Snop Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Jeg skal til London, og har et par ting jeg vil kjøpe, men er ikke sikker på hvilke butikker jeg bør gå på: - Vinterjakke som er like varm/robust som feks Canada Goose og andre "polarjakker" - Vindjakke/regnjakke (kan godt være veldig billigmerke) - Bare Minerals-sminke - Te og gjerne tekopper - Skolesaker, dvs fine skriveblokker osv. Gjerne i små spesialbutikker, men generelt er jeg bare veldig glad i skolesaker i fine farger/med fint design.
Lumos Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Jeg vet egentlig ikke noe annet enn at du får mineralsminke på mange apoteker. Og Bare Minerals får du i mange parfymerier. Jeg gikk innom Boots og spurte etter B.M., men de hadde ikke. De tipset meg om No. 7, et vistnok veldig populært merke i UK. Det er mineralsminke, lite skumle ingredienser, og som puster og er god for huden. Jeg kjøpte en flytende foundation og en pudderblusher fra det merket, er kjempefornøyd Vil du ha sånne skikkelige "London-kopper/krus" er det bare å gå innom en av utallige souvenirbutikker Harrods er jo et alternativ om du vil ha litt penere kopper, men regner med du vet det er veldig dyrt der. Men du kan jo være heldig å treffe på et tilbud. Jeg har kjøpt krystall der før som har vært satt ned med mange hundre kroner! God tur til London!
Snop Skrevet 22. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2011 Jeg vet egentlig ikke noe annet enn at du får mineralsminke på mange apoteker. Og Bare Minerals får du i mange parfymerier. Jeg gikk innom Boots og spurte etter B.M., men de hadde ikke. De tipset meg om No. 7, et vistnok veldig populært merke i UK. Det er mineralsminke, lite skumle ingredienser, og som puster og er god for huden. Jeg kjøpte en flytende foundation og en pudderblusher fra det merket, er kjempefornøyd Vil du ha sånne skikkelige "London-kopper/krus" er det bare å gå innom en av utallige souvenirbutikker Harrods er jo et alternativ om du vil ha litt penere kopper, men regner med du vet det er veldig dyrt der. Men du kan jo være heldig å treffe på et tilbud. Jeg har kjøpt krystall der før som har vært satt ned med mange hundre kroner! God tur til London! Takk for tips! Jeg ser egentlig spesifikt etter Bare Minerals ettersom jeg skal finne fargen min der (og dermed trenger hjelp fra flinke sminkedamer) for så å kjøpe det på Feelunique.com framover Tekoppene jeg skal se etter er litt mer finslige kopper Jeg har hørt mye om Harrods, men hva er det egentlig som er spesielt med det?
Lumos Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Harrods er et gedigent varehus, som selger alt mellom himmel og jord. Ta turen innom julebutikken om du skal til Harrods, er helt sykt! Eller dyrebutikken, holdt på å le meg ihjel! Der snakker vi gullforgylte halsbånd, senger med diamanter osv. Det er også veldig dyrt der, du får kjøpt merker som Burberry, bare for å ta ett eksempel. Man går ikke dit for å handle seg et nytt antrekk om man har en "normal" lønn, for å si det slik. De har jo noen klær som er litt billigere, men generelt er det fryktelig dyrt der. Harrods er faktisk er faktisk i et bygg som har et helt kvartal. De har en fantastisk matvaredel, med mange ferske varer, belgisk sjokolade og mye annet snadder De fleste turister tar bare turen innom for å kikke, evt kjøpe en julekule eller to for å få Harrods-posen Det er luksus for alle penga, hehe. http://www.harrods.com/
Lipstick Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Paperchase er bra for skrivesaker Massevis av fine farger og design. Bare Minerals får du helt sikkert kjøpt på Boots, de har en helt massiv avdeling i bl.a. Oxford Street, eller du kan stikke innom departmentsstores som f.eks. Debenhams og sjekke om de har. Der finner du hvert fall alt av makeup. Vinterjakke, hmm, de har ganske mange bra klesbutikker her som har fine jakker, men muuulig at de har type vindtette jakker på sportsbutikken Lilywhites på Piccadilly Circus. Hvis det er som i Norge at de har solide vinterjakker der (jeg kan sjekke det ut en dag for å være sikker) - så er nok det stedet å dra =)
Snop Skrevet 22. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2011 åj åj åååj, Paperchase var kjekt! (sjekket nettsiden deres)
Mermaid Blues Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Hvis du skal ha sånn veldig fin-fine kopper kan du ta en titt hos Wedgewood i Regent street, tror de kan sende varene for deg også så du slipper å risikere at alt knuser i bagasjen. Det er langt over min prisklasse som student, men jeg synes de har mye fint
Lumos Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Boots har ikke Bare Minerals, var derfor jeg ble anbefalt No. 7 i steden for. De hadde iallfall ikke det på de mange Boots-apotekene jeg var innom. Var blant annet innom den store som er på Oxford Street. Der ble jeg sminket av ei flink jente, hun fant rette fargen til meg og sånt
Mischa Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Mine favorittbutikker for det du skal ha; Vinterjakker: House of Fraser, Selfridges og Harrods (de har mange kjente merker), evt. kjedebutikker som Uniqlo, Urban Outfitters osv..hvor prisene ikke er så ille, men kvaliteten er relativt bra (synes jeg!) Regnjakker/vindjakker: Mer tradisjonelle butikker som Debenhams, Bare Minerals: Selfridges Te: Harrods, Fortnum&Mason, The Tea House (Covent Garden) Tea Palace (Covent Garden), Whittard of Chelsea Tekopper: John Lewis (kjøkkenavdeling), Selfridges (kjøkkenavdeling), Liberty, Habitat Skolesaker: Som tipset tidligere; Paperchase (favoritten min) og Selfridges har mye kult/fint 1
Lumos Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 Jaa, de søte tebutikkene i Covent Garden MÅ du bare gå innom
Lipstick Skrevet 23. september 2011 #12 Skrevet 23. september 2011 Enig med Lumos! Covent Garden er en gullgruve når det gjelder nips naps
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå