AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Hva gjør man? I morgen får jeg vite om jeg får jobben eller ikke. Jeg skal jo ikke akkurat si det er bombesikkert, fordi det er det jo aldri, men de gav uttrykk for at de omtrent kunne ta meg i hånden på det under intervjuet. Dette er en jobb jeg absolutt kan tenke meg og hadde ikke tvilt. Jeg har et intervju i morgen et annet sted. Hva gjør jeg hvis de ringer i morgen tidlig og sier de vil tilby meg stillinger? Ringer til det andre stedet og sier at jeg må avlyse intervjuet, siden jeg evt.har fått meg jobb, og jeg vil ikke kaste bort tiden deres? Jeg har hørt litt begge deler.. 1. kom av respekt for den ansattes tid , men også 2. Ikke kast bort den ansattes tid hvis du er interessert.... Synspunkter? Jeg heller mot 2.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 takker du ja til en jobb, så takker du ja. Selv om du kanskje ikke skriver under på en kontrakt den dagen, så har du gitt en avtale om at du tar jobben. Så jeg hadde bare takket ja til den, og ringt de andre og sagt at jeg allerede har fått en jobb. Men du kan jo også spørre, at du venter svar fra et annet sted, så om du kan gi svar til jobb nr 1 om noen dager? Det kan jo hende det er greit for arbeidsgiveren. Er det ikke greit, så er jo den saken biff. Litt dumt å gå bak ryggen dems liksom.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Når jeg var ikke samme situasjon som deg så ringte jeg og avlyste intervjuet på den andre jobben. Sa rett og slett at jeg hadde takket ja til en annen jobb.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Du trenger ikke å si ja over telefon, si at du vil tenke på det og vent til du er ferdig med det andre intervjuet og se hva du syntes. Det er vanlig å tenke litt over jobbtilbud har jeg fått inntrykk av.
-AlfaBeta- Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 (endret) Du skriver du gjerne vil ha denne jobben, og ikke hadde tvilt. Ringer de deg og tilbyr deg jobben før det andre intervjuet du har avtalt, ringer du og avlyser dette intervjuet, da du har fått deg jobb. Er du usikker, og gjerne vil stille på intervju nummer to for å få et inntrykk, ber du om et par dager å tenke over saken på ift. intervju nummer en. Endret 22. september 2011 av -AlfaBeta- 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 takker du ja til en jobb, så takker du ja. Selv om du kanskje ikke skriver under på en kontrakt den dagen, så har du gitt en avtale om at du tar jobben. Så jeg hadde bare takket ja til den, og ringt de andre og sagt at jeg allerede har fått en jobb. Men du kan jo også spørre, at du venter svar fra et annet sted, så om du kan gi svar til jobb nr 1 om noen dager? Det kan jo hende det er greit for arbeidsgiveren. Er det ikke greit, så er jo den saken biff. Litt dumt å gå bak ryggen dems liksom. Ja men det var ikke det som var spørsmålet. Spørsmålet er hva gjør jeg , enten 1. Går på det planlagte intervjuet for å ikke "ha kastet bort tid i deres dyrebare arbeidsdag" (selv om jeg da ikke ender opp der f.eks) eller 2. Ringer og sier jeg ikke kommer og dem for tiden intervjuet koster. Det handler om at jeg gjerne vil at de ikke skal føle at jeg har kastet bort tiden deres. Det gjaldt altså hva firmaet helst vil like. Takk for alle tilbakemeldinger =)
Brukernavn Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Det å gå på et intervju på en jobb du vet du ikke skal ta, er jo definitivt å kaste bort tiden deres. Så dersom du takker ja til en annen jobb ringer du selvsagt til den andre jobben og sier at du har fått en annen jobb. Da kan de bruke tiden sin på noen som vil jobbe der. 2
Primarius Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Ja men det var ikke det som var spørsmålet. Spørsmålet er hva gjør jeg , enten 1. Går på det planlagte intervjuet for å ikke "ha kastet bort tid i deres dyrebare arbeidsdag" (selv om jeg da ikke ender opp der f.eks) eller 2. Ringer og sier jeg ikke kommer og dem for tiden intervjuet koster. Det handler om at jeg gjerne vil at de ikke skal føle at jeg har kastet bort tiden deres. Det gjaldt altså hva firmaet helst vil like. Takk for alle tilbakemeldinger =) For min del - det er mer bortkastet å sitte på intervju på noen som vet de ikke kommer til å ta jobben, enn å få beskjeden at de ikke kommer til intervjuet. Får man beskjeden kan man være produktiv på andre måter i den tiden som ellers ville bli brukt til intervjuet. Jeg ville ringt og sagt takk for at jeg ble kallt inn til intervju, men at jeg dessverre har fått jobbtilbud hos XYZ som jeg har takket ja til. Du vet jo aldri om du kunne tenke deg å jobbe der i fremtiden, så det kan være dumt å brenne broene.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Ja, jeg ringte og sa ifra. Takket pent for at jeg hadde blitt kaltt inn til intervju, men at jeg måtte svare raskt på den andre. De sa at de forstod at en rask avgjørelse må noen ganger bli tatt og at det var "synd for dem" at jeg nå ikke lenger var en kandidat. Takker for alle svar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå