SparDame87 Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Trenger noen tips til hvordan jeg kan lære meg til å smalltalke. På en måte så er jeg en person som holder kjeft hvis jeg ikke har noe å si, og da blir det gjerne den flaue pausen. Hva smalltalke man egentlig om?
Rainbow Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Man kan snakke om hva som helst! Været, hva du gjorde i går, en ny tv-serie du følger med på, hvordan det går på jobb, de spennende studiet du har tatt, en raring du så på bussen.... Et bra triks hvis du ikke vet hva du skal si er å få folk til å fortelle noe selv, og så kommer du kanskje noe som linker til det de sier mens de prater. Hvis noen spør hva du driver med for tiden kan du først fortelle det, og så si "du da, hva gjør du?" Og når de forteller putter du inn små nikk, og "åja, så interessant, hvordan funker det da?" Det trenger ikke nødvendigvis å være utrolig interessant, men når du virker interessert blir de interessert i hva du har å si også, og da stiller de kanskje spørsmål du klarer å svare på. Har en venninne som sliter med det samme, og hun fikk bra utbytte av denne teknikken, hun hadde ikke tenkt på at det er sånne ting som får samtalen til å flyte framover. Så skulle vi på reunion med ungdomsskolen, og hun var SÅ nervøs for å ikke greie å prate med folk. Så vi sa at hun måtte høre etter hva de sa, stille oppfølgingsspørsmål og svare litt mer enn ja og nei. Hun kom fornøyd og småbrisen bort til meg etter en times tid og sa "jeg SNAKKER med folk! Og det går braaa!" Selv har jeg litt motsatt problem, jeg holder aldri kjeft! :gjeiper:
SparDame87 Skrevet 24. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2011 Det høres nesten ut som bare " mellom" snakk. Men kanskje det fungerer. Får prøve det en dag
Gjest Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Bare å prøve seg frem,det er ikke alltid jeg er så flink til det heller,kommer helt an på situasjonen,dagsform osv. Trøster meg med at man kan ikke være god i alt,du har sikkert mange andre ting du er flink til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå