Gå til innhold

Candy grand evo4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har en slik vaskemaskin?

Nå har min begynt å lage trøbbel, den ble kjøpt for ca 4 uker siden, er helt ny.

Skulle sette på en finvask, og så etter en liten stund kommer det opp "E 16" på displayet.

I brukermanualen står det ikke noe om error nummer 16....

Det går ikke an å sette den på et annet program og når jeg da slår den helt av vil ikke engang døren åpne seg.

Hvem er det jeg evt må ringe for å få fikset den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden den er så ny ville jeg kontaktet forhandleren du kjøpte den fra.

Skrevet

Enig med Iah, kontakt forhandler.

Dersom du vil ha ut klærne for å unngå at de blir ødelagte (hvis de er våte), så er det sikkert mulig å få til. På vår vaskemaskin må den stå noen minutter på av før døren åpner seg. Hjelper ikke det, så står det sikkert noe om nødtømming/-åpning i manualen, det gjør det hvertfall i vår. Noe med en knapp under dekselet i sokkelen hos oss.

Eventuelt prøv å trekke ut stikkontakten, vent noen minutter og sett den i igjen. Mulig det er alt som skal til for å nullstille den.

Skrevet

Har pratet med de servicefolka nå, og de sa at vi kunne prøve å ta kontakten ut og la den være ute en stund for å få døra opp.

Får ikke ringt dem opp igjen før imorgen uansett siden de stenger om 15 min :P

Så får bare håpe at det ordner seg.

Husker det va på denne måten at den ene vaskemaskinen der jeg bodde før tok kvelden, feilmelding på feilmelding. Men, da var jo det husverten sitt problem, denne gangen er vaskemaskinen min :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...