Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som jobber som dyrepleiere her eller som holder på å utdanne seg til det som har lyst til å svare meg på etpar spørmål? :)

Da hadde jeg blitt KJEMPE glad!

(Har søkt litt på nettet, men jeg finner ikke så mye oppdatert info)

* Hvor mye tjener en utdannet dyrepleier?

* Er det veldig vanskelig å få jobb?

* Hva var/er snittet for å komme inn i Norge og i Danmark?

* Hva er mulighetene etter endt dyrepleieutdanning? Kan man spesialisere seg videre/ta etterutdanning?

* Tok du utdannelsen i Norge eller Danmark? Og vil du anbefale det studiet du gikk?

*Burde jeg bli dyrepleier? ;-)

Blir glad hvis noen kan svare på noe av dette!

Klem fra Louise :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er det noen som jobber som dyrepleiere her eller som holder på å utdanne seg til det som har lyst til å svare meg på etpar spørmål? :)

Da hadde jeg blitt KJEMPE glad!

(Har søkt litt på nettet, men jeg finner ikke så mye oppdatert info)

* Hvor mye tjener en utdannet dyrepleier?

se intensjonsavtalen gjennom fagforbundet

* Er det veldig vanskelig å få jobb?

Kan du flytte på deg skal det ikke være umulig å få jobb, men ting kan fort endre seg. Kommer også på hva du godkjenner av arbeidstider osv.

* Hva var/er snittet for å komme inn i Norge og i Danmark?

I Norge: i år var grensa på 59 poeng i ordinær kvote, I Danmark trenger man kun ungdomskole siden utdannelsen ligger på videregående skole. Skolen i Danmark er også blitt betalingsutdannelse og koster nå en god del...

* Hva er mulighetene etter endt dyrepleieutdanning? Kan man spesialisere seg videre/ta etterutdanning?

Det finnes etterutdanninger gjennom NVH/UMB på anestesi, smertebehandling, odontologi, rehabilitering og atferd.

* Tok du utdannelsen i Norge eller Danmark? Og vil du anbefale det studiet du gikk?

Jeg tok i Danmark, men ville tatt i Norge om jeg kunne gått der + ville nok ikke betalt skolepenger for utdannelsen siden du kommer ut i et lavtlønt yrke....

*Burde jeg bli dyrepleier? ;-)

om du er interessert i medisin, liker stress og uforutsette hverdager, tåler gørr og en god dose vasking, og liker både dyr og mennesker...

Blir glad hvis noen kan svare på noe av dette!

Klem fra Louise :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...