Gå til innhold

Hva spiser du juleaften

Hva spiser du juleaften  

1. 1. Hva spiser du juleaften

• Ribbe med tilbehør
      15
    • Pinnekjøtt
      13
    • Lutefisk
      0
    • Kalkun
      3
    • Annet
      2
    • Ikke noe spesielt feirer ikke jul
      0

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

har svart på en slik tråd før, men kan gjerne svare en gang til. Jeg spiser pinnekjøtt, men lager også svineribbe. To av mine barn spiser ikke pinnekjøtt, og ikke min far heller.

Men kunne ikke tenkt meg å spise noe annet selv. var ens ærend hjemme i Bergen for å hente pinnekjøtt når jeg bodde i Sverige :wink:

Skrevet

Hos oss er det ribbe med kjøttkaker og medisterpølser, poteter, grønnsaker, surkål og alt annet som hører til...

Skrevet
Selv spiser jeg ribbe med tilbehør.

Samme her! Med mandelpoteter, sosisser, hjemmelagde medisterkaker, ribbefett, brun saus, hjemmelaget rødkål (familiens danske innflytelse), sylteagurker, tyttebærsyltetøy. Jeg drikker rødvin, resten drikker øl og akevitt, 13-åringen får julebrus.

Dessert: Krumkaker m multekrem!

Mmmmm....byner å gleeeeede meg!

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, julepølse, rødkål, mandelpoteter, saus og faktisk Waldorf-salat. (Søs'en er vegitarianer, og det er nemlig hennes faste julemiddag)

Desserten varierer fra år til år. Fruktsalat, riskrem, "himmelsk munnfull" eller multekrem. Nam-nam! :D

Skrevet
Selv spiser jeg ribbe med tilbehør.

Vi også.

Skrevet

Pinnekjøtt! Har aldri spist noe annet, og kunne ikke tenke meg det heller :wink:

på Julaften MÅ jeg ha pinnekjøtt, kårabistappe, gode poteter og Hansa Julebrus!! :wink:

Helst vil jeg ha hjemmelaget karamellpudding til dessert, men det er ikke alltid jeg vinner "dessert-debatten", så da blir det riskrem eller iskake (fysj og fysj) :ler:

Skrevet

Hos oss blir det pinnekjøtt med tilbehør - poteter, kålrotstappe og rødkål. Øl eller rødvin til maten, og en liten akevitt attpå. Multekrem eller riskrem til dessert, som oftest begge deler.

Skrevet
Pinnekjøtt! Har aldri spist noe annet, og kunne ikke tenke meg det heller :wink:

på Julaften MÅ jeg ha pinnekjøtt, kårabistappe, gode poteter og Hansa Julebrus!!

:Nikke:

Skrevet

Jeg spiser pinnekjøptt med¨poteter og kålrabistappe ...Kjempegodt- og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet! :nisse:

Skrevet

Ribbe med brunsaus, kokte gulrøtter og ertestuing. Og er ikke svoren sprø får kokken bank. Hvilket kan bli litt kinkig, siden det er jeg som er kokken.

Skrevet

Ribbe med tilbehør (mandelpoteter, sosisser, hjemmelagde medisterkaker, ribbefett, brun saus, hjemmelaget rødkål)

I år blir det kalkun for vil skal til svigermor, mamma har invitert på ribbe helga før jul da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...