke ha sex med andre mens man har en slik avtale, bør respektere dette. Har man sex sammen men aldri inngått noen avtale om IKKE å ha sex med andre, ja da kan man jo ligge med hvem man vil også, da er man heller ikke utro mot elskeren. Personlig ville jeg heller ha satset sterkt på å bevare et elsker forhold som fungerer, fremfor å "ligge rundt" med flere i mindre ordnede former.
punkyB Skrevet 3. desember 2003 #13 Skrevet 3. desember 2003 Jeg er enig med aline i at to stykker som inngår en avtale om å være elskere og ikke ha sex med andre mens man har en slik avtale, bør respektere dette. Har man sex sammen men aldri inngått noen avtale om IKKE å ha sex med andre, ja da kan man jo ligge med hvem man vil også, da er man heller ikke utro mot elskeren. Poenget er vel ikke hovedsaklig hvilken avtale man har - men pga. faren for kjønnssykdommer bør man si fra til partneren hvis man har sex med andre uten kondom. I dette tilfellet er det en person som hun har hatt sex med sammen med elskeren og da er jo egentlit dette ikke aktuelt. Sånn generelt så vil jeg ikke si man er utro mot noen man ikke er sammen med . Men det er jo greit å avklare med elskeren om det er ok at man også har sex med andre.
Rapitap Skrevet 3. desember 2003 #14 Skrevet 3. desember 2003 hva søren er det som gjør en til en egoistisk utro bitch som ikke eier moral bare fordi man har en elsker? hvis man har en elsker og har trekant med han og kameraten hans' date= er man da utro hvis man har sex med denne kameraten uten at elskeren er med? :eni Derfor! -> Man lover seg bort, ups :o , mener, man åpner seg opp for alt for mange på alle slags måter.
aline Skrevet 4. desember 2003 #15 Skrevet 4. desember 2003 Derfor! -> man åpner seg opp for alt for mange på alle slags måter. Så dersom man velger å ha en elsker, og å ha trekant, så er man en egoistisk utro bitch?? :o Har faktisk ingen aning om hvorfor fremdeles jeg? Kan du forklare meg med T-skje hva som gjør en til en egoistisk utro bitch i denne sammenhengen?
minniepus Skrevet 4. desember 2003 #16 Skrevet 4. desember 2003 Jeg hadde en elsker i 7 mnd, vi hadde ikke noen følelsesmessige forpliktelser til hverandre... Å ha en elsker, for meg, var for å kunne ha sex mens jeg var singel uten å trenge å ha ons hver gang jeg hadde lyst på. Det er ca sånn man definerer en "elsker". Hvorfor heter det "elsker" når det ikke er et eneste fnugg av "å elske" inne i bildet? Heller ellers til å være litt enig med Anafugia, selvom jeg forsøker å ikke velge så krasse ord.
aline Skrevet 4. desember 2003 #17 Skrevet 4. desember 2003 Det er ca sånn man definerer en "elsker". Hvorfor heter det "elsker" når det ikke er et eneste fnugg av "å elske" inne i bildet? Hvorfor det heter det er ett godt spørsmål, jeg er enig i at det er litt rart at man bruker det ordet på noe som ikke har noe med å elske å gjøre i det hele tatt. men det er nå slik, og da bruker vi det. Heller ellers til å være litt enig med Anafugia' date=' selvom jeg forsøker å ikke velge så krasse ord.[/quote'] Kan da du forklare meg hvorfor man er egoistisk, utro og bitch dersom man som singel har en elsker og i tillegg har trekant med vedkommende og en kamerat? Egoist er jo greit, det er alle de tre som innvolverer seg i dette. Utro, mot hvem? (går da utifra at ingen av de innvolverte har fast følge med noen.) Bitch, pga hva? (er man en bitch dersom man som singel ligger med flere menn? gjelder det kun om man ligger med flere menn samtidig? eller er man også bitch dersom man som singel har flere ons, altså ligger med flere menn i løpet av en viss periode?) (jeg var tydeligvis en egoistisk, utro bitch mange av de årene jeg var singel, bare derfor jeg lurer.)
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #18 Skrevet 4. desember 2003 Jeg underer også , som Aline hva som gjør en til en utro bitch hvis man har en elsker og er singel :o :o Enig i at ordet elsker er litt rart i slike sammenhenger, hva med knullepartner , ikke særlig romantisk, men beskriver jo det man gjør da
Mann 40 Skrevet 4. desember 2003 #19 Skrevet 4. desember 2003 Det er ca sånn man definerer en "elsker". Hvorfor heter det "elsker" når det ikke er et eneste fnugg av "å elske" inne i bildet? Det er fordi et ord kan ha flere betydninger eller nyanser. Å elske kan f eks bety å ha sex eller det kan bety å være veldig glad i. Når man snakker om å ha en elsker er det en variant av det første alternativet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå