Gå til innhold

Drommedagen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har erfaring med nettstedet Drommedagen.no?

Kvalitet på kjolene osv..

• 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eieren var inne her nylig og ba om tilbakemelding på sida. Jeg sjekket sida, fortalte henne hva jeg mente, og hun likte tydeligvis ikke tilbakemeldingen så hun svarte ikke.

Jeg synes sida virker useriøs.

Du kan nok ha flaks og få en pen kjole, men du kan også ha uflaks. Eieren skriver selv på nettsiden at kjolene sys av forskjellige skreddere og at kjolene derfor kan variere noe fra bildet i nettbutikken.

De følger ikke loven hva angrerett angår, f.eks nekter de kundene å bytte tilbudsvarer. noe kunden skal ha rett til ifølge norsk lov. Paal Bjønnes, som er juridisk rådgiver hos Forbrukerådet sier dette:

– Kunden skal selvfølgelig ha anledning til å benytte seg av angreretten, uavhengig av om det er snakk om en tilbudsvare eller ikke, sier Bjønness.

Drommedagen.no sier derimot dette:

Salgsvarer og produkter som har gått ut av produksjon byttes dessverre ikke!

Gammel tråd, det vet jeg, men useriøse nettbutikker fortjener deng. :pisk:

Anonym poster: 48b936b8c4dc0e01a73f843bc7c1228b

AnonymBruker
Skrevet

Angrerett og mulighet til å bytte er langt fra det samme...

Anonym poster: 9c8b37c2c4f27176714f50df947846ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Angrerett og mulighet til å bytte er langt fra det samme...

Når det gjelder bytte/angrerett så har man alltid krav på det når man handler fra norske nettbutikker. Det er nedfelt i norsk lov og det hjelper ikke hva nettbutikken selv mener om saken. Jeg tror angrefristen er 14 dager.

Anonym poster: 14ff431e35e6e883dfad454ad145423a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Igjen: angrerett og bytterett er IKKE det samme. Angreretten er som du sier nedfelt i norsk lov og gjelder kjøp av nesten alt på nettet. Bytterett er ikke lovfestet og må avtales FØR du kjøper noe.

Angreretten vil jo bare si at du har lov til å sende noe tilbake og få pengene igjen, bytterett vil si at du har rett på å få en ny vare i en annen størrelse eller å få en helt ny vare. Synes du det virker rimelig at kunden skal ha RETT på å få bytte til en ny størrelse på kjoler som ikke lenger produseres og dermed vil være umulig for butikken å oppdrive?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde litt problemer da jeg bestilte en kjole som det var feil på, og som vi ikke hadde tid til å sende tilbake. Hun ble kjempesinna over at jeg ba om prisavslag, sa hun var såret over kritikken osv. Håndterte det overhodet ikke profesjonelt. Jeg sto på mitt, og etter en del argumentering fikk jeg i det minste kjolen for halv pris. Det skal ikke være slurve feil på kjoler til over 2000 kr. Kommer ikke til å bruke sida igjen.

Anonym poster: 83d5bc3ce449c3f4e36bb900b16e1a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Igjen: angrerett og bytterett er IKKE det samme. Angreretten er som du sier nedfelt i norsk lov og gjelder kjøp av nesten alt på nettet. Bytterett er ikke lovfestet og må avtales FØR du kjøper noe.

Angreretten vil jo bare si at du har lov til å sende noe tilbake og få pengene igjen, bytterett vil si at du har rett på å få en ny vare i en annen størrelse eller å få en helt ny vare. Synes du det virker rimelig at kunden skal ha RETT på å få bytte til en ny størrelse på kjoler som ikke lenger produseres og dermed vil være umulig for butikken å oppdrive?

Jeg prøver bare å få fram at dersom man har bestilt en kjole som er ute av produksjon eller et eller annet så kan man sende den tilbake om den ikke passer eller man ikke likte den likevel, eller hva det nå måtte være.

