Gå til innhold

Service på speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Canon EOS 400D, kjøpt våren 2007. Dette kameraet har vært med meg på de tøffeste turer i all slags vær.

Og nå tenker jeg at det kanskje kunne vært lurt å levere det inn på service? Få det "renset" eller hva jeg skal kalle det. I tillegg har blitzen begynt å henge seg opp i det siste, og må lukkes ned noen minutter før den vil funke igjen.

Hva tror dere det vil koste å fikse sånne småting? Er det sånn at det egentlig ikke vil lønne seg, i forhold til å kjøpe nytt kamerahus tenker jeg? Og er det noen fotobutikker som er klart billigst? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med butikken du kjøpte det, du har tross alt fem års reklamasjonsrett.

På en annen side så kan jo dette skyldes røft bruk, så det er ikke sikkert du får dekket kostnadene. Du kan sikkert kontakte Serviceproffen, de som har service på Canon-kameraer, og høre om de har noe prisoverslag. Og også høre med JapanPhoto og FotoVideo og få et prisoverslag av dem.

Om det lønner seg å kjøpe ett nytt kamera vet jeg ikke, men du får jo Canon 550D for rett under 5000 kr nå.

Gjest navnelapp
Skrevet

Serviceproffen på Holmlia er veldig flinke, dei tok 1500 for å fikse mitt. Det var ikkje ei garantisak. Du kan få prisoverslag først.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med butikken du kjøpte det, du har tross alt fem års reklamasjonsrett.

På en annen side så kan jo dette skyldes røft bruk, så det er ikke sikkert du får dekket kostnadene. Du kan sikkert kontakte Serviceproffen, de som har service på Canon-kameraer, og høre om de har noe prisoverslag. Og også høre med JapanPhoto og FotoVideo og få et prisoverslag av dem.

Om det lønner seg å kjøpe ett nytt kamera vet jeg ikke, men du får jo Canon 550D for rett under 5000 kr nå.

Det er for så vidt sant, men jeg tror egentlig kameraet har fått for røff behandling... :sjenert: Aldri hørt om Serviceproffen før, så takk for tipset! :) Det var nettopp 550D jeg også så på nå.. :P

Serviceproffen på Holmlia er veldig flinke, dei tok 1500 for å fikse mitt. Det var ikkje ei garantisak. Du kan få prisoverslag først.

Hva var det de fikset på ditt da? :)

Skrevet

Så vidt jeg vet så vil vel kameraet ende opp hos Serviceproffen om du går gjennom f.eks. Japan Photo eller FotoVideo også.

550D vil sikkert være en fin oppgradering, men om den faktisk er nødvendig for deg er jo en annen sak :) Det må du nok finne ut av selv.

Gjest navnelapp
Skrevet

Dei fiksa ein kontaktfeil, og justerte noko på blitsen. Pluss generell rens og stell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...