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver bare å få fram at dersom man har bestilt en kjole som er ute av produksjon eller et eller annet så kan man sende den tilbake om den ikke passer eller man ikke likte den likevel, eller hva det nå måtte være.

selvfølgelig kan man det, og jeg ser ingen ting i setningen du siterte som tyder på at denne butikken ikke følger loven. For tredje gang: det er forskjell på retur og bytting.<br /><br /> Anonym poster: 9c8b37c2c4f27176714f50df947846ad

Skrevet

Angrerett er nedfelt i norsk lov, og kunden har krav på å få pengene tilbake. Det er dette som nektes på nettsiden. Selvsagt kan man ikke forvente å få kjolen i en annen størrelse når den har gått ut av produksjon, det er ikke, og har aldri vært, noe man har lovfestet rett til.

Problemet her er ikke at butikken nekter å bytte i en annen størrelse, som noen tror, men at butikken nekter å tilbakebetale beløpet for enkelte varer.

En nettbutikk har ikke anledning til å selv bestemme hvilke varer som skal omfattes av angreretten når dette gir kunden dårligere betingelser enn norsk lov.

OM ANGRERETT / RETUR / REKLAMASJON:

Salgsvarer og produkter som har gått ut av produksjon byttes dessverre ikke!

Varer som returneres blir tilbakebetalt i løpet av 30 dager fra vi mottar returen.

Her kommer det klart frem at det som her menes med bytte, er at plagget sendes tilbake og byttes i pengene som ble betalt for det.

Interessant er også at de tar seg god tid når det gjelder tilbakebetaling. Her er hva lovdata sier om tilbakebetaling:

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt.

Skrevet

Jeg synes jeg drar kjensel på endel av kjolene på sida. Jeg forstår det sånn at hun lager kopier av disse kjolene. Jeg gadd ikke se gjenom hele sida. Opplyses det om at det er kopier, evt hven som syr kjolene? *skeptisk*

Skrevet

Luka, jeg forstår det også sånn at hun lager kopier. Bildene kommer fra forskjellige nettsider, blant annet lightinthebox.com, som ikke ser ut til å være særlig begeistret for denslags.

I januar/februar er leveringtiden ca 2 uker lenger fordi våre skreddere har ferie de to første ukene i februar.

Det er også viktig å merke seg at kjolene sys av forskjellige skreddere, og at kjolene derfor KAN variere noe fra bildet i nettbutikken. Skredderne forsøker å sy de helt like, men av og til kan det være noen små forandringer ift. bildet.

Det ser ut til at hun har en avtale med et skredderfirma (i mangel av bedre ord), som lager kopier ut fra bilder. Det er i hvert fall slik jeg tolker det. Jeg kan ikke se at det er flere opplysninger om hvem som syr kjolene på sida.

Skrevet

Kjolen min kom denne uken. Den er helt nydelig, akkurat sånn som jeg har drømt om til den store dagen!!! Satt som et skudd!! Fikk kjempe service med masse gode råd og tips!!

Annbefales på det varmeste!

Hilsen en som er veldig skeptisk til handling på nett.

Skrevet

Jeg synes jeg drar kjensel på endel av kjolene på sida. Jeg forstår det sånn at hun lager kopier av disse kjolene. Jeg gadd ikke se gjenom hele sida. Opplyses det om at det er kopier, evt hven som syr kjolene? *skeptisk*

Hun syr dem ikke selv, hun bestiller den fra Kina. Regner med de er mye billigere i innkjøp enn det de selges for.

Skrevet

Kjolen min kom denne uken. Den er helt nydelig, akkurat sånn som jeg har drømt om til den store dagen!!! Satt som et skudd!! Fikk kjempe service med masse gode råd og tips!!

Annbefales på det varmeste!

Hilsen en som er veldig skeptisk til handling på nett.

Hva slags tips var det du trengte ifht. en kjole?

Skrevet

Hva slags tips var det du trengte ifht. en kjole?

Måling for riktig størrelse, lengde og farge. Leverings tidspunkt. Vanlige kjolespørsmål :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...